Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Floris

Het is een oudere baan, maar dat valt eigenlijk vooral op omdat de autootjes toch wel knap lelijk zijn. Die kartonbakstenen vind ik eigenlijk geen probleem, het is meer dat ze zo totaal anders ogen dan plastic bakstenen en mensen dan beiden door elkaar gebruiken waar het mis gaat. Ben sowieso bepaald fan van dit huis:

PeterC

Bezig met rondom de zolder DLP kabelgoten aan het installeren.  Eén maal een groot (en vrij duur) werk maar nadien geen enkel probleem meer om een stopcontact te verplaatsen of bij te zetten of hier en daar een schakelaar of netwerkaansluiting bij te plaatsen.
De goten liggen schuin op de gordingen.  20 cm onder de gording (ongeveer ter hoogte van mijn oud testbaantje) komt binnenkort een rondom de zolder lopend, verborgen spoor met hier en daar een aftakking naar een zichtbare module.

Groetjes, Peter


vyncky

Citaat van: PeterC op 22 mei 2016, 16:02:20 PM
Bezig met rondom de zolder DLP kabelgoten aan het installeren.  Eén maal een groot (en vrij duur) werk maar nadien geen enkel probleem meer om een stopcontact te verplaatsen of bij te zetten of hier en daar een schakelaar of netwerkaansluiting bij te plaatsen.
De goten liggen schuin op de gordingen.  20 cm onder de gording (ongeveer ter hoogte van mijn oud testbaantje) komt binnenkort een rondom de zolder lopend, verborgen spoor met hier en daar een aftakking naar een zichtbare module.


Het is wel héél handig. Je gaat er zeker plezier van hebben! Op mijn baan is er ook met regelmaat een 220V stopcontact gemonteerd. Echt een luxe! gedaan met knoeien met  verlengkabels.

Het enige wat ik niet gedaan is deze achter een schakelaar geplaatst. Dit is nog iets wat ik zou willen doen. Het is al eens voorgevallen dat ik iets heb laten aanstaan.

Yannick

Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

loebaske

enne Yannick een vergetelheid kan heel kostbaar zijn, denk maar aan de brand op zolder van Chrisrail.....

Als ik van de hobby kamer gaat, wordt alles afgeschakeld, een kleine moeite die je minder kopzorgen bezorgt....


jean-luc

Citaat van: loebaske op 23 mei 2016, 16:18:46 PM
enne Yannick een vergetelheid kan heel kostbaar zijn, denk maar aan de brand op zolder van Chrisrail.....

Als ik van de hobby kamer gaat, wordt alles afgeschakeld, een kleine moeite die je minder kopzorgen bezorgt....




Inderdaad, heel verstandig. Doe ik ook; met één knop ligt alles af!  :)

vyncky

Citaat van: loebaske op 23 mei 2016, 16:18:46 PM
enne Yannick een vergetelheid kan heel kostbaar zijn, denk maar aan de brand op zolder van Chrisrail.....

Als ik van de hobby kamer gaat, wordt alles afgeschakeld, een kleine moeite die je minder kopzorgen bezorgt....

Inderdaad, iets wat je niet wil meemaken. Vandaar ook de tip.  Ik ga het ook aanpassen!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

PeterC

Als kind een elektrische brand meegemaakt en het is toch ergens een beetje als trauma blijven hangen...
Op dat vlak ben ik supervoorzichtig (voor sommigen tot in het extreme toe).  Bij de keuring van mijn installatie enkele maanden geleden kreeg ik het compliment dat mijn installatie toch wel heel goed was beveiligd!

Op de zolder zijn er slechts twee kringen die permanent moeten aanliggen: de boiler en de verlichting.  De rest mag (moet) allemaal uitgeschakeld worden bij het slapen gaan.  Ik ga zelfs nog wat gekleurde ledjes in de traphal plaatsen om altijd te kunnen zien of ik geen kring ben vergeten afsluiten (één kring algemeen, één kring voor de baan en één kring voor de PC en toebehoren).




Terwijl ik dit hier aan het typen ben, is er eindelijk terug het geronk van enkele oude Marklin koffiemolens te horen op mijn testbaantje (die ik voorlopig terug heb opgesteld).  Het doet deugd om die weer eens wat rondjes te zien rijden  :D

Groetjes, Peter


bollen neus

Uitrusten en veel boekskes lezen.
Den Eric.

Peter

Stroomkring voor mijn baan die op een aparte zekering, overspannings beveiliging en aparte schakelaar staat, is gekoppeld aan een ledje in het frame van de zoldertrap.
Hierdoor zie ik direkt of mijn schakelaar nog op staat of niet.

Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

Mijn website herstructureren, opfrissen en vormgeven nu mijn modelbaanproject (station Brussel-Luxemburg) van de grond komt:
https://sites.google.com/site/projectlx1920/
...en nog steeds bezig...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

bollen neus

Ruimte die vrijkomt al een beetje opgemeten, 5,0 meter x 2,80 meter en 2,35 meter. Das ruw gemeten, toch iet mee te doen.
Den Eric.

raf

gaten aan het boren van 4 cm in metalen plaatjes die als voetjes voor een terras moeten gaan dienen
0.5 ,1.0 , 2.0 en dan met een trapfrees 4 cm en das echt op passen want dat hapt zo heerlijk weg
vooral veel koel olie gebruiken want anders is de frees zo bot

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

grove den

Helemaal af: de landweg voor het bosdioramaatje:



Jos

marc goovaerts

De foto op zich is al een genot om naar te kijken !

Steam.N

Jos, als naar gewoonte: alweer meesterlijk mooi  8) 8) 8)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }