Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Michael

Tom mooie rotsen, zelf doe ik dit ook met afgietsels, maar voor ik ze bewerk integreer ik die rotsen eerst in het landschap, daarna kleuren dan vormt het mooi een geheel, dan kleuren drybrushen etc.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

bollen neus

Twee messing trappen gemaakt, die komen in vervanging van de originele (zijn wat steviger en smaller in uitvoering) Was het wat beu dat schuurwerk.
Den Eric.

Mattias

#4637
Vorige week een Piko-TRAXX ontdaan van zijn teksten en nummers.
Daarna de snoetjes omgespoten.
En begin deze week decals aangebracht..
Fier op mijn prestatie, want grote vellen decal aanbrengen is niet zo simpel als het lijkt!

Zo zag ie eruit:


Foto: www.piko.de



En dit naar voorbeeld van de echte 186 106:



Wat er allemaal diende te gebeuren:
- Grote nummer op de zijkant diende gewist te worden
- zwarte nummer op de rode band op de neus diende gewist te worden
- De koppen dienden worden gespoten (tussen ramen en rode band was er zilver en donkergrijs, dit diende een wit contrastvlak te worden)
- Decals dienden zelf getekend te worden met de computer vanwege geen beschikbare kant en klare decals.
- Aanbrengen van de decals: de zebra-strepen op de flanken, de grote locnummer op de flanken, de "lokomotion"-logo's op de cabines, het rode nummer 106 op de kop, de zwarte 186 106 op dek op en (niet zo goed zichtbaar wegens een licht grijze kleur) Railpool links van de 3e koplamp.
- Laagje vernis erover en rijklaar maken..

*fier op mezelf*  ::)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

centauri167


loebaske

hmmmm Mattias, ik doe men hoed af van jou realisatie, ik ben maar een prutser op dat gebied  ;)

Mattias

Citaat van: loebaske op 30 januari 2015, 13:02:51 PM
hmmmm Mattias, ik doe men hoed af van jou realisatie, ik ben maar een prutser op dat gebied  ;)

Troost u.. Het was mijn eerste ervaring met decals..
Kzat te trillen op mijn benen en had het koudzweet op de handen..  :o
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

loebaske

oeps...zijn dat verschijnselen van een modelbouwer..... zal dan maar kalm blijven als een oude...

Mattias

Hihi..  ;D

Het resultaat zijn de schrikwekkende neveneffecten wel waard..  ;)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Michiel

Mooi strak resultaat, Mattias!

Ik heb m'n luchtborstel na twee jaar maar eens hersteld, en terug begonnen met probeersels spuiten, maar....
waarom is met penseel schilderen zo aangenaam relaxerend, maar luchtspuiten zo tergend stresserend?  :-\

(met andere woorden, het lukt nog niet, en heb enorm veel respect voor de spuitkraks hier op het forum... jawadde!)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

loebaske

Ik ben nog van de oude garde Michiel, veel bezig met de borstel en nadien uit noodzaak eens met de airbrush er over, met de airbrush is het zo egaal dat men (in mijn ogen) wat stof op spuit en denkt " ja. dat is het" tot men in detail gaat kijken en idd. men eerste waren verre van "dat is het", heb die ondertussen een ouderdoms kuur gegeven....schit..das weeral een model die geen bal waart is door verwering....hmmm denk dat is wel eens anders zal worden.

ooit eens gestopt met men  hobby door echtscheiding en dan alles laten schatten en verkopen door een collertors ingesteld bedrijf...en tot men verbazing gingen al men bevuilde produkten meer in waarde dan zo van in "OVP en bijna nieuw"....

bollen neus

Messing trappen geplaatst op het model, ook de laatste vullingen gedaan aan de rooster en afgeschuurd, dus alle schuurwerk zit er op. Nu een forse inspanning gaan verzinnen voorde platforms te knutselen.
En nog steeds geen onderdelen in de bus gevallen, naar het schijnt zijn ze reeds verleden week op de post gedaan.
Ik heb wel al een paar onderdelen uit stock gevonden die goed kunnen dienen op dit model, t mag ook al eens meezitten hé..
Den Eric.

loebaske

Eric ik zit op hete kolen, want ik wacht op je resultaten van je kunstwerk....

Dirky

Nog een dyniBasherke aan 't ontwikkelen. Ditmaal niet met de laser gesneden maar PVC schuimplaat, pluimkarton en MDF overschotten met mes en zaag bewerkt...





vrij grote Waalse boerderij...

Dirkh

Al een hele dag schema's aan het tekenen en print layouts aan het uittekenen. Wat een vervelend werkje maar het moet gebeuren om eindelijk eens een trein te kunnen laten rijden.
Nu merk ik pas hoeveel draadjes ik ga moeten aansluiten, hoeveel connectors te solderen, relais te plaatsen enz..
Hopelijk gaat dat allemaal een beetje goed werken. Snel uitgerekend zitten er ongeveer een 300 verbindingen tussen de verschillende segmenten.

Ik moet vooral opletten met de layout van de connectors zodat de signalen van de servo's een beetje gescheiden blijven van de andere signalen om mogelijke storingen te vermijden.

Er komen 2 OC32 modules onder de baan met elk 32 uitgangen voor sturen van servo's, relais en lampjes, zit er in de centrale kast nog een OM32 met 32 uitgangen voor sturing van relais en lampjes en een OM16  met 16 uitgangen voor relais of led, lampjes enz.) , 16 blokuitgangen uit de centrale kast, 128 sensors (multiplex dus maar 24 draden)
En dan nog een dikke voedingskabel met 12 en 5 Vdc en GND om alles van de nodige spanningen te voorzien.

Als alles is uitgetekend nog de total stroom eens narekenen om te kijken of ik de modules niet ga overbelasten en of de voedingen sterk genoeg zijn.

Nog werk genoeg.

bollen neus

Vandaag wat verhuizen, muren gaan afschuren en wat verven in appartement van de oudste. En tussendoor nog gaan supporteren voor de volley van de kleinsten.
Den Eric.