Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

59erke

Citaat van: Havoc op 22 oktober 2016, 17:09:22 PM
Citaat van: raf op 22 oktober 2016, 13:12:20 PMtegenwoordig klagen dat ze niets verdienen en als ze dan iets kunnen verdienen dan loont het voor hun de moeite niet want ze doen liever een hele bouw dan een enkel ruit

Klopt als een bus. Had een probleem met de electriciteit. Heb ene gevonden die de volgende dag is komen kijken (klein mirakel) en dat direct hersteld heeft zodat ik verder kon (groot mirakel!). Omdat dit niet ideaal is heeft hij een offerte gemaakt om alles in orde te zetten en die was er enkele dagen later. Een week later liet ik weten dat ik akkoord was. We zijn nu 10 maand verder... Het terras heeft last van waterinsijpeling, waarschijnlijk die roofing bak die rot is. Ben er een tegengekomen per toeval uit de buurt en heb die gevraagd. Die was daar enkele dagen later, zag dat wel zitten en heeft maten genomen en ging een offerte opmaken tegen het einde van de week. Dat is nu ook al zeker 6 maand geleden maar die offerte heb ik nog niet gezien.

Bij de renovatie van ons huis hebben we dat ook meegemaakt (meerbepaald dakwerkers) velen gecontacteerd, met velen afspraak gemaakt, enkelen zijn komen kijken en gingen offerte doorsturen, van die enkelen hebben we welgeteld 2 offertes gekregen die dan nog eens veel te duur waren. Tegenwoordig moet het allemaal perfect in het plaatje passen van de bedrijfsleiding
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

bollen neus

Model spoor O terug de verf wat afdoen om terug beginnen af te plakken, poging nummer 3.
Den Eric.

Thommy

Citaat van: Thommy op 18 oktober 2016, 22:25:45 PM
flanken van het onderstel voor de AR45 voor 85% getekend... Morgen verder tekenen en eind de week es testprinten.

Vandaag af getekend. Morgen proberen te printen (de madam ziek en de oudste dochter moeten entertainen. Dus dan maar m'n oude 12V Lego trein uitgelegd voor haar)
Greetz

Thommy

bollen neus

Heljan spoor O NOHAB uit elkaar roefelen tot naakte chassis. Alles sorteren en in bakjes leggen. Das reeds voorbereidend werk voor volgend project van verbouwing aan een locomotief reeds.
Den Eric.

Svendw

Roco reeks 62 gedigitaliseerd en leds gestoken (dank Olivier voor de foto's in uw draadje!)




En stroomdetecties op mekaar aan het afstellen zodat koploper mooi stopt



Groet Sven
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

raf

een schap afgebroken zodat ik plaats krijg om de keer lussen te leggen
het eerste verdiep licht en nu namiddag het boven verdiep
ik zit nog niet op hoogte met de helling daar moet nog 3 cm bij komen maar ik kom reeds aardig in de buurt
dan moet de rechter spiraal nog 1 winding bij krijgen maar mijn rechte rails zijn op
dus is het wachten tot er en beurs in aantocht is
maar ik kan dan als de tweede keer lus licht volledig rijden zoals het moet en komen al de trein stellen over alle sporen die nu rees liggen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

SuSke

Alle gerief terug op zijn plek leggen na een paar hectische weken om een baan klaar te krijgen.
Het rollend materieel terug opbergen (niet te ver) en plaats aan het maken om eindelijk eens aan die opbergbakjes te beginnen 8)
de plannen voor het baantje thuis zijn ook terug naar boven gekomen  ;) ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

raf

alle loco's door gesmeerd en die slecht liepen een extra onderhoud gegeven
van sommige stomers was de kwartering vergaan en die liepen dus vierkant
voor eentje moet ik nieuwe banden hebben want die zijn uitgerokken en zijn dus aan vervanging toe
de lok waggelt als zot als hij een beetje moet trekken
dus da was het zowat en nu spelen met klei en silicone rubber want geert zijn onderdelen zijn binnen gekomen

gr raf   
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Svendw

Eindelijk eens een deftige schuif gemaakt voor ecos, laptop en programmeerspoor!



Groet Sven
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

raf

Bij mij zit het programmeer spoor mee in de baan verwerkt
vond ik mooier dan zo een los stuk spoor

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Plaats aan het maken om de LX decoder in te kunnen bouwen in chassis van O spoor model. Speaker zal op een ander gemaakte console moeten geplaatst worden. En ik die dacht bij grotere schalen je meer plaats had, noppes dus.
Maar tja heb weeral een heleboel bijgeleerd als het ware.
Den Eric.

Svendw

Raf,

Ik vind dit gewoon het makkelijkst..

Sven
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

raf

ja sven zeg ik  toch ook niet dat het verkeerd is
mijn programmatie spoor is een 3 meter lang omdat ik mijn eigen systeem heb los van enig merk
en als ik dan die meters steeds onder de baan moet onderuit schuiven als ik een nieuwe loco heb dan heb ik dus dat stuk mee in het verzorgings depot verwerkt
tussen dat spoor en de baan zit een stuk welk ik kan dood schakelen en dan loco kan dan langs daar meteen de baan op

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Klaas Zondervan

Wat me wel onhandig lijkt is dat het programmeerspoor voor de Ecos en de laptop ligt. Dan moet je steeds over de loc reiken om iets in te stellen.

bollen neus

Amai, heb eens opgezocht naar die prijs voor dat spul dat ge daar even laat zien om te programmeren. Da kan ik me nu nog niet permitteren zulle en dan hier regelmatig dus komen janken dat sommige prijzen van een rijtuigske te veel kost. Begrijpe wie het kan begrijpen mijn gedacht.
Den Eric.