Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

RTT-telefooncel

Gestart door marcgoovaerts, 30 november 2008, 01:45:52 AM

marcgoovaerts

Zit er ergens op dit forum een oud-RTT medewerker die me kan helpen aan:

- Het RTT-logo, zoals het o.a. op telefooncellen in de jaren 70 gebruikt werd ?

- Foto's van die cellen toen, voornamelijk van het zwarte telefoontoestel dat erin gemonteerd werd ?

Ik heb nog een paar originele en onderkomen cellen gevonden, opgemeten en gevectoriseerd om ze op schaal te kunnen produceren. Maar de site van de opvolger (Belgacom) geeft, volstrekt volgens de nieuwe mentaliteit) enkel een bende blabla, maar geen foto's of logo's.

Marc Goovaerts
 

JoVer

Is het dit wat je zoekt?

marcgoovaerts

Ja Jo,

Da's al een ged begin. Kan je me dat logo (vectorieel of bitmap) toemailen in een wat groter formaat ?
Er zou nog een variante bestaan m?t de letters 'RTT' en ik zoek nog hoe dit logo destijds op de telefooncellen gebruikt werd. En hoe de oude (zwarte) telefoons er in die tijd juist uitzagen.
Zover ik weet is er nergens een RTT-museum. En het aan Belgacom gaan vragen zal waarschijnlijk niks uithalen.

Marc
 

jlvjlv

Marc

Toch wel: de historische collectie van de RTT/Belgacom zit bij de Koninklijke Musea voor Kunst en Geschiedenis:

http://www.kmkg-mrah.be/newnl/index.asp?id=815

Mvg

Johan

adrievans

Google eens met afbeeldingen naar zoekopdracht rtt telefooncel.
Eerste plaatje is direct raak.[:)]
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

marcgoovaerts

citaat:
Geplaatst door jlvjlv

Marc

Toch wel: de historische collectie van de RTT/Belgacom zit bij de Koninklijke Musea voor Kunst en Geschiedenis:

http://www.kmkg-mrah.be/newnl/index.asp?id=815

Mvg

Johan


Bedankt Johan,
Daar zou ik het eerlijk gezegd nooit gezocht hebben. Maar ja, hun website zegt ook dat ze de collectie al vijf jaar 'aan het bestuderen' zijn en dat er 'een project voorbereid wordt voor een tijdelijke tentoonstelling'. Met andere woorden: momenteel onbereikbaar voor het plebs.

Marc