Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

station Tielt (west-vlaanderen)

Gestart door teessee, 28 oktober 2008, 21:27:32 PM

teessee

Ik ben op zoek naar het sporenplan van het Staion van Tielt. Momenteel is daar geen goederenkoer en dergelijke meer maar eind de zestiger jaren was daar nog redelijk wat overslag. Kan iemand mij tips geven waar ik het sporenverloop kan vinden?
Ik zou het gebruiken als basis voor een nieuw modulair baanontwerp in HO.
Tom

dirkkerckhofs

Hoi,

ik geef je dezelfde tip als ik hier zelf een tijd geleden kreeg:

Archiefdienst NMBS
Greta Verbeugt
Frankrijkstraat 85
1070 Brussel
02/525.22.50

Ik ben er toen heel goed geholpen en kreeg voor een paar euro afdrukken van de originele plannen van het station uit mijn dorp!

Dirk

MickeyMouse

Zijn die toevallig ook via email bereikbaar?

Geert

Michiel

Het is beter om te bellen en meteen een afspraak te maken, want op email reageren ze helemaal niet, en per telefoon zeggen ze gemakkelijk dat ze niets hebben liggen. Ga ter plaatse! Dat is wat ik nu ook ga doen.

Succes!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

teessee

ik heb blijkbaar de juiste persoon gevonden bij de nmbs, de sporenplannen zijn reeds binnen. Nu nog kwestie van genoeg fotomateriaal te verzamelen van de omgeving zoals die er 30 jaar geleden uitzag en het ontwerp van de baan kan beginnen. Als ik de schaal juist interpreteer is de lengte van een standaard railstaaf 15 meter?
Blijft dan nog het plan aanvaardbaar maken qua lengte in schaal HO, de totale lengte van het station is in werkelijkheid 1100 meter. Dat zou zo'n 12 meter betekenen op de modelbaan. Ik ben beperkt tot maximaal 6 meter, keercirkels inbegrepen. Ik probeer ??n dezer dagen het spoorplan in te scannen en in mijn fotoalbum te plaatsen zodat ik hierover eventuele suggesties  mag ontvangen. Personen die geintereseerd zijn kunnen mij gerust een mailtje sturen en dan zend ik het pdf-bestandje op.
Tom