Scenery-vraagje

Gestart door ERVIN, 25 september 2008, 18:38:07 PM

hobbyist

je kunt er ook oude biels of rails neerleggen.

ERVIN

Zou dit al als basis kunnen dienen??[:I]





Het wit dat je ziet tussen de ballast is nog lijm, de ballast is nog aan het drogen.

Fretbol

Dat ziet er in elk geval niet slecht uit [;)]

Om de redenen die B-Modelbouw al heeft gegeven is een groot gebouw of een spottersplatform op die plek niet zo realistisch.

Een stukje oude spoorlijn, wat rommel, een kleine barak enz... kunnen uiteraard wel.

Fretbol [;)]

doomslu

Zeker een goede basis. Nu misschien nog wat rommel, zoals al gezegd en waarom niet wat "hogere" struikjes om nog meer variatie te bekomen ?
Wat dacht je van een stapeltje biels, zoals beschreven in de laatste MSM (maar dan wel in H0) ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

Ziet er niet slecht uit[;)] je kan eventueel zorgen voor het voetbalveld effect te breken door isomo te plaatsen, zoadat het tussen vlak wat hoger komt te liggen, enne zekers wat bomen en struiken plaatsen[:)]

Gerolf

Struiken lijken me OK, bomen wat overdreven. (De ondergrond is niet diep genoeg voor boomwortels: er gaan sporen onderdoor, h?.)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

IDD, bomen horen daar eigenlijk niet thuis.Die staan heel zelden op een rangeerstation, wel aan de rand er van (alhoewel, zeg nooit "nooit"). Struikgewas, onkruid en allerhande rommel destemeer.
Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

Na heel wat pogingen ben ik over dit resultaat best tevreden, maar wat denken de collega's hiervan??[:I]

De kleuren komen mss nog wat te donker over, maar dat zal komen omdat de lijm nog aan het drogen is.

En ook de ballast moet nog een verweerd kleurtje krijgen.





Peter

Ziet er al heel goed uit. Nog wat laag struikgewas en het is klaar.
Voor mijn smaak iets te donker, maar zoals je zelf zegt: de lijm is nog niet droog.
Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske

Goe bezig Erwin, en idd. zolang de lijm niet droog ziet alles er donkerder uit..

rixke rail

Meester Erwin, dit is het, wat U zocht.
Misschien nog wat "heuveltjes" ballast bijvoegen, op zulke plekken liggen soms overtollige hoeveelheden ballast, naast de andere rommel, zoals de al aanwezige biels. De plantengroei lijkt mij voldoende, het is tenslotte niet echt vruchtbare grond op zulke plekken, h? ! All??n planten die weinig voedingstoffen nodig hebben gedijen op zulke plekken !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

MARKLINRIJDER

Erwin,

Dat ziet er verbluffend echt uit.

Ik zal toch eens tijd moeten gaan maken om af te komen hoor.

Groetjes,

David

krispy

Ziet er weer goe uit zenne [:p][:p]

Moest ge eens veel tijd hebben , hier valt ook nog veel te af te werken [:I]
Ben tevreden dat de winterperiode eindelijk aanbreekt en weer aan de baan kan verder worden gewerkt ( dat is nu weer 3 maand stil geweest door buiten bezigheden )

Als ik bij Ervin en de andere zie , jullie doen altijd maar verder , slapen jullie dan nooit ??[;)]

Het eenige wat ik gedurende die 3 maand het gedaan is het Forum gevolgd , en dan nog zonder eenige reactie's te geven[:I]

Maar niet geklaagd , zoals ik al zei , de betere tijd is weer aangebroken !![:p]
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

ERVIN

citaat:
Geplaatst door krispy


weer aan de baan kan verder worden gewerkt ( dat is nu weer 3 maand stil geweest door buiten bezigheden )

Als ik bij Ervin en de andere zie , jullie doen altijd maar verder , slapen jullie dan nooit ??[;)]





3 maanden niet aan je baan gewerkt??!![:0], dat moet erg zijn, en slapen doe ik nog wel hoor, al is dat soms wel wat weinig.[:I]

modelbaanHO

Voor mij mag er nog iets meer 'rommel' liggen: stapels/stapeltjes biels (zoals Luc (Dooms) reeds heeft voorgesteld), stukken rails, ??n of 2 achtergelaten kabeltrommels...

Wat voor mij nog ontbreekt zijn (afgedekte) kabelgoten langs de sporen. (waarin de kabels liggen voor de bedieningen van seinen, wissels, detectoren etc.)
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be