Trix Type 64

Gestart door amibo, 08 november 2008, 11:18:47 AM

amibo

heeft iemand al de Trix stoomlocomotief, type 64 ?

amibo

#1
Ik heb nu zelf de Trix binnen:


Binnenkort een verslagje

amibo

#2
Al enige tijd heeft Marklin/Trix een opvolger voor hun oude P8 model.
Nu heeft Trix daar dus ook een Belgische versie (type 64) van uitgebracht:


Onlangs had Fleischmann ook een type 64 in het programma maar die was op de kleur na niet aangepast aan de werkelijkheid.
Bij deze Trix is dat een stuk beter, zo is er de juiste belijning aangebracht op de:

tender en de:

cabine.

Ook is aan een enkelsein gedacht en zijn er geen opstapjes aan de voorkant net als het grote voorbeeld.
De rode delen hadden wel wat beter aangebracht kunnen worden, ik heb al de nodige plekjes bij moeten werken.

De decoder moet geplaatst worden in de tender.
Er is gelukkig een normale motor gebruikt die niet al teveel herrie maakt.
Deze zit in de ketel weggewerkt <i>Hochleistungsmotor mit Glockenanker</i> alleen de hoofdassen van de locomotief worden aangedreven, de tender assen zorgen wel voor extra stroomtoevoer.
Op de cabina na is het model geheel metaal.

In de Trix versie zit geen geluid, dat is bij de Marklin versie wel het geval.

Ik ben behoorlijk tevreden over dit model.

eric

Behoorlijk tevreden zegt hij[:D][:D][:D]

Dat is gewoonweg,

eindeloos, fantastisch, fraai, geweldig, groots, heerlijk, kostelijk, magnifiek, mooi, oogverblindend, schitterend, schoon, splendide, subliem, superbe, verrukkelijk, voortreffelijk, wondermooi.

rixke rail

Zonder roet in het eten te willen strooien : die belijning stond niet op elke P8, het aantal lantaarns en de positie daarvan, durfde nog al eens te verschillen ! Dan zwijgen we nog over het type lantaarn !
- 1 lantaarn, bovenop de rookkastdeur (zoals dit model)  
- 1 lantaarn, onderaan de rookkastdeur
- 1 lantaarn, links op de lok
- 2 lantaarns horizontaal geplaatst (zoals de vorige modellen van o.a Fleischmann)
- 2 lantaarns vertikaal geplaatst
- 3 lantaarns, 1 bovenop de rookkastdeur, en ??n aan elke kant  van de lok.
Ik vond 3 foto's van de 64.028, driemaal verschillend kwa verlichting !
En dan hebben we nog de verschillende varianten, wat betreft technische uitrusting, plaatsing stoomdom, acfi, windleiplaten, ...
Desondanks blijft dit een mooi model !
Ik wacht echter op de versie van Fleischmann, met windleiplaten !
Geef toe, de daarmee uigeruste loks, zagen er nog net iets stoerder uit ! [^]
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Anarchy

Die ziet er inderdaad geslaagd uit. Ik koop hem misschien ook later, als er wat minder aanbod aan Belgische modellen is. Want zoals het er nu voor staat [}:)]

janjozef

dat zijn al 2 64tigen dat ik achter staan

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Anarchy

In welk opzicht gaat de Marklin versie verschillen?

dieselfreak

citaat:
Geplaatst door amibo

Al enige tijd heeft Marklin/Trix een opvolger voor hun oude P8 model.
Nu heeft Trix daar dus ook een Belgische versie (type 64) van uitgebracht:


Onlangs had Fleischmann ook een type 64 in het programma maar die was op de kleur na niet aangepast aan de werkelijkheid.
Bij deze Trix is dat een stuk beter, zo is er de juiste belijning aangebracht op de:

tender en de:

cabine.

Ook is aan een enkelsein gedacht en zijn er geen opstapjes aan de voorkant net als het grote voorbeeld.
De rode delen hadden wel wat beter aangebracht kunnen worden, ik heb al de nodige plekjes bij moeten werken.

De decoder moet geplaatst worden in de tender.
Er is gelukkig een normale motor gebruikt die niet al teveel herrie maakt.
Deze zit in de ketel weggewerkt Hochleistungsmotor mit Glockenanker alleen de hoofdassen van de locomotief worden aangedreven, de tender assen zorgen wel voor extra stroomtoevoer.
Op de cabina na is het model geheel metaal.

In de Trix versie zit geen geluid, dat is bij de Marklin versie wel het geval.

Ik ben behoorlijk tevreden over dit model.

Het ziet er inderdaad een mooi model uit, de afkorting FSN, was dat niet de stelplaats van Sint- Niklaas? In dat geval ga ik hem zeker aanschaffen.
MC

wisselstromer

de markli nversie heeft nummer 64.045 en heeft ook maar 1 lantaarn op de rookkastdeur

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Anarchy

FSN is Sint-Niklaas ja.

EDIT: Marklin versie nu ook beschikbaar

rixke rail

citaat:
Geplaatst door wisselstromer

de markli nversie heeft nummer 64.045 en heeft ook maar 1 lantaarn op de rookkastdeur
wim



Mocht het iemand interesseren,over museumloc 64.045 vond ik dit :




Foto uit de BRT-reeks "Wij Heren van Zichem


Met de koninklijke trein van Leopold II te Oostende. U merkt 1 lantaarn op de rookkastdeur en 2 elektrische lantaarns aan weerskanten.


En hier is de lantaarn op de rookkastdeur verdwenen !



Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

dieselfreak

citaat:
Geplaatst door rixke rail

citaat:
Geplaatst door wisselstromer

de markli nversie heeft nummer 64.045 en heeft ook maar 1 lantaarn op de rookkastdeur
wim



Mocht het iemand interesseren,over museumloc 64.045 vond ik dit :




Foto uit de BRT-reeks "Wij Heren van Zichem


Met de koninklijke trein van Leopold II te Oostende. U merkt 1 lantaarn op de rookkastdeur en 2 elektrische lantaarns aan weerskanten.


En hier is de lantaarn op de rookkastdeur verdwenen !



Modelspoorse groeten,
Eric.

Bedankt voor de interessante informatie. Weet iemand wanneer de belijning op de tender en het machinistenhuis verdween bij het type 64? Ik ben ook op zoek naar info bij welke stelplaatsen de 64.108 dienst gedaan heeft. Alvast bedankt!
MC

Anarchy

Heeft iemand al de sound gehoord van de marklin versie? Indien ja, is de sound comform aan de echte type 64?

rixke rail

citaat:
Geplaatst door dieselfreak
Weet iemand wanneer de belijning op de tender en het machinistenhuis verdween bij het type 64?


Oorspronkelijk vanaf 1930 : zwart kader, oranje bies.
Vanaf 1935 werd oranje vervangen door gemskleur.
Vanaf 1955 verdween deze versiering !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN