Deelnemers

Gestart door Peter, 16 november 2008, 17:10:33 PM

Michiel

Ik ben erg tevreden met dit forum; met de forumleden, de onderwerpen, de mengeling van serieux en grap,... Een forum is wat de gebruikers ervan maken, en dit forum is een mooi ding.

Natuurlijk, iedereen is anders (gelukkig maar!). De een is goedlachs, de ander recht-door-zee, er zijn er met lange tenen, er zijn er met engelengeduld. De mengeling van dit alles maakt het een boeiend geheel. Soms ergeren we ons, soms zijn we gecharmeerd en we reageren allemaal verschillend op wat ons beweegt.

Het enige wat ik verwacht is respect voor elk, ongeacht leeftijd, ervaring of aanleg. We zijn hier samen om plezier te beleven met een zeer boeiende hobby.

Ik hoop ooit een nieuwe server te mogen meemaken, want technisch gezien is dit forum al lang aan herziening toe. Maar voor de rest?... Dit forum is een mooi ding, en ben blij dat MSM het ter beschikking stelt. Dat er vandaag wat minder volk is dan een jaar geleden, zullen we maar toeschrijven aan de natuurlijke variatie van chaotische systemen!

groeten aan allen! [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

chef garde

Vorig jaar was ik er nog niet bij, dus kan ik niet vergelijken.  Misschien zit de modelspoorder nu meer (winter)uren op zolder, kelder, of treinkamer te knutselen ipv op zn schermpje te loeren ...

Gizzmo

mijn inziens is er eigenlijk 1 groot probleem ...de zoekfunctie van het forum, zelf gebruik ik ook al geruime tijd de manier van Gerolf maar voor veel mensen is dit niet zo voor de hand liggend en al zeker niet omdat er een zoekfunctie in het forum verwerkt is ... dus waarom zou je die dan niet gebruiken.

En hoewel het forum heel netjes en duidelijk is ingedeeld ontstaat er heel wat ergernissen door dat mensen vragen stellen die veel voorkomen --> een goed werkende zoekfunctie zou deze problemen vanzelf oplossen.

Een update van het Snitz Forum script kan dit probleem misschien verhelpen ... enzo niet waarom niet overstappen op PHPBB of iets dergelijks. Andere forumscripts zijn veel meer in omloop en bijgevolg ook sneller/handiger/enzo ...

Of er nu een Modelspoorforum 2.0 komt of niet ... ik zal zeker blijven terug komen, maar of nieuwelingen er ook zo over denken???

GreetZ
David


Klaas Zondervan

Wat het zoeken aangaat: als er een nieuwkomer is die een vaker gestelde vraag stelt, dan is het wel erg makkelijk om te roepen: gebruik de zoekfunctie.
Als je weet dat een vraag al eerder is behandeld, dan is het tegenover de nieuwkomer wel zo gastvrij als je zelf even zoekt, en dan de links geeft. Ik bedoel, zeker als je vind dat het zoeken zo makkelijk gaat, doe het dan lekker zelf en stuur een nieuweling niet het bos in.

just4fun

Mij was het ook opgevallen dat het hier rustiger is geworden. Niet wat het aantal interessante postings betreft, wel de algehele sfeer. 't Is meer een gezellige 'kroeg' geworden, waar ook een passant binnen mag. Dit is een voordeel!
Ik persoonlijk zit bijna dagelijks te lezen, m'n bijdragen zijn afgenomen (en dat was al niet vet), ik hink wat achter op de feiten. Daar heeft het forum geen aandeel in, wel m'n veranderde thuissituatie en het feit dat ik spoorloos ben.
Paul

T03

Ik ben nooit weggeweest, regelmatig om de twee/drie dagen kom ik is piepen lees ik hier wat mijn interesse opwekt en als ik kan draag ik mijn steentje bij. Wat Rudy (Bundesfreak) daarnet schreef over niet Belgisch materiaal...misschien zou het interessant zijn is een draadja te starten om na te gaan hoeveel mensen op het forum aan niet Belgisch-modelspoor doen.

Lang leve het forum.

SpGr[;)]
Marc
"I have a train riding in my brain"

Ludwig

citaat:
Geplaatst door T03

Ik ben nooit weggeweest, regelmatig om de twee/drie dagen kom ik is piepen lees ik hier wat mijn interesse opwekt en als ik kan draag ik mijn steentje bij. Wat Rudy (Bundesfreak) daarnet schreef over niet Belgisch materiaal...misschien zou het interessant zijn is een draadja te starten om na te gaan hoeveel mensen op het forum aan niet Belgisch-modelspoor doen.
Lang leve het forum.

SpGr[;)]
Marc



En dit bedoel ik dus al geruime tijd als ik voorstel om het forum verder open te trekken.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Peter

Weten wie een baan naar welk land heeft, of waar zijn voorkeur ligt is misschien interssant om te weten, maar verder heeft dit volgens mij weinig of geen belang. Onze hobby is modelspoor, en dan is het mij om het even of iemand een baan naar Duits, Frans, Nederlands of voor mijn part Nepalees (hebben die treinen?) voorbeeld heeft.
Ik kan net zo veel bewondering voor gelijk welke baan opbrengen, en dat heeft dan ook niets, maar ook niets met het land te maken
Het is de HOBBY die telt, de rest is bijzaak.
Met vriendelijke groeten
Peter

55erke


Hoy
Ik reageerde vroeger vrij veel op het forum , de laatste 2 jaar is dat gemindert naar heel af en toe. Maar dat heeft gewoon te maken dat ik tegenwoordig mijn tijd vooral gebruik voor het bouwen van de baan, opzoekwerk , treinspotten , foto's bewerken en website bijwerken (alhoewel dat ook niet zo vaak gebeurt [:I])  Ik lees het forum nog wel min 2 maal de week en af en toe post ik eens iets.
Maar mijn baan begint wel goed te vorderen zodat ik binnekort wel eens mooie foto's kan laten zien [;)]
groetjes
Johan



T03

Peter, mijn voorstel was enkel bedoeld om is te scannen waar onze interesses liggen. Natuurlijk is de hobby in grote lijnen dezelfde en is de oorsprong, zelfs Nepalees, niet de hoofdzaak of een baan dan wel of niet aanspreekt.
Er zijn hier draadjes over welk systeem we gebruiken, welke schaal, ,enz...Waarom dan niet welk land(en) en/of streek bev.

SpGr
Marc


citaat:
Geplaatst door Peter

Weten wie een baan naar welk land heeft, of waar zijn voorkeur ligt is misschien interssant om te weten, maar verder heeft dit volgens mij weinig of geen belang. Onze hobby is modelspoor, en dan is het mij om het even of iemand een baan naar Duits, Frans, Nederlands of voor mijn part Nepalees (hebben die treinen?) voorbeeld heeft.
Ik kan net zo veel bewondering voor gelijk welke baan opbrengen, en dat heeft dan ook niets, maar ook niets met het land te maken
Het is de HOBBY die telt, de rest is bijzaak.

"I have a train riding in my brain"

modelbaanHO

Ik lees elke dag op het forum. Reageren doe ik alleen wanneer ik denk een zinvolle bijdrage te kunnen leveren.

Reageren met oh of ah doe ik weinig of niet, wat niet wil zeggen dat ik de inspanningen en het werk van anderen niet apprecieer of waardeer. Er zijn veel knappe modelbouwers op dit forum actief.

Er zijn ook minder activiteiten: modelspoorexpo (minibaantjes) is voorbij en ook op vlak van nieuwe modellen (en de daaruit voorvloeiende topics) zijn er op dit ogenblik amper. Dat zou ook wel een reden kunnen zijn waarom het op dit ogenblik iets rustiger is op het forum.

Zoals ook door anderen reeds geschreven is: dit forum heeft kwaliteit. Houden zo !

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Rochevalien

Het is niet abnormaal dat de aktiviteit op dit forum een beetje achteruit gaat zo vlak na de tentoonstelling.Laat ons eerst even op adem komen.Vergeet ook niet dat de feestdagen er staan aan te komen en dat is toch een famillie aangelegenheid,denk ik.
Het is ook niet abnormaal dat er mensen afhaken of minder reageren,moesten er nu helemaal g??n nieuwe leden bijkomen dan zat er wat goed fout. Mensen 'veranderen' nu ook eenmaal:interesses verschuiven,drukkere periodes op het werk,famillie breid zich uit, en men heeft daardoor minder vrije tijd en dus ook minder tijd voor het forum.

Gerrit

boke

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

Het is niet abnormaal dat de aktiviteit op dit forum een beetje achteruit gaat zo vlak na de tentoonstelling.Laat ons eerst even op adem komen.Vergeet ook niet dat de feestdagen er staan aan te komen en dat is toch een famillie aangelegenheid,denk ik.
Het is ook niet abnormaal dat er mensen afhaken of minder reageren,moesten er nu helemaal g??n nieuwe leden bijkomen dan zat er wat goed fout. Mensen 'veranderen' nu ook eenmaal:interesses verschuiven,drukkere periodes op het werk,famillie breid zich uit, en men heeft daardoor minder vrije tijd en dus ook minder tijd voor het forum.

Gerrit




Inderdaad, andere bezigheden thuis, weinig tijd om het forum te volgen, soms geen goesting en zelfs de modelbouwhobby op een laag pitje: allemaal ingredi?nten om (iets) minder actief te zijn op het forum! [;)]

dirkkerckhofs

Ook ik lees dagelijks het forum, maar als je zoals ik selectief bent in de reacties die je plaatst, zie je dat niet h?.

Voor mij is en blijft de eerste bron van informatie MSM zelf en dan pas het forum. Maar ik heb hier al enorm geleerd van posts van anderen. Van alle vragen die ik zelf al heb gesteld, heb ik op de meeste goeie antwoorden gekregen. Al voel ik soms ook dat mensen niet durven reageren als het niet goed is, terwijl ik liever eerlijke feedback krijg.

Ik besef me goed genoeg dat MSM vooral Belgisch ge?nspireerd is. Zelf rij ik ook Duits. Maar ik heb niet het gevoel dat je daarom als minder beschouwd wordt. Bundesbahnfreak, ik heb jouw bijdragen trouwens altijd weten te appreci?ren. En ik ben blij dat er Vlamingen zijn die ook iets posten over Duits materiaal, want mijn Duits stelt niks voor.

Het is goed dat bvb. grove den hier nu ook zit, want ik was op dat Duits forum gaan kijken, maar veel verder dan naar de prentjes kijken, was ik niet geraakt. Terwijl een Duitse boom toch hetzelfde als een Vlaamse boom is h?!

En laat ons niet vergeten dat we via draadjes die op dit forum begonnen zijn, bvb grove den zover hebben gekregen om een workshop op de Expo te doen en een reeks voor ons magazine te schrijven.

Dirk

Bundesbahnfreak

@dirkkerckhofs

Bedankt, de laatste tijd heb ik minder tijd gehad om iets over de DB-machinen te schrijven.
Doch volgende maand wil ik nog iets doen rond de loks met "kleinow-aandrijving" (104-117-118 en 119) En vervolgens zien we wel welke aan bod komen, r zijn er genoeg[;)]

Groeten

Rudy