Antwerpen-centraal

Gestart door Peter, 18 april 2005, 16:24:08 PM

Peter

Hallo allemaal,

1.Zijn ze nu echt zot geworden bij de NMBS. Op dit moment zijn ze de prachtige sierdals op het perron tussen spoor 4 en 5 terug aan het opbreken. Ik had al wel opgemerkt dat dit niet dezelfde dals waren als op het perron tussen spoor 2 en 3, maar ze waren wel mooi.
Dus oftewel heeft er iemand geblunderd bij he kiezen van die vloeren, ofwel zijn ze van gedacht verandert.

2.Voor de bovenleiding freaks onder ons. De masten in dit station bestaan uit RONDE palen die bovenaan smaller zijn dan onderaan. (taps toelopend dus, dus leuk voor wie ze wil namaken. De dwarsliggers zijn ronde buizen en de uithouders voor de rijdraad (je raadt het al...ronde buizen.
Gedaan dus met de prachtige masten in profielen.
Peter :D:D:D
Met vriendelijke groeten
Peter

quf

Er heeft inderdad iemand geblunderd, want er verschijnen overal barsten in deze perontegels, en dit al van in het begin. Daarom heeft men ook voor de perons van sporen 1-2 en 3 onmiddelijk andere (lees kleiner van afmeting en ander materiaal) tegels genomen. En terwijl de garantie nog loopt worden deze van perons 4-5 en 6 uitgebroken op kosten van de leverancier. Zijn dingen die nu eenmaal gebeuren, zeker bij zulke enorme werken. Vandaar dat de kontrole op het geleverd werk zo belangrijk is, en iemand heeft hier dan toch zijn job goed gedaan.

Frank

Peter

Hoi Frank,

Bedankt voor je uitleg. Al moet ik zeggen dat dit niet bepaald een mooi zicht is, zeker niet met de toeristenstroom die stilaan op gang begint te komen. Niet iedereen heeft een MSM forum ter beschikking om uitleg te vragen, dus ik hoor de roddel al op gang komen. De IC Brussel-Amsterdam stopt gewoonlijk op spoor 5 of 6. Dus ik vrees dat we weer een rondje Belgenmoppen gaan te horen krijgen.
Maar ja....Lachen is gezond.
Peter[:I][:I][:I]
Met vriendelijke groeten
Peter

rgp

Dag,

Zot zijn niet geworden, maar dit is nu een voorbeeld van wat er kan mislopen.  Je mag nog beschrijven van wat je wilt, en controleren; de vraag is dan nog steeds: beschik ik over de juiste gegevens ?  En bij materialen onderhevig aan trillingen is dat niet simpel.

Roland

Gerolf

Als ik goed ge?nformeerd ben, gaat het inderdaad om trillingen door de treinen. Om die reden hadden ze al vrij snel na de ingebruikname van perrons 1 tot 3 een soort van 'kussens' gaan aanleggen tussen de rails en de betonnen bodemplaat bij de eerst aangelegde sporen 4 tot 6.
Maar dit was dus blijkbaar niet voldoende...

Gerolf vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw