Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

raf

hopelijk klopt het een beetje wat ik wil maken

stelcon platen langs de rails
dan een betonen bak waar de tank in staat
op de stelcon een klein hokje en dan de kast met pomp installatie
ik wil ook nog een afdakje maken zodat alles een beetje droog kan staan in zo verre je over droog kunt spreken
als het klaar is (ruwbouw )komt er een foto
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Dirky


SuSke

Citaat van: raf op 20 december 2014, 15:56:53 PM
hopelijk klopt het een beetje wat ik wil maken

stelcon platen langs de rails
dan een betonen bak waar de tank in staat
op de stelcon een klein hokje en dan de kast met pomp installatie
ik wil ook nog een afdakje maken zodat alles een beetje droog kan staan in zo verre je over droog kunt spreken
als het klaar is (ruwbouw )komt er een foto
gr raf

Welk tijdperk Raf, anders moet je het geheel inclusief de sporen waar de loc staat, opbouwen in een vloeistofdichte kuip en dat zijn stelcon platen niet. De milieuregelgevingen zijn eind jaren 70, begin jaren 80 in die richting aangepast en steeds maar strenger geworden.
Daarvoor doe je gewoon wat je wil, toen stak het niet zo nauw.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

raf

laat me het zo zeggen dat ik geen electrische treinen ga hebben rijden
diesels en stoom zie je wel op mijn baan
de tgv is een toegeving maar die zie je maar nu en dan rijden op eigen bedding

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Peter

Het is er eindelijk van gekomen dat ik de zijkanten van mijn baan heb afgewerkt.
De vezelplaat eerst grondig geplamuurd en geschuurd (ik schuren en mijn echtgenote de stofzuiger hanteren
Daarna twee laagjes grijs/bruine verf (waterbasis) en na het drogen
wat versieringen aanbrengen .... ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

html]
Met vriendelijke groeten
Peter

bollen neus

Vormen beginnen uittekenen voor tape later uit te snijden nodig spuiten model in O schaal.
Den Eric.

Michael

Citaat van: bollen neus op 27 december 2014, 17:53:35 PM
Vormen beginnen uittekenen voor tape later uit te snijden nodig spuiten model in O schaal.
Den Eric.

Eric, 't Zal wel aan mij liggen maar van deze telegram stijl snap ik niet veel. Misschien handig als je volledige zinnen gebruikt
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

bollen neus

Heb ik hier trouwens geleerd hoor zo te schrijven, en der zijn erbij die het nog slechter kunnen dan ikke.
Tja Michael tis voor iedereen het einde van tjaar zekerst,.
Den Eric.

Michael

Citaat van: bollen neus op 28 december 2014, 11:03:45 AM
Heb ik hier trouwens geleerd hoor zo te schrijven, en der zijn erbij die het nog slechter kunnen dan ikke.
Tja Michael tis voor iedereen het einde van tjaar zekerst,.
Den Eric.

Eric, er één ding wat ik geleerd heb, dat is leren van anderen wat bruikbaar is, onbruikbare dingen ben ik zo vergeten. Als men graag berichtje wilt posten maar geen tijd heeft om het op te schrijven kan men beter niks posten.
En ja het is voor iedereen een drukke tijd geweest maar dat neemt niet weg dat je kan proberen om iets begrijpelijk op te schrijven, want nu weet ik nog steeds niet waar je mee bezig bent en blijkbaar wil je dat toch graag vertellen hier.
En dat is niet negatief bedoeld want ik volg je al een hele tijd en vind erg leerzaam wat je allemaal maakt.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Steam.N

Begonnen aan de inventaris van al wat ik naar de zolder gezeuld heb.
Voorlopig al een 150 stapeldozen ...
Hier ga ik even mee bezig zijn, maar achteraf zal het een stuk eenvoudiger zijn om iets terug te vinden   ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

vyncky

Een stationspleintje aan het tekenen voor de club...
Nog véél werk....



detail:



Even stoppen, ik kan geen kassei meer zien :)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

SuSke

Citaat van: bollen neus op 28 december 2014, 11:03:45 AM
Heb ik hier trouwens geleerd hoor zo te schrijven, en der zijn erbij die het nog slechter kunnen dan ikke.
Tja Michael tis voor iedereen het einde van tjaar zekerst,.
Den Eric.

letterkes in de pc geraken op   ;) ;) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

dani

even wat "rapid prototyping" zoals dat heet....
Ontwerpje maken voor een montagebeugel voor een transfo in 3D, en dan "even snel afprinten"....  na het slicen blijkt dat de printopdracht bijna 4 uur zou duren en zowat 10 meter PLA filament nodig heeft.

ABORT   ABORT .....  ik maak wel iets met de hand :-) :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Havoc

Tja Dani, eenmaal je in een bepaalde manier van denken zit kies je soms automatisch die oplossing zelfs al is dat niet altijd de goeie.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dani

ja en neen.....   ergens heb je gelijk, maar anderzijds zoek ik de oplossing gewoon soms te ver en wil ik de dingen te "gedetailleerd" maken of te veel "op maat".
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.