Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

BN feesttrein

Gestart door Thommy, 23 april 2005, 15:42:09 PM

Thommy

Net meegeweest met de nieuwe Midland Treinstellen van de BN. Er was vandaag een testrit voor het personeel die eraan gewerkt heeft, en door omstandigheden kon ik mee :D.  Traject Brugge-Gent-St Pieters. Vrijdag mogen ze vertrekken naar hun eindbestemming (the midlands en hun traject Hull-London). Naar horen zeggen van de directie zijn de aankopers ten zeerste tevreden over deze stellen daar ze op tijd geleverd worden ondanks de vele miseries.

topsnelheid van het stel ligt op een 200km/h en wordt aangedreven door een dieselmotor (dat zou je dus niet zeggen als je dat hoort draaien).  Verbruik zou een 100l op 100km zijn.  Iedere wagen zit met een eigen stroomgroep. Per zijde zit er op de kop 2 motoren.

Wat mogen we zeggen, zeeeer propere stellen. daar kan de NMBS eigenlijk maar van dromen. Iedere bank heeft 2 leuningen, een connector voor laptop/GSMlader (wel brits model), een ruim tafeltje en zachte kussens.
in de middengang zitten er halogeenspotjes en aan de ramen denk ik TL-lampen. mooi licht.

als je niet weet dat het een diesel is, dan zou je zweren dat het een elco is.  Je hoort hem niet, hij trilt niet en hij rijdt mega soepel.  geen nare geluiden als hij remt of aanzet.

chapeau voor de mannen van de BN.  Mooi stukje werk.  hopelijk mogen ze de reeks 14 ook maken daar.

Greetz

Thommy
Greetz

Thommy

rgp

Dag,

2 bedenkingen:

1.  Zijn de normen die de Britten stellen dezelfde als de onze ?

2.  Prachtig wat BN doet.  Hopelijk kunnen ze dat ook als er een B op staat.

Roland

janjozef

zal een kwestie van betalen zijn, voor de prijs van 2PK hebt ge nog nooit ne rolls gekregen
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Thommy

wel, als je als norm stelt het interieur en comfort voor de reiziger, dan mag de NMBS/SNCB wel eens komen piepen en nadoen.  Ik zeg dat zelfs die I11 of iet er niet aan kunnen tippen

Greetz

Thommy
Greetz

Thommy

nmbs

Een I11 heeft nog ni het comfort van een I6...

rgp

Dag,

Janjozef, de NMBS wil wel, maar de poltiek (= belastingbetaler) niet.

Roland