Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Huugooke

Citaat van: dani op 29 juni 2015, 10:09:28 AM
simpel zou ik niet zegge, Hugo.  Maar het juiste gereedschap maakt het werk inderdaad een stuk eenvoudiger of toch nauwkeuriger.

Mooi werk !
Er staat ook "de nodige vaardigheid" Dani. Als je die bezit is een machine soms zelfs overbodig.

eve


Metpetergaathetbeter


Ben

Beetje prutsen aan de spoordijk en een verdwijnpunt maken:




Gr, Ben.

dani

dat "verdwijnpunt" is een leuk concept... 
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Snobby Crash

Ben,

verdwijnpunt is knap, wat komt er dan zodat je de treinen niet zomaar opeens in een gat ziet rijden ?
Een soort van boogbrug of iets dergelijks dat de gaten onzichtbaar maakt ?

Mooie baan trouwens !

Geert

Ben

Nog geen idee Geert. Ik maak eerst even het stukje landschap voor de gaten af. Verder denk ik met wat bomen de boel te kunnen camoufleren en/of met iets van een betonnen geluidsscherm. Eigenlijk wil ik ook de scherpe boog een beetje uit beeld maar dat valt niet mee.

Gr, Ben.

Kees-Jan

Wordt een mooi baantje Ben.

Maak in de hoek een snelweg er overheen Ben. Hopsa en weg is de bocht.

Martin Welberg

Goed bezig allemaal...

Zit heerlijk buiten met een biertje een artikel over berken te schrijven voor de BRM...

Tjalling

Citaat van: Kees-Jan op 30 juni 2015, 22:45:53 PM
Wordt een mooi baantje Ben.

Maak in de hoek een snelweg er overheen Ben. Hopsa en weg is de bocht.

Kan ook een viaduct van een landweggetje zijn, zoals bijvoorbeeld tussen Meteren en Waardenburg over de lijn Utrecht-Den Bosch. Dat heeft als voordeel dat je het verloop van het weggetje kunt camoufleren met een rij bomen.

Ziet er verder strak uit Ben!

Just my 2cts.

Groet,
Tjalling
 

jb

Steentjes, gras, boompjes...na lange tijd stil te staan eindelijk terug het scenery virus terug te pakken om de baan verder aan te kleden.  Volgende baan ga ik zeker zonder die lelijke zichtbare wisselaandrijvingen maken.....maar dat is voor later als ik niet meer in de garage hoef te oefenen  :)


OlivierV

Citaat van: jb op 08 juli 2015, 21:45:22 PM
Steentjes, gras, boompjes...na lange tijd stil te staan eindelijk terug het scenery virus terug te pakken om de baan verder aan te kleden.  Volgende baan ga ik zeker zonder die lelijke zichtbare wisselaandrijvingen maken.....maar dat is voor later als ik niet meer in de garage hoef te oefenen  :)


Fleischmann aandrijvingen kan je ook op zijn kop doen werken.

Volgende baan allicht ook voorzien van ruimere bogen. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Havoc

Je helper Jack, dient die om de oppervlaktespanning van de lijm weg te nemen? :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.

jb

Ruimere bochten...plaats Olivier, dat is waar velen van ons van dromen  ;)
Ondersteboven, dat is geen slecht gedacht, maar voor het zichtbare gedeelte zal ik toch voor ander merk gaan dan. Ik ben wel een beetje uit gekeken op die fleischmann en lima rails...

jb

Haha.....algemene spanning  ;)