Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Höllentalbahn

Gestart door Peter, 15 augustus 2008, 14:12:17 PM

hobbyist

H
#45
een vertikale voeg op een muur is namelijk een werkvoeg. je zult zien dat er bij grote gebouwen ook een werkvoeg is. dit voorkomt later barsten is de stenen door lichte verzakkingen in de ondergrond maar ook door het uizetten/krimpen van diversen materialen

Michiel

H
#46
Mij lijken dat eerder prefab betonplaten met "steentjesmotief" voor de estetiek. De vertikale voeg is de naad tussen de betonplaten. Maar ik kan me natuurlijk vergissen. [;)]

groeten,
Michiel
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

H
#47
Peter, we merken dat je correcties doet aan je eerdere posts. Wat is er nieuw?
In elk geval: tof dat je terug meedoet [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

H
#48
Speciaal voor Jos "Grove den" die zo van sneeuw houdt (ook anderen natuurlijk)

Een 145 met zijn G-zug klaar voor vertrek in het station van Titisee


Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

H
#49
Blij je terug te horen Peter, je bent wel gemist [^]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

H
#50
En omdat het er zo mooi (en verduiveld koud) kan zijn:

143 in Neustadt tijdens hevige sneeuwval (brrr)
In Neustadt is het eigenlijk al de "Hintere H?llentalbahn" en ook het einde van de elektrificatie. Vanaf hier, via Donaueschingen, tot Villingen wordt er met diesels gereden.(meest treinstellen)Daar is er aansluiting op de "Schwarzwaldbahn" en terug rijdraad.




143 in Seebrugg, het on-officiele eindpunt van de H?llentalbahn, (eigenlijk heet dit deel al de Dreiseenbahn).
Danke f?r das bild Johan.



Dosto rijtuigen en 143 vlak bij de Ravenna-viaduct bij Hollsteig


Met vriendelijke groeten
Peter

bollen neus

H
#51
Peter,

Bedankt voor deze mooie foto's, nogal een geluk dat we de koude niet voelen , kan het gerust aannemen dat het er "berekoud" kan zijn.

Groeten,Eric alias bollen[:o)]neus.

Peter

H
#52
Even een paar foto's om de omgeving te bekijken:








en slechts een paar kilometer daar vandaan in het Gl?ttertal:
De Schwarzwaldklinik[:D] gekend van de gelijknamige TV reeks



en terug naar de treinen in de natuur:

Kort na het vertrek uit Hinterzarten



Net zichtbaar op de achtergrond: het voormalige station Hirschsprung



En het voormalige station Hollsteig, op het randje van de Ravenna-schlucht (kloof) De gekende en hoogste brug over dit ravijn is het onderwerp van de volgende reeks foto's


Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

H
#53
Nog een paar foto's.

Het perron van Freiburg-Wiehre met "een beetje" onkruid. Ja, ja, dat perron wordt nog steeds gebruikt (2 reizigerstreinen per uur)



en het station met toch wel een prachtige naam. Waarschijnlijk stond deze naam model voor de Himmeltalbahn uit MSM 83
Het station "Himmelreich" of Hemelrijk in het Nederlands

Met vriendelijke groeten
Peter

railrunner

H
#54
Peter,

De H?llentalbahn en de dreiseenbahn behoren ook tot mijn meest geliefde lijnen, omwille van de natuur alleen al.  
Ook ik heb, als modelbouwer, reeds veel informatie over deze lijn(en).  Ben ooit begonnen met de bouw van het station van Feldberg-B?rental, maar door plaatsgebrek (kamer afgegeven aan ??n van de kinderen), heb ik dat project op de bergzolder moeten bergen met als bedoeling om het terug naar beneden te halen wanneer de kamer terug vrij is, of als er een andere oplossing mogelijk is.  Ook nog in de planningsfase (daar heb ik momenteel toch genoeg tijd voor): Ravennabr?cke, Bahnhof Seebrugg, stuk natuur rond de Windgfallweiher.
Maar niet getreurd, kan momenteel veel ervaring opdoen met een clubproject, ervaring die ik zal kunnen gebruiken om de modelbaan rond de H?llenbahn / Dreiseenbahn te perfectioneren.

Dus Peter, je begrijpt dan wel dat ik enorm benieuwd ben maar uw resultaten tot op heden.  Hoe ver sta je dus?

Ooit heb ik in Keulen de modelbaan rond "Hirchsprung" gezien.  Weet iemand wat daar mee gebeurt is, want is nergens terug te vinden.  Of heeft er iemand nog foto's van?

Ook prachtig om te zien in model: bahnhof Lenzkirch in de hal van het gebouw waar ooit het station van Lenzkirch gestaan heeft en de baan van Jozef Brandl omtrent Bonndorf - Lenzkirch - Neustadt, ook ooit eens verschenen in een speciaal nummer van Eisenbahn Journal 2/2007: "Im Hochschwarzwald".  Om duimen en vingers af te likken!!!

Peter

H
#55
Hallo,

Heb je het nieuwe Miba Extra nummer al met als titel Schwarzwaldbahn?
Prachtig nummer.
Ondanks dat ik mijn baan Schwarzwaldbahn noem gaat mijn voorkeur toch ook uit naar de H?llentalbahn. Spijtig is enkel dat de E44 niet meer tijdens de weekends nog in gebruik genomen wordt. Ondanks zijn ouderdom, moest die in reistijd niet veel onderdoen voor zijn modernere collegas. Nu worden die ritten gereden met 146 ers. Tot van de zomer was het nog meestal een 143 met drie Dosto rijtuigen..
Zo gauw mijn computer terug in orde is (is weeral geblokkeerd[}:)]) zal ik proberen mijn foto's terug te plaatsen
Met vriendelijke groeten
Peter

Johnnytrein

H
#56
Waarom zijn al die foto's niet meer zichtbaar?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Peter

H
#57
Pfft, een foto staat er al terug op (1e blad van dit draadje)
Het begin van de verslaving...en let op het laatste zinnetje [:)][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

H
#58
Om wat in de winterstemming te blijven, een paar foto's van de H?llentalbahn. De opnames werden gemaakt tussen Hinterzarten en Titisee







En een prachtige oude sfeerfoto genomen in het station Titisee.
De 139 komt uit de richting van Neustadt. (januari 1983)

Met vriendelijke groeten
Peter

Paulogic

H
#59
Mooi picturen he !!

De sneeuw zorgt voor een soort zw/w effect met enkel de
trein in kleur. Artistiek zou ik zo zeggen. Ik herhaal
Artistiek !
mvg,
Paul(ogic)