Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

raf

dan hedde een heeeeeeeeel lange sleep als je die der ook nog mee aan hangt

printje is trouwens klaar
nu test rail maken voor de detectie van die lak wielen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

modelbouwpatrick

werkt de link met  filmpke nu kan da zelf niet testen

doomslu

Citaat van: modelbouwpatrick op 15 december 2018, 16:49:27 PM
Hallo Peter,

gisteren is leuke aankoop binnen gekomen .

https://youtu.be/pKIFUbRwluI
Een TGV vermomd als reeks 62!  :D

Citaat van: modelbouwpatrick op 15 december 2018, 18:52:39 PM
werkt de link met  filmpke nu kan da zelf niet testen
Prima!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel

Citaat van: modelbouwpatrick op 15 december 2018, 18:52:39 PM
werkt de link met  filmpke nu kan da zelf niet testen

Het filmpje kunnen wij nu zien, maar de loc amper, hij is in een flits voorbij!
CV5 wat lager zetten misschien? :-\
Of is het een "sport" versie?;D ;D

;) ;)

modelbouwpatrick

lange baan waren rem detectie en abc aan het testen aan normaal tempo moeten we anders 20 minuten wachten vooraleer hij rond is
dus zoals Luc zei TGV reeks 62

OlivierV

Citaat van: modelbouwpatrick op 15 december 2018, 18:41:49 PM
heb ook nog 20 kolenwagen tijdperk 3 met spaakwielen
Die 6274 is tijdperk 4 he ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

modelbouwpatrick

maar kan tijdperk slepen andersom is moeilijker

SuSke

Vanmiddag work shop "wissels bouwen" gehad op de club, natuurlijk van scratch want zo doen we dat  8) 8)

20181222_152558 by Frans Peeters, on Flickr

20181222_173425 by Frans Peeters, on Flickr

Volgende keer de stelbiels en de rest van de dwarsliggers er onder, of gewoon de volgende bouwen. ::)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

mardig23

Pfff amaaii, dat ziet er niet simpel uit :o

Ik doe al bijna in mijn broek om mijn c-railskes in de vuilbak te gooien, en 3rail sporen met betonbielzen te leggen...
Mvg Karl

raf

frans mooi als je ze zelf kunt bouwen
het voordeel is je bouwt de wissel zoals je hem nodig hebt
terwijl je anders van standaard wissels je baan moet aan passen

goe bezig
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Gerolf

Citaat van: SuSke op 22 december 2018, 21:17:24 PM
Vanmiddag work shop "wissels bouwen" gehad op de club, natuurlijk van scratch want zo doen we dat  8) 8)

6 bouwers, in 5 verschillende schalen: 0, 0e, H0, N en zelfs Z. Het was best een intense namiddag, maar heel leuk  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

modelbaanHO

Een uitdaging om zelf te bouwen, waarschijnlijk voor gevorderden, filmpje vanaf minuut 3:10.
Ik heb niet helemaal begrepen wat voor type wissel het is. Het lijkt een combinatie kruiswissel + 3weg-wissel.

https://www.youtube.com/watch?v=3oXW2hsMcOM
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

bollen neus

Messing leidingskes aan het plooien, wat soldeerwerk voor draaistel platen te verfraaien aan model MY1154 in schaal O. Als we wat geluk hebben eind januari volledig klaar dat spelleke hier. Dan is nummer 5 gedaan .
Den Eric

doomslu

Citaat van: modelbaanHO op 23 december 2018, 10:00:04 AM
Een uitdaging om zelf te bouwen, waarschijnlijk voor gevorderden, filmpje vanaf minuut 3:10.
Ik heb niet helemaal begrepen wat voor type wissel het is. Het lijkt een combinatie kruiswissel + 3weg-wissel.

https://www.youtube.com/watch?v=3oXW2hsMcOM
Ingewikkelde constructie, helaas niet erg duidelijk wat het precies is omdat een ruimer beeld ontbreekt.
Het is echter zeker geen kruiswissel, wel een Engels wissel, gecombineerd met... ??
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Herwig

#8219
Bogungskreuzingsweiche BKW typ Bäseler   ( = titel van dit filmpje )

Bäseler wissel
Bij een Engels wissel liggen vier van de acht tongen binnen de ruit in het midden. Bij een variant op het Engels wissel, het Bäseler wissel, liggen de tongen buiten de ruit, waardoor de bogen ruimer zijn en met hogere snelheden over het wissel gereden kan worden, ook bij afbuigende treinbewegingen. Een Bäseler wissel wordt ook wel 'Engels wissel met buitenliggende tongen' genoemd. Dit type wissel wordt niet veel toegepast omdat het complex en kostbaar is.  ( Wiki ,  gewoon ter info )

https://www.google.com/search?q=Bogenkreuzungsweiche&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=RYJJjNociJZfhM%253A%252CBUuMBWBeMWTZdM%252C_&usg=AI4_-kQ7J9wu906HOu3EwtTmc8e1jRk6gg&sa=X&ved=2ahUKEwj2oZnXjbbfAhUSNOwKHdm-AX0Q9QEwAnoECAUQBA&biw=1517&bih=730#imgrc=5kdzaZM8nHmbaM:
( Oude Modelbaan Bing,  gewoon ter info )

Maar de wisselcombinatie in het  1/1-filmje is nog complexer ?