Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

DelticPower

#6945
Hallo Herwig, Hoewel ik in Lobith Tolkamer ben geboren aan de Rijn zijn scheepstypen niet mijn sterkste kant. Inderdaad is het een luxe motorschip van Artitec. Heb gekeken naar een kempenaar maar die is een stuk groter en was groter dan mijn aanlegkade. Bedoeling is een scene a la Mermans betoncentale in Arendonk. Daar wordt het zand ook per schip aangevoerd. Ben daar meermaals aan het fotograferen geweest vanaf de openbare weg, maar kreeg toch te rijkswacht op mijn dak, met vragen wat ik aan het doen was. Toen ik vertelde van mijn nabouwplannen wenste ze me veel succes. Maar vertelde ook dat er de laatste tijd veel gestolen werd. Vooral van machines etc. Weet zeker dat ze mijn autokenteken opgeschreven hebben.
Groeten Jan

Herwig

#6946
nog een loskade Kempisch Kanaal:
bouwmaterialen Janssen(s) - Sint-Lenaarts(Brecht)
de   "kempenaar"    ms/"De 3 Gebroeders"     levert hier via 't water.
Prima te fotograferen vanaf overzijde van de vaart   (jaag-/fietspad)

https://www.binnenvaart.eu/motorvrachtschip/27657-3-gebroeders.html

oebr

laat die sukkels van is maar komen, hier in de werkplaats wordt hard aan een warme ontvangst gewerkt  8)



op de Vennbahn reden jarenlang militaire treinen naar de loskade van Sourbrodt bij Elsenborn.
With a little help veranderen de Duitse treinladingen in Belgische belading zodat een realistische nabootsing
van deze typische trein hier weldra op de sporen zou moeten staan.


On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Michiel

#6948
Een lijntje gruwel bij elkaar. Helaas worden dit soort moordmachines nog dagelijks gebruikt. Niets om fier over te zijn, maar het is wel de realiteit. Het zal wel indrukwekkend en huiverachtig zijn, wanneer zo'n trein met deze dingen voorbij komt rijden op je baan. Je denkt dan steeds waar ze nu weer gaan ingezet worden om dood en verderf te zaaien.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

oebr

ik denk dat ze stilaan in het museum zitten Michiel.
Nu ben ik vrij zeker dat deze die in de venen rondreden hooguit eens een konijn
laten schrikken hebben  ;)

net zoals dit forum vanmiddag ligt ook wallorail uit blijkbaar, daar staan best wel mooie foto's van
dit transport.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

oebr

ook mee bezig geweest: rondsnuisteren op Patrick z'n zolder. Oa deze leuke foto gevonden:



Waarschijnlijk Turn & Taxis, een mooi zicht op de organisatie van een colli-verlading.
Maar wat nog interessanter is, is de kleur van de wagens.
Modellen zijn vaak nogal bruinig ipv roodachtig, en op de foto zie je dat dat bruin
vroeger wel vaker voorkwam. Maar al in de 70s begon ook dat roodachtig goedje op de wagonnetjes
te verschijnen.
Maw geen probleem dat bruin, al mag hier en daar wel eens de airbrush over zo'n wagen.
Veel variatie geeft leven op de baan he.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Chrisrail

#6951
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

raf

vroeger in hoboken kwamen er ook van die treinen voorbij langs het schoonselhof en dan verder
nooit geweten waar ze heen gingen maar ik vermoed naar een of ander fort of werkplaats
ik zoek dus van deze wagons met lading maar je vind nu alleen maar modern spul zoals gpard en duitse tanks
een leopard 1 of een paar sherman tanks zouden mooi staan

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

oebr

Artitec maakt stilaan alles he Raf. Ook de oude Leopards hebben ze gemaakt, heel mooi gedaan.

Maar die kwamen zelden in de venen, het waren meestal die beesten (blijkbaar een soort kanon verkleed als tank) waar ik hier mee bezig ben.
Die hebben ondertussen een andere neus gekregen, een belgische koepel ook (Roco maakt die, Herpa niet - bizar,
gelukkig bestaat er resin om plagiaat mee te plegen) en de spatborden werden ingekort.
Straks allerlei prutsjes op de toren kleven, met slechte ogen wel iets om tegenop te zien, maar 't zal moeten  8)
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

3rail

Van de week begonnen om een oude Wurttembergse K weer leven in te krijgen.
Locomotief is in een redelijke staat, drijfwerk los gehaald om dat deze verkeerd om zat gemonteerd.
Ook haren van een huis dier verwijderd en de tand wielen schoon gemaakt.

De decoder is overleden en word dan ook vervangen inclusief de print, deze maak ik zelf en word voor zien
van een 8 polige stekker aansluiting voor een ESU decoder.

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

Michiel

Dat vind ik ook erg leuk werk: een afdankertje weer aan de praat krijgen, oplappen en een tweede leven geven.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

oebr

Citaat van: Chrisrail op 09 oktober 2016, 06:30:06 AM

Heb tijdens mijn diensttijd in 82 ook eens deel uitgemaakt van zo'n transport van uit Duitsland,

interessant Chris.
Herinner je je nog wat er met de kettingen - eens losgemaakt - gedaan werd bij het afladen ?
Werden die meteen in een vrachtwagen of zo gelegd, of eerst bij elkaar verzameld of zo ?
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Herwig

citaat:        « Reactie #6953 Gepost op: Gisteren om 13:30:09 »
"... het waren meestal die beesten (blijkbaar een soort kanon verkleed als tank) ..."

>  Bedoel je rijdende artillerie ?  Zoals er ééntje als monument staat opgesteld op de hoek van de St.-Jobsesteenweg en de Bredabaan te
Brasschaat Polygoon/Maria-ter-Heide ?      Naast de ex-kazerne Coppens en de ex-Veldartillerieschool (VaSch) = "Brasschaat Oost".

Zie ook het ex-militair spoorwegje dat vertrekt van Lijn12, aan het station van Kapellen.  Met in het kamp van "Brasschaat-West" een laadhelling voor vroeger militair transport.      (naast de terreinen van het ex-Licht Vliegwezen)
(nu bijna alles   privé    +   Natuurpunt/KempischLandschap   +  Sociale Economie "Spoor Noord" , ... )

oebr

inderdaad Herwig,

in Brasschaat hadden/hebben ze er veel van.
Ook in het museum daar.

Ondertussen gemerkt dat op de Herpa's de wielen wat te ver naar achteren staan - afsnijden en herplaatsen dus ...  >:( -
en dat de spatborden achteraan van een ander type moeten zijn. Ook hier komt het breekmes weer te pas,
die linkerduim hoefde echter niet zozeer gesplit te worden, zut alors...
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

bollen neus

Lijstje aan het samen stellen van welk materiaal ik allemaal zal moeten aankopen om verder wat te foefelen aan modellen, het zal langer zijn dan ik had gedacht. Plastic card profielen en platen, messing profielen,zilver tin soldeer, Weinert imitatie koppelingen van slangen, materiaal voor bouw van de rangeerder plateaus. Dus een waslijstje bijna, ook decoder LX met sound.
Enfin, we zien wel hoe het afloopt en dan kunnen we verder aan 4 andere modellen te verbouwen.
Den Eric.