Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 27 februari 2015, 10:49:45 AM
Citaat van: Rangeerduivel op 26 februari 2015, 18:38:16 PM
En het rare is dat hij,toen hij nieuw was,reed als de beste,
waar het nu met schokken en sprongen is.
Mogelijk zal een goede reiniging en onderhoudsbeurt hem goed doen...

;)
16 gedaan, nu ne 55 op mijn bord, ook hier op mijn modules waar overal goede stroomvoorziening is schokte hij zoals bij jou.
'k Vraag mij af wanneer ik nog slaap. :D
Ja het ligt wel zeker aan de loc,moest het aan mijn baan liggen zouden andere loc's dit ook doen...
Ik heb ooit voor een baas gewerkt (niet lang!)die zei,"slapen moest je gedaan hebben toen je een baby was,nu is dat allemaal verloren tijd!"

;)

Huugooke

Citaat van: OlivierV op 27 februari 2015, 10:49:45 AM
Citaat van: Rangeerduivel op 26 februari 2015, 18:38:16 PM
En het rare is dat hij,toen hij nieuw was,reed als de beste,
waar het nu met schokken en sprongen is.
Mogelijk zal een goede reiniging en onderhoudsbeurt hem goed doen...

;)
16 gedaan, nu ne 55 op mijn bord, ook hier op mijn modules waar overal goede stroomvoorziening is schokte hij zoals bij jou.
'k Vraag mij af wanneer ik nog slaap. :D
Als de stroomvoorziening OK is, bekijk dan de motor eens. Geen olie op de collector? Is hij gedigitaliseerd?
In het slechtste geval slaat het anker door naar de massa. Vonkenshow als hij in het donker rijdt?
Had dat ook een tijdje geleden: dada decoder + nieuwe motor!

En moest jij niet studeren?

dani

#4787
mijn test spoor boven mijn bureau aanpassen.  In plaats van een stuk "voliche" lat met een goeie meter spoor op, uitbreiden naar een "vast" spoor bestaande uit 2 stukken van zo een Ikea "gootje" van elk 1m15.  (model  "Ribba")

In combinatie met de z21 centrale wordt dit voortaan mijn test en programmeer spoortje.

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

SuSke

Oogt mooi en kost bijna geen geld :)

Wel prachtig dat je er bij Ikea een 8 pagina tellende montage handleiding bij krijgt om gewoon een aantal gaatjes in de muur te boren om het rekje op te hangen. Echt "ik heb het gezegd dus aan mij kan het niet liggen als het niet lukt"  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Chrisrail

#4789
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

bollen neus

Voor volgende project reeds 2 lange uitlaten gemaakt in messing profielen en gespoten in grondverf, deze worden gebruikt voor modellen MY1149 en de MY1151 die in dubbel tractie hebben gereden. Gebruikte modellen gaan de Roco 63480 NEG V170 1131 worden.
Wegens geen juiste foto's van de Di3.628 te vinden kunnen we hier niet verder aan doen, maar dat komt wel, wehebben veel tijd en zitten hier nooit zonder bezigheidstherapie jobkes.
Den Eric.

bollen neus

Decals verwijderen van donor locomotieven om er andere op te kunnen zetten. Tis eens iets van de verkeerde gang van zaken .
En daarna Big band repetitie, zal eens deugd doen.

Den Eric.

raf

weer een stuk spoor bij gelegd
ik kan weer een stukje verder rijden (ongeveer een 6 meter)
de wissel opgeschoven en  nu is er nog maar 2 meter enkel spoor voorlopig tot de volgende bak er tegenaan geschroefd kan worden
het begint te korten en de spiraal word steeds langer
eens deze klaar is kan ik de volledige baan benutten

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

de opkuis van ballast en gips op één van de meest moeilijk bereikbare plekken op de baan...  net aan de tuigang van het schaduwstation naar het BahnWerk.

Daar lag een cruciale wissel, namelijk die ene wissel die van doorgaand spoor afbuigt naar BW.
En laat nu net in die ene wissel, ik vergeten zijn een wisselaandrijving in te bouwen !!!  Bij het bekabelen van de wissels had ik dus 3 draadjes op overschot.

Dus : wissel uitgebroken, afbuigend spoor natuurlijk verwrongen, wissel kapot en overgangsrail C->K   (die lag nes na de wissel) ook wat gewrongen.

Nu eerst alle ballast en gipsresten verwijden van de plank, dan de wissel en aansluiting naar de draaischijf weer aansluiten, en dan kan ik weer ballasten, gipsen en grassen....    STOM STOM STOM.


Maar.. het was wel een perfecte reden om een  multitool te kopen in den Hubo.  ZO van die tril-dingen waar je een zaag, een steekbeitel en schuurkop kan op zetten..  Hij heeft zijn geld al opgebracht vandaag.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Citaat van: dani op 28 februari 2015, 17:19:11 PM
Nu eerst alle ballast en gipsresten verwijden van de plank, dan de wissel en aansluiting naar de draaischijf weer aansluiten, en dan kan ik weer ballasten, gipsen en grassen....    STOM STOM STOM!

Ja ,ik kan toch niet voortduren op je handen staan kijken hé!
straks moet ik er mijn bed nog bijmaken... ;D ;D ;D

;)
Zijn van die dingen die nu eenmaal bij het vak horen maat,en die iedereen wel eens tegenkomt,
bij mij zou héél de baan er uit moeten om goed te zijn,en dan nog...!

raf

ja dani ik heb zo ook een spul
ik ga servo's onder de baan zetten maar in het oude gedeelte zitten reeds de wissel 36 jaar gelden vast gelijmd
de wissel motoren kan ik er van afhalen das geen probleem maar de servo onder de baan aan sluiten was dat wel
nu met dat tril ding is het geen probleem om onder de wissel een opening te maken waar het servo stangetje doorheen kan gestoken worden

ik heb vel het zaag/mes smaller gezaagd want het bijgeleverde was nogal dik
als ik een wissel nu inbouw dan zorg ik dat ik de rail lassen (K rails)kan inschuiven zodat ik de wissel er uit kan nemen
de middenrail lipjes slijp ik bij een wissel zowiezo weg en soldeer direct een draad aan zodat ik de wissels zelf stroomloos kan maken

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

gardevil

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

mark7758

Bezig met het uitdenken van mijn nieuwe station. Dolmny.
Hout is er.
Rails ligt er. (nog los)

De Kalkfabriek.


Het station. (Met de 54er die ik reeds heb vervuild. Dank zij Michael.)


Viaductje over het spoor.

Ben nog een jaartje of 2 bezig voordat het klaar is.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

loebaske

Toch een goed begin....en de silo's staan er ook al (tijdelijk)

SuSke

Beetje tekenwerk gedaan voor

het hekwerk in de centers van de "oude dijk"



handleuning op de keermuur aan de weg


Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.