Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

mark7758

Citaat van: raf op 19 december 2014, 04:33:02 AM
heeft er iemand foto's van een oud diesel tankstation
ik heb er een kleintje nodig voor een verloren plaats op de baan op te vullen
liefst iets uit de buurt van mol, hasselt of een van de rangeer terreinen in de buurt van zwartberg
gr raf
Raf mail mij PM. en ik zal het volgende week doen. (Na het weekend ben ik thuis en heb wel een paar leuke foto's van FVY met de tank installatie aldaar.)
Foto's zal ik hier plaatsen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Herwig

#4441
ter info:  dit forum:  Grootbedrijf:    Diesel Tanken:   bericht 5:  foto's
                               
                                Grootbedrijf:   blz. 3 :   Zonder naft gevallen  +   blz. 8:  tankstation Merelbeke

                                Alg. Praktijkvragen:  Diesel Locs tanken:    07 november '13

jb

Citaat van: Herwig op 19 december 2014, 13:35:41 PM
ter info:  dit forum:  Grootbedrijf:    Diesel Tanken:   bericht 5:  foto's
                               
                                Grootbedrijf:   blz. 3 :   Zonder naft gevallen  +   blz. 8:  tankstation Merelbeke

                                Alg. Praktijkvragen:  Diesel Locs tanken:    07 november '13

Wie zoekt die....kan lezen  :D
Gevonden Herwig, bedankt

mark7758

Zal ik ze dan bij het groot bedrijf er bij zetten. 8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Stieven76

Citaat van: Herwig op 19 december 2014, 13:35:41 PM
ter info:  dit forum:  Grootbedrijf:    Diesel Tanken:   bericht 5:  foto's
                               
                                Grootbedrijf:   blz. 3 :   Zonder naft gevallen  +   blz. 8:  tankstation Merelbeke

                                Alg. Praktijkvragen:  Diesel Locs tanken:    07 november '13

Herwig, je doet altijd de moeite om mooie verwijzingen naar andere/eerdere berichten op het forum te vermelden, wat ik top vind  ;D
Alleen vraag ik me af waarom je dan ook niet ineens de link erbij copy/paste. Is toch veel handiger voor de geïnteresseerde lezers?  ;)
Juist maar een bedenking, geen verplichting hé..

Rangeerduivel

Citaat van: Stieven76 op 19 december 2014, 14:42:56 PM
Citaat van: Herwig op 19 december 2014, 13:35:41 PM
ter info:  dit forum:  Grootbedrijf:    Diesel Tanken:   bericht 5:  foto's
                               
                                Grootbedrijf:   blz. 3 :   Zonder naft gevallen  +   blz. 8:  tankstation Merelbeke

                                Alg. Praktijkvragen:  Diesel Locs tanken:    07 november '13

Herwig, je doet altijd de moeite om mooie verwijzingen naar andere/eerdere berichten op het forum te vermelden, wat ik top vind  ;D
Alleen vraag ik me af waarom je dan ook niet ineens de link erbij copy/paste. Is toch veel handiger voor de geïnteresseerde lezers?  ;)
Juist maar een bedenking, geen verplichting hé..

Misschien is het aangewezen dat iemand het eens stap voor stap uitlegt aan Herwig hoe je een link plaatst,
en dan wel in mensentaal!
Het zou de man in ieder geval veel moeite besparen...

Zoiets van;klik rechts op ...
klik links op...
klik dan terug op...

Sorry Herwig moest dit degenererend overkomen,ik tracht maar te helpen hoor!

;)

ERVIN


krispy

Hier niks van treintjes , uitzieken in de zetel  :-[
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Havoc

Misschien wil Herwig de anderen aanzetten tot de zoek-functie te gebruiken zodat ze het zelf leren vinden?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

rixke rail

Citaat van: raf op 19 december 2014, 04:33:02 AM
heeft er iemand foto's van een oud diesel tankstation
ik heb er een kleintje nodig voor een verloren plaats op de baan op te vullen
liefst iets uit de buurt van mol, hasselt of een van de rangeer terreinen in de buurt van zwartberg
gr raf

Beste Raf, check Rixke Rail's Archives  ;)
Nederlandstalige versie moet nog on-line komen. Sorry voor het ongemak ...  :'(
Modelspoorse groeten,
Eric.

Edit :
Citaat van: Gerolf op 19 december 2014, 10:28:13 AM
@ Raf: stel zulke vragen in een apart draadje - de kans dat je vraag hier "verdwijnt" tussen de rest is héél groot  ;)

Toch gevonden hoor, Gerolf !   ;)
Hopelijk vindt Raf het terug, ik stuur hem wel een p.m. !
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

raf

ha daar kan ik dus reeds iets mee
een of twee horizontale tanks moet meer dan voldoende zijn om een tank depot te maken
niet elk depot had een afdak maar wel een soort van kast waar de pomp en eventueel de meter in hangt
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

rixke rail

#4451
En Raf was dus rapper dan mijn schaduw !  8)
Modelspoorse groeten ...

Edit : vooral die oude tankwagon is typisch voor zo een klein depot als jij wil maken, denk ik ...  ;)
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

raf

ja maar die kan ik nu net niet zetten en das het probleem want de scene is wel mooi om uit te beelden
ik heb daar maar 1 stukje dood lopend spoor en daar zou dus dat tank station best wel in passen
maar dan weer die wagon kwijt geraken ???

het is dat achterste stukje spoor (roestkleur)met die buffer waar ik dat tank station in kwijt wil
en daar past nergens geen wissel meer in om daar nog een extra stuk te leggen denk ik
morgen eens gaan passen of het nog wel kan want die X wissel is een ding met nukken (denk dat het een vrouwelijke wissel is)
en daar wil ik dus niet meer veel aan veranderen
de opslag zou dan komen daar waar nu die voet van die portaal kraan staat en dan naast het spoor die kast met de pomp en tank benodigheden
die wissel spoelen komen nog onder de baan weg gewerkt later
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Herwig

 [ off topic:   aan Rudi RangeerGeduvel:        denigrerend, niet zo meteen. Dat van die  digitale mensentaal is wel een punt ... .]

[ off topic:   aan Johan Havoc:  aansporing tot (zelf) zoeken:     interessante verklaring én voorstel... .]

stevend

Hoy Raf

je gastanks hoef je niet juist naast het spoor te zetten , maar eventueel  naast de achterste dubbel spoor .
De kraan en meter ( is al bij al 1 cm² ) kan perfect op die plaats geplaatst worden .
Verbinding van je tanks naar je kraan gebeurt ondergronds met leidingen , dus niet na te bootsen.