Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Reeks 22

Gestart door 2230, 24 augustus 2008, 12:25:43 PM

2230

Hallo iedereen,

Ik heb enige tijd geleden een reeks 22 van Dacker in tweedehands kunnen kopen.

De loc is al voor de helft in elkaar gestoken, maar ... nu nog de rest :D
Ik heb geen enkele ervaring met bouwpaketten en wil eerst info verzamelen voor ik er aan begin, en ga me zeker niet overhaasten.

Kan iemand me verder helpen ?

Alvast bedant !

doomslu

Welke informatie zoek je eigenlijk ? Iemand die dergelijke kit al gebouwd heeft ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

2230

Moet je de loc lijmen ?, welke lijm gebruik je het best ?, hoe ga je het best aan de slag, ...

Peter

Het beste is solderen met laagsmeltpunt soldeersel.Een aantal kliene onderdelen kan je aanbrengen met 2 componentenlijm. Ik geef nog altijd de voorkeur aan Uhu en Stabilit-express.
Heb een hele tijd geleden zo'n lok (en nog een aantal andere) verkocht. Een paar waren nog niet klaar, de anderen helemaal af.
Degene die nog niet klaar waren was een 22 en een 84.
Met vriendelijke groeten
Peter

2230

Bedankt voor de info [:)]
Heb ondertussen een artikel gevonden in MSM van een 51 van Jocadis. Hiermee kan ik waarschijnlijk ook al een stuk verder [:)]

fnmdevil

Als newbie heb ik omtrend die reeksnummers wel een vraagje. Bestaat er ergens een (fotografisch) overzicht over welke locomotieven jullie het hebben als je over een bepaalde reeks spreken ?

doomslu

citaat:
Geplaatst door fnmdevil

Als newbie heb ik omtrend die reeksnummers wel een vraagje. Bestaat er ergens een (fotografisch) overzicht over welke locomotieven jullie het hebben als je over een bepaalde reeks spreken ?

Hier staat (bijna) alles wat je moet weten : http://www.belrail.be/F/fiches/index.php?page=numerotation
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *