Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

centauri167

@Kees-Jan: ze zien er prachtig uit, maar zou je in het vervolg ook de originele versie kunnen laten zien ?

Kees-Jan


Rangeerduivel

Spuiten,
deze week een aantal ex Duitse rijtuigen in Belgisch groen en vandaag een T3 van Rivarossi in 't zwart omdat hij verder als Type 5901 door het leven moet gaan.
En nu kan de discussie weer beginnen dat het niet echt een T3 is die daarvoor in aanmerking komt...maar bij mij wel! ;D
Deze moest er dus aan geloven

Wanneer hij droog en terug gemonteerd is plaats ik wel een fotoke


;)

OlivierV

Met als voorbeeld deze platte goederenwagen van het type Rs ...
http://www.ipernity.com/doc/goederenwagens/29961111/in/album/600065

... mijn eigen reeds licht verweerd exemplaar voorzien van een gelijkaardige lading.


Niet mis, al zeg ik het zelf, kan natuurlijk altijd beter, maar soit.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Kees-Jan

Leuk zo'n T3.

Net terug uit Beekbergen om de kleine spoor 1 baan op te zetten. Dit weekend viert de VSM daar z'n 40 jarig jubileum. In de Lokloods staan daar een aantal leuke baantjes Oa van de heren van Mitropa en Frits met een spoor nul stand. Morgen wat foto's. 

bollen neus

Plaketten is in orde gekomen, staan reeds gesoldeerd op de relingen. Ook al binnen verlichtingen gemaakt LED bakjes om in de cabines te plaatsen.Ga nog proberen om instrumenten verlichting te maken in paneel van de machinist rood/wit en/of groen enkel in eerste cabine , das daar waar het personeel gaat inkomen. Ik zal wel zien of het lukt. Voordeel is wel dat alles wat groter is.
Den Eric.

Peter

CiteerNet terug uit Beekbergen om de kleine spoor 1 baan op te zetten

Leuk Kees-Jan,

Zijn er een paar keer een weekje geweest in dat vakantiepark van Landal. Spijtig dat er in de winter weinig (niets) van treinen te zien is
Met vriendelijke groeten
Peter

Klaas Zondervan

Dat is toch met de meeste museumspoorlijnen zo. Meestal beginnen ze te rijden rond Pasen, in de zomervakanties barst het echt los. Dan rijden ze vaak Kerstritten, en in januari, februari en maart gebeurt er niks. Wat dat betreft zijn het net echte spoorwegen, ze rijden alleen als dat financiƫel aantrekkelijk is. ;D

Rangeerduivel

Citaat van: Rangeerduivel op 04 september 2015, 15:57:07 PM
Spuiten,
deze week een aantal ex Duitse rijtuigen in Belgisch groen en vandaag een T3 van Rivarossi in 't zwart omdat hij verder als Type 5901 door het leven moet gaan.
En nu kan de discussie weer beginnen dat het niet echt een T3 is die daarvoor in aanmerking komt...maar bij mij wel! ;D
Deze moest er dus aan geloven

's anderendaags;

Nu nog zijn nummer,maar dat kan wachten tot er ne keer iemand langs komt met betere oogskes dan ik! ;D

;)

Dirkh

Iets aan het maken voor op de stand van modelspoormagazine op euromodelbouw.
Er komt nog wel ergens ooit een verslagje van de bouw.

Stedahult

Begonnen met de eerste van 80 filmpjes te uploaden naar YT.
Die ik de afgelopen week in Zweden geschoten heb. Dat kost nog
wel een paar weken. De keuze uit ruim 170 stuks terug te brengen
naar 80 valt nog niet mee. Paar bijzondere spots gedaan. Tevens
de nieuwe aanwinsten aldaar gekocht voorzien van meegeleverde
details. Morgen maar eens gaan beginnen met de nieuwe dvd serie
die ook weer daar is aangeschaft over niet meer in gebruik zijnde
lijnen in Noord-en Zuid Zweden.
Mvh. Steef

reeves

Ne berg aant proberen fabriceren , deze komt ipv het BW op m'n baantje.
Het is de eerste keer dat ik ne serieuze berg ga bouwen dus moest iemand tips hebben, de onderbouw is van pur platen deze overtrokken met vliegengaas, de volgende stap is denk ik gipsverband erover draperen en rotsen uit de gietmallen aanbrengen.

Groet Tom

bollen neus

Een Lenz spoor O ketelwagon de kleine onderdelen ervan aan het schilderen om in de loop van deze week eens wat te vervuilen reeds als het ware.
Den Eric.

Dirky

Vandaag de werkplaats binnenste-buiten gekeerd, werktafels verplaatst, metaal-bewerkings-eiland gebouwd. Dan de nieuwe machientjes opgekuist en afgeregeld...
Nu nog de nodige verlichting en alles weer in de rekken, en we kunnen er weer tegenaan! :)

59erke

Citaat van: reeves op 05 september 2015, 21:46:22 PM
Ne berg aant proberen fabriceren , deze komt ipv het BW op m'n baantje.
Het is de eerste keer dat ik ne serieuze berg ga bouwen dus moest iemand tips hebben, de onderbouw is van pur platen deze overtrokken met vliegengaas, de volgende stap is denk ik gipsverband erover draperen en rotsen uit de gietmallen aanbrengen.

Groet Tom

Ik gebruik meestal als basis houten blokjes of draadstangen waarop je een structuur aanbrengt van kippengaas of vliegengaas, daarover papieren zakdoekjes of keukenrol en een laagje kleefgips. Deze bouwwijze is veel lichter dan werken met pur platen en is even sterk misschien nog sterker door het gebruik van het kleefgips.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan