Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Antwerpen

Gestart door Peter, 07 april 2005, 12:47:22 PM

Peter

Heb vanmorgen voor de winkel van Ballien gestaan op de turnhoutsebaan in Borgerhout.
Alles potdicht !! Door het metalen rolluik kon ik zien dat er verschillende lege plekken in de etalage waren en dat er aan de ingang een redelijk hoopje post op de grond lag.
Vakantie ??? Gedaan ??? Failliet ????
Weet iemand soms meer ??
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

Ik ben er vorige zaterdag nog geweest en die lege plekken in de etalage waren er toen ook maar de winkel ging normaal om 9.30 open
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

Was vanmorgen om 10:00 aan de deur en toen was alles dicht, ondanks dat op de etalage vermeld staat open vanaf 9:30.
Mischien overslapen??
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

Johnnytrein

Dat blijkt daar wel meer te gebeuren, ook binnen zijn meer lege dan gevulde schabben. Ik weet dat er een rondvraag is geweest ivm eventuele verhuis plannen . Ik weet echter niet of hier al een beslissing gevallen is. Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

depovero

Dag de sinjoren modellers,

Ik zal ervan verschieten dar jullie niet weten dat ze twee winkels hebben; op dezelfde baan, trouwens.

E?n, links - in het midden ongeveer - de andere, rechts - bijna aan de singel gelegen. De liggingen genomen als je van het centrum komt.

Zouden zij dan nog maar ??n winkel willen overhouden? Ik weet het niet, de tijden zijn niet echt goed, economisch bekeken.

Voil?,

Denis
Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn

eric

Van die twee winkels is normaal wel geweten.
De eerste vestiging (van destijds de papa) met treinen en de tweede met het overige van modelbouw. RC auto's, boten, vliegtuigen enz. (en een vriendelijkere broer)

Eric

Johnnytrein

Depovero, Neen volgens jean-pierre (de uitbater) is het de bedoeling, om na de rellen die er tijdje geleden waren, om uit Borgerhout weg te trekken. Hij heeft hierover trouwens een enquette gehouden onder de klanten. Johnny PS weeral een treinwinkel minder in groot Antwerpen.

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

n/a

Tja de Bailliens dat is ook nogal een famillie h?,sinds papa en mama de fakkel aan zoonlief Jean-Pierre hebben overgelaten is daar nogal wat veranderd.Vroeger was die winkel tip-top in orde en superproper maar tegenwoordig ,hola! De laatste keer dat ik er was dacht ik dat er een bom gevallen was of zoiets,zeker achter de toog.Er lagen bovendien een tweetal loks uit elkaar gesmeten op de toonbank alsof ze wilden zeggen:gelieve hier g??n loks binnen te geven voor reparatie! En die lege gaten in de etalage en de rekken,dat is gewoon de kuisploeg(=mevrouw des huizes!)die bezig is ,alleen dat duurt v??l langer als vroeger!
Niets van dit alles overigens in de tweede Baillien zaak waar grote broer Ronny en zijn sympathiek vrouwtje achter de toonbank staan.Altijd vriendelijk en behulpzaam en vooral g??n rancuneuze praat over ??n of ander Duits treinenmerk uit G.........n .
De winkeliersmentaliteit van de oude stempel als het ware,spijtig dat ze daar geen treinen verkopen.[:(][:(]

Spencer.





eric

Als je er wat verder over nadenkt, kan ik JP wel begrijpen.
Ik sta zelf al 21 jaar in een ijzerwarenwinkel te werkenen als je de klanten vergelijkt met zowat 20 jaar geleden dan is er enorm veel veranderd van mentaliteit,geduld enz.
Je zou voor minder beginnen [xx(](en verzin nog maar wat)
Maar om nu van de oude vertrouwde stek weg te trekken ?

Gerolf

Ik ga zelf de laatste tijd ook liever binnen bij de 'RC-broer'-Ballien dan bij de andere, om dezelfde redenen als spencer aanhaalt, hoewel de opmerkingen over M* me koud laten (dat moet hij zelf maar weten dat hij daar andere klanten mee raakt)
Er is echter, buiten een enorm verschil in, zeg maar 'winkeliersmentaliteit', een belangrijker reden om bij de 'RC-broer' binnen te stappen: hij heeft een grote collectie profielen, merkwaardige onderdeeltjes, materiaal voor airbrushes, ... Ik kom er nooit met lege handen buiten!

Gerolf vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

inderdaad voor profielen uit hout of messing moet je inderdaad bij de oudste Baillien zijn ook voor verf durf ik daar wel eens binnen te gaan. Bij jean pierre vind ik het typisch dat die achterbank van een volkswagen camionette daar al heel lang staat in de ingang van zijn winkel.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem