Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

originele verpakking

Gestart door Rikkie, 23 augustus 2008, 10:47:15 AM

modelbaanHO

Voorlopig zit het overgrote deel van mijn modellen nog in de doos.

Als ik ze laat rondbollen op de baan zijn het slechts een handvol wagons en enkele locs. Nadat ze enkele toeren hebben gedaan gaan ze terug in de doos en worden er andere uitgepakt. Zo heb ik ook geen probleem met welk model in welke doos thuishoort.

Binnenkort gaan we een beetje verbouwen. Dan komt er plaats voor vitrinekasten waarin ik de modellen kan zetten. De dozen bewaar ik op zolder. Niet omdat ze een meerwaarde hebben bij de verkoop van het model maar omdat het handig kan zijn wanneer de locs en wagons om ??n of andere reden moeten verhuizen of tijdelijk worden opgeborgen buiten de vitrinekasten (ik weet dat uit ervaring).

Alle mijn modellen zitten in een inventarisprogramma dat ik zelf heb ontwikkeld in MsAccess. Met dat programma kan ik etiketten afdrukken waarop bijkomende info staat over het model. Dat etiket plak ik op de dozen en bevat volgende info: merk + catalogusnummer, omschrijving van het model, loc- of wagonnummer, maatschappij, tijdperk en kleur.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Gerolf

Ik heb hier nog ergens een modelletje van jouw in een sigarenkist, Luc. Ik zag je stickertjes niet...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

Het overgrote deel beland in verzameldozen per soort, de lege dozen in bananendoos of in een plastiekzak en op zolder [;)]



In zo een plastiekbox kunnen 3 lagen met rollend materiaal





modelbaanHO

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Ik heb hier nog ergens een modelletje van jouw in een sigarenkist, Luc. Ik zag je stickertjes niet...


Dat model staat reeds in een vitrinekast, de originele doos is al opgeborgen op zolder.

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Stefan Appelmans

Ik zie dat je veel eiscreem moet eten![:D]
stefan.

loebaske

Stefan, is dat op mij bedoeld [?][?][?]
Dat zijn geen ijscreemdozen, maar wel boxen van Curver, die zijn ongeveer formaat A3[;)][;)]

Jurgen

citaat:
Geplaatst door loebaske

Stefan, is dat op mij bedoeld [?][?][?]
Dat zijn geen ijscreemdozen, maar wel boxen van Curver, die zijn ongeveer formaat A3[;)][;)]



Serieus ijscreemdozeke dan. [:D]

Voordeel van het behouden van de originele verpakkingen is dat je niet zelf op zoek moet gaan naar iets als vervanging op het moment dat je alles moet transporteren.

Het gebruik van zo'n Curver box of een Ikea kastje bijvoorbeeld kost ook weer geld in aankoop van zo'n dingen. Geld dat je niet meer aan je hobby zelf kan uitgeven.

Ach ja, ieder heeft zo zijn reden om de doosjes al dan niet bij te houden. Zolang we allemaal gelukkig zijn met onze eigen manier van bewaren zal't wel in orde zijn zeker.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Stefan Appelmans

citaat:
Geplaatst door loebaske

Stefan, is dat op mij bedoeld [?][?][?]
Dat zijn geen ijscreemdozen, maar wel boxen van Curver, die zijn ongeveer formaat A3[;)][;)]



Ja, het is waar dat er zo grote eiscreem dozen wellicht niet bestaan, of dan voor industrieel gebruik...[:I]
stefan.

janjozef

Je koopt een loc van 250?, telkens je ze uit die doos moet halen loop je risico's dat je de loc beschadigd. dat risico loop je veel minder met die curver bakken of zoals ik met die ikea laden. Zulk een ikea ladenblokje kost 10? (de curver bak nog minder denk ik) het materiaal om te beschermen in de laden kost geen 5? per kastje. Dat is voor 3 laden 15? dat is max 1? per loc, als dat teveel is voor het beschermen van je loc's kun je beter je gras gaan afrijden.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

loebaske

Volledig met je eens Jan, het kost allemaal niet zoveel, en belangrijk voor mezelf is dat ik regelmatig men materiaal transporteer van thuis > club en omgekeerd, ook het feit dat er in de boxen bijna complete blok treinen zitten, als ik vandaag zin heb om eens een andere blok trein te laten rijden hoef ik die maar terug op te bergen en is gemakkelijk stapelbaar en voorzie elke box van de nodige kleefletters dat ik die ook niet altijd open moet doen om te kijken wat er in steekt[:)] zo heb ik ook een fly-case met (bijna) alle loc's er in, en iedere loc heeft zijn persoonlijk plaatsje kwa bescherming en als de flycase recht staat steunen alle loc's op hun wielen[;)]