Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

just4fun

Citaat van: Koen op 23 mei 2018, 16:33:05 PM
... de rust dat dit land en de inwoners uitstralen ...
Eigenlijk klopt dit niet helemaal.
Wij hier leven vele malen te jachtig  ;) Paul

Michael

Citaat van: just4fun op 24 mei 2018, 12:29:18 PM
Citaat van: Koen op 23 mei 2018, 16:33:05 PM
... de rust dat dit land en de inwoners uitstralen ...
Eigenlijk klopt dit niet helemaal.
Wij hier leven vele malen te jachtig  ;) Paul

Paul je moet dat niet uit z'n verbad trekken, ik kan me voorstellen dat men in Noorwegen rust uit straalt.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

bollen neus

Deze week me bezig gehouden met maken van houten hekje voor naast tuinhuis om de toekomstige 4 voeter geen kans te geven om langs daar even een stapke in de wereld te gaan zetten. Nu enkel nog extra draad spannen en palen zetten langs de andere kant dan is den hof goed afgeschermd. Dat moet je doen als het goed weer is natuurlijk.
Dan 10 spoor O koppelingen besteld van Lenz, mankeer er nog wat voor om op de toekomstige wagons en locomotieven te zetten.
Tussendoor ook de laatste MTH ketelwagon OMV/WASCOSA gedemonteerd om te kunnen vervuilen in de loop van de komende dagen. Dan ben ik hiermee ook klaar, alle 13 wagons zullen dan hun beurtje gekregen hebben.
Den Eric.

raf

eerste romp deel uit de mal gekomen

vanaf volgende week productie draaien zekers als het weer het toe laat

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PeterC

Raf, amaai!  Ziet er goed uit!

Op welke schaal is deze?
Groetjes, Peter


raf

Hoi peter dit is schaal 1/11

dus alles is super groot
de boot is 6.36 meter
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Rangeerduivel

De friezen en achtergrond van de modulebaan "Lemur" presentabel maken tegen, jawel, Leuven 13 oktober!
En het lukt aardig, alles is goed opgeschoten al is het er onmenselijk heet in dat oude NMBS-gebouw...
Gelukkig staat de koelkast van het clublokaal (Amsac) goed gevuld!
Nee, hier geen foto's, kom maar gewoon kijken in de Brabanthal op 13 & 14 oktober 2018

;)

Dirky

... de volledige werkplaats aan het voorzien van LED verlichting. Het wordt wel een kakofonie door de vele verschillende armaturen maar dat heb je als je "overschotten" kan gebruiken.

Alles 4000K en de meeste toestellen zijn dan nog eens CRI90 wat voor een goede verlichting zorgt zonder al teveel verkleuringen.



bollen neus

Kopstuk repareren van ketelwagon wegens vallen, scheurtje in en een klein stukske af.Maar dat komt allemaal goed met dit mooie weer.
Den Eric.

dani

Genieten van het koele broesje dat de nieuwe pafondventilator boven mijn bureau  genereert...   ZALIG, en stukken beter dan zo een lawaaierige blaaskaak naast je gezicht...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

en de wind laten blazen door je haren in die nieuwe wagen van je dochter dani?

dani

Wel euhhhh
1. Welke haren ?
2. Wagen wordt pas donderdag opgeleverd
3. Er is airco in dus ruiten dicht

Helaas....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

evan

Ik ben sinds kort ook eigenaar van een 3D printer en ben me nu aan het amuseren met tekenen en printen.  Spannend!   :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Koen

Hey Evan,

Het lijkt mij inderdaad een boeiende bezigheid.
Ik ga dit in de toekomst ook wel aanschaffen maar met de studies van de kinderen heb ik momenteel niet het budget voor dergelijke aankoop. Ik moet nog even geduld hebben  ;).
Intussen volg ik het draadje over dit onderwerp op dit forum (waar toch heel wat waardevolle info wordt weergegeven).

Veel plezier ermee  ;).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren