Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

35m2

Gestart door Quadran, 20 november 2008, 17:50:44 PM

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Quadran

Beste Ijsbeer,

een tijdje geleden (enkele maanden) hebben wij priv? gemaild over uw Zwitserse baan.

toen heb ik gezegd dat ik jouw baan wel echt mooi vond en dit ook als thema integreren.

wat zijn de juiste afmetingen van jouw sporenplan aub.







Je hebt niet met mij mar met mijn zoon gemaild,die heeft n.l de zwitserland baan.
Kijk op zijn site en mail nog een keer.
Mijn baan is duits,kijk maar eens op photobucket vor wat fotos
wim

chrisdriessen

citaat:
Quadran Geplaatst - 21/11/2008 : 17:06:02

wat bedoel je met een te diep gebergte


nou je paradespoor loopt door ravijnen heen, oke maar je paradespoor loopt recht over je tafel heen alles wat je achter deze bergen zie je niet dus ga ik ervan uit dat je hier een grote baan maakt.

Je kan misschien ook de baan hier naar onderbrengen en zo een vallei/ ravijn maken. Dit wordt vaker gedaan met grote meren waarover bruggen lopen. Het meer komt dan onder de rijtafel te liggen zodat je niet alles hoeft te verhogen.
misschien een tipje?
ik weet niet of dit principe met rails te doen is. dit vraag ik aan colega modelbouwers[;)]

chris

Quadran

Ik weet niet of we helemaal op het zelfde spoor zitten, maar ik had gedacht om het paradespoor op tafelhoogte te laten lopen, en ravijnen maken naar de grond toe. dus men kijkt over het paradespoor naar Zwitserland en de Rijn.

Had je dit ook in gedachten?

 

chrisdriessen

idd dit bedoel ik. Dat was me even niet duidelijk.
even een vraagje. Wil je ook kunstsneeuw gaan gebruiken op je baan? omdat je ook bergen hebt op je baan.

Dit wil ik al een tijdje op een diorama gaan proberen maar ik heb de tijd er nog niet voor gehad en ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe ik moet gaan beginnen.

Als je dit al gaat doen heb je dit al eens eerder gedaan? kun je mij daar misschien dan wat informatie over sturen?

bij voorbaat dank

Chris



Quadran

Kunstsneeuw ga ik niet gebruiken, enerzijds omdat dit te definitief is en anderzijds omdat ik dit nog nooit gebruikt heb.

Dus om alles te laten ondersneeuwen gaat dit me een beetje te ver.
Misschien hier en daar wat zomersneeuw in de kloven.

Wat ik altijd zo raar vind aan sneeuwlandschappen is dat alles ondergesneeuwd is maar de loks en wagons nog nagelnieuw uit de doos rondtuffen. Begrijpelijk waarom deze niet besneeuwd zijn.



 

Quadran

Voor het paradespoor had ik graag de Bietschtallbrucke gebruikt.

Alsook een zeer kleine overbrugging tussen twee kloven waarbij slechts enkele cms zichtbaar zijn.

Ik heb ooit eens een foto gezien van zulke kleine brug in een kloof(slechts 1 pilaar) tussen twee tunnels. Dit lijkt me wel een aardig thema. http://commons.wikimedia.org/wiki/Image:CH_RHB_Landwasser_Viadukt.jpg

Verder mogen er miz niet teveel bruggen op het paradespoor aanwezig zijn.


 

Quadran

Ik ben wel een beetje aan het denken om de Rijn en het rangeer gedeelte met elkaar van plaats te verwisselen.

Waarom?

Ik kan moeilijk de Rijn laten stoppen in Zwitserland in de Bergen.

Als ik de Rijn onderaan zet kan ik gemakkelijker deze laten stoppen in beide hoeken van de kamer.

Dit geeft wel als nadeel dat het rangeer gedeelte ook in een min of meer berglandschap moet komen. Bergen oplopende van de Rijn naar Zwitserland...

Iemand daar zijn visie over?



 

Quadran

Daar had ik ook al aan gedacht om een combinatie van Zwitserland - Italie te maken.

Maar vermits ik ook een modelbouwer ben van modelschepen leek me de Rijn toch leuker.

Ik besef wel dat ??n en ander niet met elkaar te rijmen valt qua overschakeling tussen de verschillende thema's.


 

Michiel

Of je zou kunnen overwegen om een streek als thema te nemen dat zowel Rijn als Alpen vervat zoals Schwarzwald of misschien de Jura. Neem een atlas of wegenkaarten van de streek naar keus en zoek naar die unieke plekjes die samenbrengen wat je zoekt te bouwen.

groeten,
Michiel
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Quadran

citaat:

die samenbrengen wat je zoekt te bouwen



Hihi, das simpel:

Treinen, bergen, water, schepen en wijn [:p]

In welke volgorde weet ik nog niet [^]