Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

loebaske

Geweldig Eddy, heb bewondering voor uw werk..

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Kris

#5012
Hallo,
Mijn vervolg van het experimentje met het vervaardigen van tandwieltjes voor een reductiekastje op maat

Wat meer onderdeeltjes




Ooit eens een USB microscoopje gekocht voor enkele 10 tallen euro's , reeds veel gebruikt voor kleine freesjes en zo na te zien



Kris

loebaske

Wat is dat Kris ?????

Pure klasse.

ERVIN

Amaai Kris , knappe dingen man!!!
Dus als ik een plastic tandwiel stuk heb in één van mijn locs , dan kan jij een metalen tandwiel ervoor maken , nu ben ik maar even hardop aan het denken hé , zou dit de trekkracht van een loc verbeteren , of speelt dat geen rol??

Kris

#5015
Hallo,
Plastic of messing maakt niet uit voor de trekkracht het een is wel wat sterker dan het ander , ik ben echter wel geen fabrikant , dus helaas enkel tandwieltjes voor eigen gebruik

Kris

SuSke

Dan wel de hele santekraam gelijk vervangen Erwin, anders krijg je bijkomende en versnelde slijtage op de bestaande kunststof tandwieltjes.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

#5017
Maar eens begonnen aan het model geven van het landschap,
De bedoeling is dat het zichtbare gedeelte enkel bestaat uit ;
Onderaan,
Een 3voudig paradespoor onder draad,waarin géén bochten(Den Olivier zal kontent zijn! ;D)meer te zien zijn.
boven,
Een kopstation met redelijk wat accomodatie,waar de treinen links uit een tunnel(nog te maken) binnenkomen.

De rechter tunnel                 V


Rechter tunnel(binnenzicht) V


OP de voorgrond,paradespoor(met M6) en op de achtergrond het kopstation dat rechts doodloopt tegen een berg/rotswand
                                              V


Middengedeelte van de baan
Achter de huizenrij komt een afsluiting met panoramafoto van een stad,zodat het achteropgelegen gedeelte van de kamer niet meer te zien zal zijn.              V


In de linkerhoek komt ook een rotswand waaruit 2 tunnels komen,schuin boven elkaar,
1 x 3 sporen onderaan en daarboven het éne spoor naar het kopstation.
                                             V


In welk jaar dit allemaal zal af zijn..??? :-\ :-\

;)


Kees-Jan

Citaat van: Kees-Jan op 08 mei 2015, 00:12:24 AM
Wisselstraatje gelegd:


Wisselstraat by Rail-Kees, on Flickr

En ja hoor. Precies op de bakovergang een 20 graden kruising....

Hoe ik dat opgelost heb laat ik zien als de kruising er in ligt. Deze wordt as weekend in Oostenrijk speciaal voor me gemaakt. Handig

De oplossing:


Hosenträger by Kees-Jan van Vessem, on Flickr

De 20 graden kruising ligt op een eigen stukje multiplex en is uitneembaar.


Hosenträger by Kees-Jan van Vessem, on Flickr





OlivierV

Allez Rudy, mooi zaagwerk, uw pluimkarton staat hier al popelend klaar om versneden te worden tot tunnelportaal.

Straks kunt ge nog een apart draadje over uw baan gaan maken met al die serieuze modelbouwwerken!  ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

doomslu

@Rudy: goed bezig!

@Kees-Jan: mooie oplossing gevonden.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 24 mei 2015, 13:07:57 PM
Straks kunt ge nog een apart draadje over uw baan gaan maken met al die serieuze modelbouwwerken!  ;)

Of een reportage in MSM*!!! :D ;D :D ;D :D ;D :D ;D

;)

* Luc D. zal in zijn vuistje zitten lachen nu! ;D


Stieven76

Nice Rudi! Je baan en materiaal zal beter tot zijn recht komen dan..  ;D

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 24 mei 2015, 13:42:25 PM
Citaat van: OlivierV op 24 mei 2015, 13:07:57 PM
Straks kunt ge nog een apart draadje over uw baan gaan maken met al die serieuze modelbouwwerken!  ;)

Of een reportage in MSM*!!! :D ;D :D ;D :D ;D :D ;D


;)

* Luc D. zal in zijn vuistje zitten lachen nu! ;D

Dan zal je nog stevig moeten doorwerken.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Kees-Jan