Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

gardevil

Raf,

was jij toevallig gisteren in het Zilvermeer? Bij het duiken daar gisteren heel wat mannen met duikboten gezien.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Klaas Zondervan

Het aantal watts alleen zegt niet alles. Is de stift wel dik genoeg? Ik weet niet hoe dik het materiaal is waaraan je moet werken, maar je stift moet wel genoeg warmte kunnen bufferen om het werkstuk snel op temperatuur te krijgen.
Het zou inderdaad ook kunnen dat het zilver is, dan zou je met een vlam moeten werken. Maar als dat zo is, en het is losgekomen door oververhitting van de motor, dan zal er van de isolatie van het wikkeldraad ook niet veel over zijn.

raf

ja frank wij waren inderdaad met de club op het zilvermeer
dat is onze vaste stek van 2009
daar zijn we een 4 tal keer per jaar maar nu was het op aan vraag van het duikcentrum zelf
want in het seizoen komen we normaal niet omdat de toegang 6 euro kost en dat bedrag betaal ik liever aan de kantine want brain en de crew zijn echt wel lieve mensen die ook voor hun hobby leven

gr raf

linkje naar de foto's
https://www.facebook.com/BelgiumModelShipAssociation/
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

Klaas de motor moet inderdaad zeer heet geworden zijn want de eigenaar heeft er mee in de waterlelies vast gezeten en dan zoveel power gezet tot de boot los kwam
het is een nieuweling en die mannen begrijpen niet dat als ik een boot maak met materiaal dat voorhanden is (hergebruiken)de motor soms voor normaal gebruik juist onder de limiet zit van wat hij kan presteren
die man denkt nog in boven water boot termen maar een duikboot is iets heel anders en het zijn duik boten en geen speed boten mijn gedacht
de boot was reeds zeer snel door de grote prop die er op zat en dan die over belasting dat zal net iets teveel geweest zijn geworden

het is wel een trein forum maar de motoren die gebruikt worden zijn ook allemaal voor modelbouw gebruik dus veel verschil maakt het niet uit
principe van borstel motoren is allemaal het zelfde
al zullen jullie nooit de ampères trekken die er bij ons getrokken worden

de soldeerbout heeft een tip van 1.5 cm en 3 mm breed dus een toch redelijke soldeer bout
ik heb er nog een liggen van een 500 watt maar die moet ik met twee handen heffen en die werd gebruikt om dakgoten te solderen
maar ik zie niet dat die de oplossing gaat zijn want die is 3 cm breed en 10 cm lang wat soldeer oppervlak aan gaat

gr raf en misschien inderdaad een pencil toarche met een vlammetje 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Met de vlam is een mogelijkheid, maar dan ga je moeten zorgen dat je op de een of andere manier de isolatie spaart. Dat gaat moeilijk zijn. Met wat blik een schermpje maken eventueel.

Ik denk niet dat er zilversoldeer gebruikt is, het type hardsoldeer dat tegen de 600 °C smelt. Dat is te hoog boven de temperatuur die de isolatie aankan en de motor te klein om die temperaturen uit de buurt van de isolatie te houden. Veel waarschijnlijker is zilversoldeer met 2% zilver en een smeltpunt van 296 °C zoals gebruikt in loodvrij solderen.

Ik vermoed dat dit een serieusere motor is dan in treinlocs, zo met van die wikkeldraad van meer dan 1.5mm doormeter. En dat anker is waarschijnlijk ook een mooi blok koper. Dat ga je zomaar niet opwarmen met een bout. Een weerstandsbout zou kunnen helpen. Ofwel de zaak eerst helemaal voorverwarmen in de oven. Ook niet simpel.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

gardevil

Citaat van: raf op 18 juli 2016, 10:31:16 AM
ja frank wij waren inderdaad met de club op het zilvermeer
dat is onze vaste stek van 2009
daar zijn we een 4 tal keer per jaar maar nu was het op aan vraag van het duikcentrum zelf
want in het seizoen komen we normaal niet omdat de toegang 6 euro kost en dat bedrag betaal ik liever aan de kantine want brain en de crew zijn echt wel lieve mensen die ook voor hun hobby leven

gr raf

linkje naar de foto's
https://www.facebook.com/BelgiumModelShipAssociation/

Raf,

Spijtig dat ik niet wist wie je was anders had ik na het duiken wel eens kennis komen maken.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

raf

ha ja ik was die altijd veul stond uit te leggen hahahahaha
grijze baard en grijs wordende haren met een airbag buikje

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

gardevil

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

raf

ja das een goeie der liepen daar zo een stuk of 80 van rond
al kan ik er wel een paar van afhalen want die hadden rondingen waar gij die niet zult gehad hebben LOL
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

gardevil

Raf dan keek je naar de verkeerde ;) Heb best ook wel wat rondingen. Heb er nu spijt van dat ik geen navraag heb gedaan, heb eventjes rond de duikboten staan draaien tot ik in het water moest, maat ik wist niet bij welke vereniging je was dus zomaar iemand vragen heb ik dan toch maar niet gedaan. 
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

raf

blijft spijtig want zowel duiken als wat zij doen vraag technische kennis van het medium waar wij onze sport in beoefenen
voor ons is het water ook nat LOL
maar zowel voor jullie als voor ons zijn de verschillende drukken die er worden uitgeoefend het zelfde
enig voordeel wij hebben de mogelijkheid om onze boten door er druk op te zetten steviger te maken dan de constructie stevigte
dit doen we door de lucht die we tijdens het duiken bij houden in de buis waar alle elektronica inzit samen te drukken door het in nemen van water om de duiktank te vullen
een duiker kan dit niet doen omdat hij nu eenmaal geen water in neemt maar eerder lucht uit het drijf en/of stabilisatie pak laat lopen
een droog pak dat kan wel opgeblazen worden door er lucht in te pompen maar dan moet je wel op passen dat niet alle lucht naar je voeten schiet want dan hang je daar als een dobber met de kop naar onder en kom dan nog maar eens recht als je dat stukje van de cursus gemist hebt

en onze mensen zijn echt niet te beroerd om onze tak van de hobby uit te leggen hoor
in september zijn we der weer op 25 /09 als het dan moest treffen gewoon naar raf vragen dan zeggen ze wel waar ik op dat ogenblik sta LOL
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Verf mengen en wat spruitwerk doen, wat moet ge anders op een vrije dag doen? Ook wat O Sschaal  mannekes een beurtje geven.
Den Eric.

raf

bajonetsluiting uitlijnen en inbouwen en dan straks de duik roeren gieten
dan een zeer speciaal beugeltje plooien wat niet altijd lukt en waar ik me op rot sakker
maar het moet er in want anders staat de boel te waggelen
gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Zo, dat is vlug gedaan en verdient, waar nen vrije dag allemaal voor kan dienen hé.Stukken zijn afgehaald, mens ik content en den deze ook.
Den Eric.

bollen neus

Voor vandaag een pistoolke uitgetest van een 19 euro (tis maar dat het hier ook geen geld meer mag kosten, low budget hé mannen) op een spoor O model, valt mee en zal zeker dienst kunnen doen van verbouwingen en spruitwerken bij grotere locomotieven.
Den Eric.