Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

modernisering AM75 van Lima

Gestart door 2HLE27FMS, 25 november 2008, 23:06:06 PM


rixke rail

Verdomd goed werk Jean-Luc !
Nu nog een eerste klasse-ombouw doen met het setje van MessingModelbouw en dan is ie ?cht echt ! [;)]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Michiel

Knap werk, Jean-Luc! Eind jaren 80 heb ik ook de koppelingen van een Lima AM75 aangepast, maar de kwaliteit van jouw werk en het resultaat is tig keer beter! Prachtig gedaan.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

2HLE27FMS

goedenavond[;)]

Hier zijn enkele foto's,de wielen geen contact met de koppeling Nem,zelfs curve,[:)]

Jean-Luc









tonycabus

Mooi gedaan!
Nu nog een korrekte eerste-klas-bak en je bent er helemaal[;)]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

ERVIN

Amaai, lange tijd geleden dat ik dit stelletje nog eens heb gezien in model, ik blijf het eveneens een mooi stel vinden, en wacht, net als B-Modelbouw, op een fabrikant die deze mooie trein opnieuw wil gaan uitbrengen.[:p]

Gerolf

Op de tweedehandsmarkt kom je ze regelmatig tegen.
... maar een betere versie van hetzelfde of een ander merk zou natuurlijk niet slecht zijn ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Waar vind je hier (in Belgie) die koppelingen?

en.....

van wie zouden we zo'n nieuw model graag hebben
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

citaat:
Geplaatst door Peter

....

van wie zouden we zo'n nieuw model graag hebben

Hornby is het meest voor de hand liggend, denk ik...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dieseltje

Ik heb nog zo'n stelletje, maar heeft er al iemand de motor en aandrijving een keertje vervangen ???
(De ModelTorque motoren voor Lima zijn niet dezelfde als in dit stelletje denk ik)


En de hoge wielflenzen lopen natuurlijk niet op code 75 rails....

Benny

delano

heeft er soms iemand ervaring met een digitale am 75 die omgebouwd is
 

Kees-Jan

Ben ook met zo'n ding bezig. Digitaal wordt hij ook. Eerst eens proberen met een Lopi 4 en originele motor en anders gaat er een modeltorq in.

Kees-Jan

NB voorlopig even geen tijd voor dit project.

Thommy

ik ben bezig met m'n "verkloot" stel...1 wagon had wat reperatiewerken nodig, enkel was hem op de kachel vergeten vorige winter en stond zo krom als een banaan na een paar uur. Nu recent een tussenrijtuig gevonden (vermits het de gemotoriseerde was), en ik ga eens zien om hem goed aangedreven te krijgen met zo'n spud, desnoods 2. Heb er hier nog een paar liggen en binnenkort eens een paar nieuwe halen in Engeland [:D]

nu, geen haast bij[:D] heb nog 2 grijze die als 1 stel rijden, gekoppeld met cadee-koppelingen en dan nog een bordeau.

maar deze ingreep vind ik wel de moeite waard...

iemand partnr van die N symoba koppelingen??
Greetz

Thommy

dieseltje

Beetje "googlen" helpt je verder...

Op de pagina van le train magique (zaak uit Straatsburg  FR):
http://www.letrainmagique.com/Tarif_attelages_nem.htm

Hebben daar ook bogies met motor die inzetbaar is op de lima... lost meteen het probleem van de oude, te hoge, wielflenzen op bij code 75
(ga ik binnenkort misschien wel eens proberen...)

delano

via conecties heb ik gehoord dat ls models binnen 2 jaar de am 75/varkensneus gaat uitbrengen