Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

PeterC

Citaat van: evan op 13 juni 2018, 09:03:39 AM
Ik ben sinds kort ook eigenaar van een 3D printer en ben me nu aan het amuseren met tekenen en printen.  Spannend!   :)

Evan, proficiat!
Welke printer?  Welk tekenprogramma?

[Edit] 3d tekenen en printen is een hobby op zich  :D :D :D
Groetjes, Peter


evan

#7876
Koen,

Het is inderdaad leuk en en mooie aanvulling bij de hobby.  Ik ben nu 3 dagen ver sinds de printer er is en heb al best wat details gemaakt voor op de baan. 
Ik heb lang gewacht voor de aankoop en getwijfeld en bovendien alles evolueert zo snel, maar de knoop is nu doorgehakt ;)

Peter,

Een heel ander principe dan het gebruikelijke FDM gebeuren zoals een A8.  Ik heb me een Anycubic Photon aangeschaft.  Dat is een DLP printer met Resin die dmv van UV belichting print.  De prijs valt goed mee en de resultaten zijn tot nu toe aangenaam verrassend.

Ik kan me vinden in je stelling dat het een hobby op zich is.  Kijk maar naar Piet ;). Echter wou ik zo snel mogelijk resultaat voor de toepassing in de modelspoorhobby.

Ik gebruik voorlopig als software de interface Thinkercad van Autodesk.  Heel gebruiksvriendelijk en verrassend veelzijdig.

Ik plaats vandaag of morgen wel wat fotos van mn resultaten in mn Canadese treinen draadje ;)

Groetjes en veel 3d plezier ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

gardevil

Voorstudie voor een nieuwe gevel:
notariswoning2 by Gardevil _, on Flickr
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

gardevil

En de voorlopige ruwbouw
Ruwbouw by Gardevil _, on Flickr
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

doomslu

Wow.

Meer kan ik niet uitbrengen...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kautenbach

Wow It is, fraai , hoe hebbie dit gedaan?

gardevil

Vertrokken van deze afbeelding:
voorgevel-antwerpen-4 by Gardevil _, on Flickr
Daarna, naar eigen interpretatie,  min of meer uit de losse pols de tekening gemaakt, daarna overgezet naar een lijntekening voor de snijplotter.  Het geheel uitgesneden in plasticard 0.5 mm (meerdere lagen)De ornamenten aangebracht met strips van verschillende diktes.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

#7883
Zie wel dat je een fout gemaakt hebt Frank,... een verdieping teveel, dat had je toch moeten zien! ;D ;D ;D ;D
Voor de rest SUPER-geslaagd!

Metpetergaathetbeter

wees eens eerlijk die gevel komt met dat verdiepingske meer veel beter zijn recht, dichterlijke vrijheid zeg maar ! ;)


Cozzy

Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

gardevil

Bedankt voor de complimenten.
Geeft een mens zin om door te gaan. Moet er nog een paar maken.

Nu eerst een muurtje en een poort voor naast de woning.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Dirky

Gisteren en het grootste deel van mijn Zondag boomschors uitgevoerd in de tuin. Uiteindelijk toch kunnen beginnen met het bevuilen van een nieuw huisje.

20180617 002 by Dirky dyniMo, on Flickr

vyncky

Mooi!

Nu nog een klink aan de poort  ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Dirky

... en aan de deur  :)

Ben van boven begonnen en werk naar beneden toe. Benedenverdieping moet nog een beurt krijgen.