Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

loebaske


een poging ondernomen om een stalen spanband over de rollen te doen...niet rond de rollen

de losse spanband


en de aangespannen staalband..


hmmm vind het niet slecht  ;)

SuSke

krimpkous doorgesneden en terug gelijmd?
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Peter

Prachig Eric. Dat is de supering van een eigenlijk alledaags model.
Proficiat
Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske


yep Frans.....vakmanschap zit je ook in het bloed hé

Metpetergaathetbeter

#6814
http://www.jnsteelpipe.com/nl/hot-rolled-coil-20.html

als je de 3de foto bekijkt zal je zien dat de banden die de coils samenhangen/samengehouden/ worden met een metalen ?vergrendeling (een soort nietje, vind niet onmiddellijk de juiste benaming), maakt je coil veel geloofwaardiger ! :)
Verder waar de banden rond de coil gebogen worden zit zo'n bescherming om de band op z'n plaats te houden en ook mogelijks om de buitenkanten te beschermen/niet te beschadigen

loebaske


Als je me kunt vertellen hoe je dat zou doen...probeer ik het Peter, die immitatie stalen band in +/-0.5 mm en dan nog zo een klips...is wel HO en geen O schaal...

Metpetergaathetbeter

#6816
hoeft eigenlijk maar een stukjes plastiek te zijn die je met verf ofwel metaalkleurig verft ook vind je van die nietjes( ik weet niet of die ook bij coil gebruik worden in andere kleuren(rood) ik zou zeggen googels eens gewoon een stukje plastiek iets breeder dan je band
misschien kan zelfs een stukje gekleurd papier de illusie scheppen, gewoon eens uitproberen voor je je coils aanvalt  :-\

Metpetergaathetbeter

#6817
http://www.dybas.de/dybas/ausland/l/gw/shimmns_4675_030.html misschien kan een stipje rode verf ook lukken op je banden  :-\

Metpetergaathetbeter

#6818
wij gebruikten vroeger  dergelijke clips (nietjes? ook)  om geperste kartonbalen met stalen banden samen te houden ! :)

Dirky

Al geprobeerd met die fijne stripjes nieuw-zilver Eric? Die kan je toch scherp plooien?

loebaske

Je breng me op een idee Dirk...

Thommy

Citaat van: Thommy op 16 augustus 2016, 14:08:44 PM
alu chassis plaat gemaakt voor AR45. Nu kan ik de rest gaan printen.
vannacht/vanmorgen dan maar het complete interieur (zetels/wanden) getekend en staat klaar om te printen.

dus nu nog:
-ramen
-onderzijde (bakken/kisten/buffers)
-motorisatie
-paar kleinigheden
-...

hopelijk tegen eind de week alles getekend en geprint

en dan als alles goed past, boeltje op thingiverse zetten ofzo zodat anderen er ook iets mee kunnen doen  :)



staat zoals op de plannen in MSM (waar de uitleg staat van de olaerts AR45), enig verschil tussen mijn model en die van Olaerts, ik heb tussenwanden erin gezet.

Past allemaal perfect  :D tekeningen mss nog wat aanpassen. Maar ben al erg blij voor een uurtje of 2 te tekenen.
Greetz

Thommy

Michael

Knap Thommy, ik doe je het niet na, heb thuis ook nog zo'n kap staan.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

raf

hoi tommy  das knap maar heb je nog plaats voor de motor
bij mij is het een donor van lima die ik gebruikt heb en die motor komt tot boven tegen de kast
als ik de buffers op gelijke hoogte wil houden als de rest

ik heb reeds voor mij een mal met zetels die ik dan in giethars giet
gr raf en ik blijf volgen
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

oebr



Van een Chinese firma enkele samples toegestuurd gekregen van een relaiskaartje. De gekende Adafruit kaartjes kunnen alleen laag aangestuurd worden, deze kunnen zowel met hoog als laag aangestuurd worden en dat opent perspectieven.

Ideaal om bvb de BM1 remmodulekes van het Lenz ABC-systeem mee uit te rusten. Die BM1 zijn diodeschakelingetjes waarmee het DCC-signaal op een spoorsectie voor een sein of een wissel kan verstoord worden. Een Lenz- of ESU-decoder (die daarvoor geprogrammeerd wordt) die zo'n verstoord signaal waarneemt zet de loc stop in de spoorsectie. Wanneer het sein op rijden staat of de wissel goed ligt volstaat het om de diodeschakeling kort te sluiten en de lok zet zich weer in beweging. Dé lok, het maakt niet uit welke, als de decoder maar een juiste is. Groot voordeel vind ik want de besturing kan heel eenvoudig blijven, je hebt geen koplopers of andere soft en detectoren nodig om de zaak te sturen of om bij te houden waar welke lok nu weer precies uithangt. Alleen wat diodes en zo'n relaiskaartje volstaan.

Die nieuwe kaartjes laten toe om gelijk welke sturing aan te wenden, bvb de aansturing van de leds die de wisselstand aangeven kan ook hiervoor gebruikt worden, ongeacht of die laag of hoog aangestuurd worden.

Op de foto enkele stacks van onderaan diodeschakelingetjes en daarboven de relais die op m'n minibaantje Lammerthal 2 wissels gaan beveiligen.

Tot nog toe werd dat vanuit de centrale eenheid van het baantje gedaan, maar door de BM1 secties lokaal te plaatsen kan het DCC-signaal zoals het hoort op een dikke ringleiding gezet worden, en zo krijgen de loks bij groen sein vol vermogen onder de kiezen...
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992