Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

raf

juist door een of andere stomme fout al mijn werk van vandaag kwijt gespeeld
ik was een tech rek(das da ding waar in een duikboot alles op vast zit ) aan het tekenen
het is nogal een bewerkelijk ding met veel gaten en gleuven die allemaal als een puzzel in elkaar moeten passen
ik kan het tech rek opnieuw beginnen tekenen en alles terug opmeten
wat er verkeerd gelopen is geen idee maar al het werk is weg
denk dat de stick waar ik het op wilde slaan vol was maar nanocad heeft geen waarschuwing gegeven
de ju toch 4 uur werk naar de kloten
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

dus in 4 uur tijd had je geen enkele keer een tijdelijke kopie bewaard ?     flink !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

3rail

Daar ben je mooi klaar mee.
Maar dat komt wel vaker voor, deze onvoorziene omstandig heden.

Dat maakt soms ook de model bouw interessant,juist van de fouten leert men.

Veel succes met het opnieuw beginnen met de tekeningen. ;)

Edward.

Ps, ook ik loop regelmatig tegen fouten aan, en zal ze zelf moeten herstellen. :-[
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

raf

dani het programma maakt zelf om de zoveel tijd een copie
maar het probleem lag dat ik de file beneden op de pc maak en dan de stick waar het opstaat mee naar boven neem om aldaar de delen te frezen
nu blijkt als de stick vol is er in het programma geen melding gemaakt word dat dit zo is
en slaat het programma dus niets op
dus ik dacht ok alles is opgeslagen ik kan met estelcam beginnen de frees banen te defigneren en er een din file van te maken en ????? niets opgeslagen
daar als ik nanocad laat open staan estlcam de file niet wil openen had ik dus nanocad gesloten waar bij ik ook GEEN melding kreeg dat niet alles was opgeslagen
dus alles terug getekend wat nu wel iets sneller ging daar ik mijn notities nog had op papier en ik niet alles terug moest herberekenen
alles is gefreesd en het past ook nog allemaal
vandaag de draadstangen doorvoeren en dan kijken of alles recht is en blijft
dan kan de koppeling uitgedraaid worden want die is aan een kant 4 mm en aan de andere kant 5 en ik moet twee keer 5 mm hebben
en kan de motor geplaatst worden
en dan de servo's er in passen en dan een beslissing nemen of ik verder ga nu of er tijdelijk mee stop zodat de boot alsnog kan varen met de oude opstelling

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

evan

Een diorama aan het (ver)bouwen...



Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Svendw

In dit oude ding cabineverlichting gebouwd! Is op foto feller dan het eigenlijk is trouwens..



Groet Sven
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

marc goovaerts

Citaat van: Svendw op 02 augustus 2016, 20:40:29 PM
In dit oude ding cabineverlichting gebouwd! Is op foto feller dan het eigenlijk is trouwens..
Hopelijk, want anders heeft de bestuurder een stevige zonnebril nodig !

ThierryDS

Oude ding maar ook toen was het al een schitterende loc  :). Mooi gedaan die verlichting ;)

Svendw

Citaat van: marc goovaerts op 02 augustus 2016, 20:50:44 PM
Citaat van: Svendw op 02 augustus 2016, 20:40:29 PM
In dit oude ding cabineverlichting gebouwd! Is op foto feller dan het eigenlijk is trouwens..
Hopelijk, want anders heeft de bestuurder een stevige zonnebril nodig !
Deze heeft de optie 'zonnebank' haha
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

raf

mij aan het ergeren aan de prijzen niet in den belziek
30.99 voor een 80 Gr tube stabilitexpres en dezelfde in duitsland voor 13.33
met port kosten der bij ben ik nog goedkoper uit dan hem hier te kopen
en als ik er 2 of 3 bestel dan betaal ik maar 1 keer port en ben ik nog goed koper uit
en nee niet china maar duitsland waar de btw even hoog is als hier

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

SuSke

Citaat van: raf op 03 augustus 2016, 09:33:22 AM
mij aan het ergeren aan de prijzen niet in den belziek
...

Een van onze ministers zijn euro is ook gevallen Raf, waarschijnlijk omdat hij nu ook op ziekenkas moet met een gebroken elleboog  ;)
Of het iets zal oplossen, we zien wel... :-\
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

raf

juist een drukschakelaar + een ontspanner met waterafscheider besteld
kosten hier rond de 70 euro
in china 17 euro om het af te ronden
de aan sluit nippeltjes koop ik wel hier want daar bestellen loont de moeite niet je moet dan altijd Min 50 stuks pakken
gr raf die nu geduldig wacht op zijn pakketje

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

oebr

IKEA hack...

'kastje gebouwd' voor de ESU programmeertool:



Elektronica anno nu moet blijkbaar in allerlei kleine kastjes, in combi met adaptertjes en nog meer draadjes.
Even komaf mee maken, bvb door de programmeertool in een lade te stoppen - zo zijn meteen de bijhorende kabels ook netjes
ergens veilig opgeborgen. Met bananen-busjes op het frontje is de tool makkelijk te connecteren met de rollenbank of de decodertester...

Van de gelegenheid gebruik gemaakt om de voorraaddoos Arduinootjes ook even te pimpen...

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

oebr

't was vakantie... de MultiMaus-centrale ook even opgekalefaterd, en voorzien van sterke XLR-bussen
(ipv DIN-fiches voorheen). De centrale zit samen met de trafo in het kistje zodat ook deze rommelcombi
degelijker en esthetischer voor de dag komt.



On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154