Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Michael

Met wat oude MSM nummers en een paar artikels van Arnaud Verlaeken, mijn kennis over blauwe steen (arduin) wat op een hoger niveau brengen, bestelling van de nodige kleurtjes verf gaat zo de deur uit.


Marc goed bezig met je nieuwe station, maar het ligt allemaal zo netjes langs de rand van je module, geen mogelijkheid om het niet evenwijdig met de rand te laten lopen?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

bollen neus

Dak volledig afgewerkt, lange uitlaat verlijmd, dan in grondverf en daarna in zwart. Laten drogen en een eerste laagje lak opgezet. Volgende stap zal decals plaatsen worden peis ik op model MY1149, is de achterste locomotief van de dubbel tractie dus moet ik hiermee rekening houden voor aansluiting met 4 draden stroom doorlatende koppelingen.
Den Eric.

Dirky

Voor een klein project heb ik fabriekshuisjes nodig. Als voorbeeld gebruik ik huizen die nu nog in Oudenaarde te zien zijn. 'k Maak ze wel in de uitvoering "begin 20ste eeuw". Meteen ook een nieuwe dyniBasher => groep van 10 huisjes (gevel lengte ca. 480mm)



op een oude postkaart:



mahtoska1

CiteerVoor een klein project heb ik fabriekshuisjes nodig. Als voorbeeld gebruik ik huizen die nu nog in Oudenaarde te zien zijn. 'k Maak ze wel in de uitvoering "begin 20ste eeuw". Meteen ook een nieuwe dyniBasher => groep van 10 huisjes (gevel lengte ca. 480mm)

Hey Dirk, Ik heb ooit eens een poging gewaagd in schaal Z. De opmerkingen die ik toen gekregen heb zijn zeer nuttig.
Hier zie je het resultaat: http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,19306.0.html
Succes!

SuSke

Gisteren een avondje verder "mock-uppen"  ;)

In navolging van Rik zijn kunsten, ook eens een poging gedaan een trapje te maken  ::)

Zoiets moet het worden  ???



Dan maar beginnen tekenen op het architectenkarton  :-\



De boel snijden, strippen van zijn beschermlaagje en in elkaar kleven  :-X





Nog wat bijkomende textuur in het geheel brengen  ;D




en het staat klaar om te geschilderd te worden  8) 8)

Vanavond eens passen op de baan of het wat smoelt  ::) ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

philippe_007

update gehad op de laptop van het werk en nu ben ik de helft van mijn software kwijt... Niet praktisch om te werken :-)

Nu heb ik tijd om wat op het forum te lezen  ;D ;D ;D ;D ;D
positief denken  :o

OlivierV

Toch aardig gelukt hoor Frans.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loebaske


reeves

Led lichtjes steken in een Marklin 55'er en ombouw naar twee ipv drie koplampen ( derde lamp is aanwezig maar geeft geen licht meer ....)

Groet Tom

dani

vloeken op geel....  is me dat een lastig kleur om deftig te spuiten zeg....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Dirky

witte grondlaag zetten Dani... dat helpt enorm!

Havoc

In gele verf zit enorm veel pigment. Vroeger was die voor 1:1 wagens een toeslag.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dani

dat klopt, van die grondlaag... gewoon grijze primer is ook al een goed begin heb ik gemerkt :-)   

INtussen is het "Lufthansa Gelb" klaar, morgen gaan we verder met de rest van de verfwerken, en hopelijk de decals printen  (op 't werk) ...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

bollen neus

SMD/LED zitten er in, enkel achteraan bij deze locomotief (is de 2de van dubbel tractie) In de loop van de dag waarschijnlijk de extra decals op zetten en nog een laag vernis opspruiten. Beginnen met monteren van de onderdeeltjes en cabines verfraaien is daarna aan de beurt.
Donor model V170 1131 is ondertussen ook op weg naar hier, daar gaat de MY1151 EICHHOLZ versie van gemaakt worden (1ste locomotief van dubbel tractie).
Den Eric.

bollen neus

Zo, we kunnen er vollen bak invliegen donor model is binnen van deze morgen. Staat al uit elkaar en dan kunnen we beginnen aan de verandering om er de EICHHOLZ MY1151 van te maken. De MY1149 is zo goed als klaar.
Den Eric.