Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

verfkwasten

Gestart door vandomm, 05 november 2008, 16:49:03 PM

vandomm

Hoeveel soorten en verschillende verfkwasten zijn er wel niet .
Brede ,ronde , langharige , welk soort haar , zachte , hardere kwasten , met iedere kwast bepaalde specifieke kenmerken ?

Kan er geen artikel aan gewijdt worden met tekst en uitleg van :
wanneer gebruik een platte kwast of een harde kwast , kortharig of langharig en evt. de beste haarsoort die het beste is geschikt voor een bepaald schilderwerk .

Alvast hiervoor mijn dank .

Cees .

loebaske

Hier een artikel aanwijden zou je niet toekomen met enkele bladzijden, maar enkele boeken[:)] en het is dan nog te zien waarvoor je de verfborstel gaat gebruiken, om een muur te schilderen of voor modelbouw[?][?][?]

vandomm

Beste Loebaske ,
wat te denken van alleen modelbouw ? Waar het me omgaat is ,
wanneer een bepaalde soort kwast , hoe te gebruiken en welke werkwijze .

In een artikel bv. over het wheateren van daken werd uigelegd een platte kwast te gebruiken en van beneden naar boven te strijken .

Dit is insite-information waar men wat aan heeft . Mijn vraag is "wat gebeurt er in zo'n situatie als ik een ronde kwast zou gebruiken , wat is hiervan het effekt op het werkstuk "?
Cees .

loebaske

[:D][:D] nu snap ik jouw vraag...sorry
je kan daar een ronde voor gebruiken, maar met een platte (schilders) kwast is het vlak die je behandeld minder onderheving aan strakke lijnen, in feite moet je dat eens uitproven op een blad papier, je zal het verschil merken.
Je kan die kopen in goede zakens waar je ook schilders ezels enzo kan kopen...vb Schliefer, EVA