Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Dirky

Enkele PVC houten spoor 1 deurtjes aan het maken...

20170618 003 by Dirky dyniMo, on Flickr

Gerolf

Benieuwd waar die deurtjes voor zullen dienen ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Een deurTJE? Je kan er 6 ventjes schouder op schouder door laten lopen... Oops, 't geen schaal N.  ;D

Zonder zwans, knap resultaat om met pvc een dergelijk hout-indruk te creëren. Tipje van de sluier hoe je dit gemaakt hebt?  ::)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

bollen neus

Model voorzien van een decoder, schaal O, was met wat vallen en opstaan, alles was nieuw voor mij en zo nen fanatieke electrieker ben ik nu ook weer niet. Was wel het ene en ander vergeten natuurlijk, zoals wat weerstanden tussen zetten, met gevolg? Inderdaad die kunnen er niet zo goed tegen aan 18 V. Enfin, terug alles wat gesoldeerd en uitgetest, ging goed, dan kwam er nog wat boven water van een klein probleemke, ondertussen ook opgelost. Ben dik tevreden dat het me voor de eerste keer toch is gelukt, duurde wel langer maar och we hebben tijd aan onszelf. Nu de locomotief even op spoor gezet en laten rijden, alle functies die wou zijn goed. Natuurlijk heb nog geen echte baan enkel recht teststuk van een twee meter en een half maar daar kan je dus ook al wat zien. Nu is dit model, ombouw STT TMY M1111 volledig klaar. Vervuild en al. Mooi alles gereed gemaakt om goed in de originele doos te passen want met alle uitstekseks zoals de rangeerder platforms en extra noodstoppen en sensoren op neuzen heeft deze niet zijn originele vorm meer.Ook wat oppassen aan de draaistellen omdat daar enorm veel messing en flexi silicone tubes zitten nu.
Nu model 2 onder handen beginnen nemen, ook voorzien van zo een LX decoder. Wordt de MY1158 ContecRail. Hier zal ik nog wat extra moeten vinden om de ventilatoren trager te laten meedraaien, aparte functie geven of zo iets? Of samen met sterkte van de motoren laten draaien?
Enfin, ik zie wel hoe het verloopt.
Den Eric.

adrievans

Therapeutisch werkje , boomtakken maken van electriciteitsdraad.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

modelbouwpatrick

kunnen al doorgaan voor bomen mooi

nick_9450



Gezellig avondje plakken en airbrushen.
Dit gaat een verroest wagonnetje worden met vanalle schroot erop.
Deze komt op de Spoor1 baan bij Aalst modelspoor.

bollen neus

Bezig met een decoder en een ESU programmer aan het vechten en klungelen. Komt niets van in huis om dit zelf eens te kunnen instellen. Enfin zou al eerder "dju" moeten zeggen.
Van de warmte is het nu niet meer.
Snap er niet veel van reeds.
Den Eric.

Gerolf

Citaat van: bollen neus op 27 juni 2017, 15:41:53 PMVan de warmte is het nu niet meer.
Snap er niet veel van reeds.

Als het een troost kan zijn: ik snap hier ook niks van  :-\
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

bollen neus

Programmeerder maar opgeborgen, komt niets van in huis. Ik ken er te weinig van. Zal wel iets verkeerd doen ?
Enfin, job genoeg hier. Dan maar begonnen aan een decoder te steken in de MY1158 ContecRail. Originele platine kan ik gebruiken om de ventilatoren te laten draaien, ook een pinkdoos gemonteerd van Velleman om de oranje pinklichten te laten pinken op het dak. Met andere woorden analoog gaat goed samen met digitaal in één locomotief.

Den Eric.

bollen neus

MY 1158 Contecrail is dus nu ook volledig klaar. het is me ook gelukt, en vraag me niet hoe ik het gedaan heb, om geluid in een decoder te zetten alsook extra functies.
En nu alles opruimen en woensdag onder het mes.
Den Eric.

modelbouwpatrick

Knap en veel geluk voor woensdag hopelijk niets ernstig

dieselfreak

Citaat van: bollen neus op 03 juli 2017, 14:41:47 PM
MY 1158 Contecrail is dus nu ook volledig klaar. het is me ook gelukt, en vraag me niet hoe ik het gedaan heb, om geluid in een decoder te zetten alsook extra functies.
En nu alles opruimen en woensdag onder het mes.
Den Eric.

Eric, ook namens mij een pijnloze medische ingreep gewenst maar dat gaat zeker lukken. Voor je het weet ben je weer aan het knutselen aan je bolle neuzen.
MC

bollen neus

Dank  Patrick en Marc, ik ben nu aan het aftellen naar woensdag 19 juli om de draadjes te laten verwijderen en dan zal ik waarschijnlijk ook kunnen vernemen voor wanneer de linkerarm wordt geopereerd.
Den Eric.

Metpetergaathetbeter

oei, blijkbaar ben jij aan de beurt om een opeenvolging van het één achter het ander te moeten ondergaan, hopelijk komt er snel beterschap en houden daarmee de  problemen op ! ;)