Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

bollen neus

Alle relingen (13 stuks) op dak geplooid en langs binnen zijde gelijmd, alsook de 4 naast de lampen en 4 zijdelingse (naast de trappen) aan model Di3.628, ook derde koplamp verwijdert, extra reling tussen de voorste ramen gelijmd, rest van overtollige gaten gedicht met putty en afgeschuurd.Nu extra kleine haakjes nog op de neuzen lijmen en het meeste is gedaan aan model nu. De vierkante ramen zijn ook reeds gedaan nu kunnen we ons wat concentreren op de schorten voor bevestigingen van de sneeuwploegen, da ga wa danders zijn peis ik.
Den Eric.

Stieven76

Gisteren 4x naar het containerpark gereden om onze zolder leeg te maken. Nu net gedaan met verder op te kuisen.  Enkel nog wat gerief bij mijn pa gaan stockeren en dan is hij klaar om aan de verbouwing te beginnen.  ;D

OlivierV

Citaat van: Stieven76 op 21 september 2014, 14:19:35 PM
Gisteren 4x naar het containerpark gereden om onze zolder leeg te maken. Nu net gedaan met verder op te kuisen.  Enkel nog wat gerief bij mijn pa gaan stockeren en dan is hij klaar om aan de verbouwing te beginnen.  ;D
Een treinbaan op zolder ofwat?

Hier, hp mini (netbook) van de vriendin uiteen gehaald om er dan ne keer een ander LCD in te stoppen, ze was er ooit eens op gaan staan, hopelijk is ze der dan als 't gerepareerd is iets minder lomp mee. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Stieven76

Citaat van: OlivierV op 21 september 2014, 15:02:54 PM
Citaat van: Stieven76 op 21 september 2014, 14:19:35 PM
Gisteren 4x naar het containerpark gereden om onze zolder leeg te maken. Nu net gedaan met verder op te kuisen.  Enkel nog wat gerief bij mijn pa gaan stockeren en dan is hij klaar om aan de verbouwing te beginnen.  ;D
Een treinbaan op zolder ofwat?

Nee nee. Een slaapkamer voor ons. Is nodig nu met het kleintje erbij  ;D Daarna is de beneden aan de beurt. Nieuwe achterbouw, keuken van plaats veranderen en alles renoveren.. Zal een werkje worden..  ::)  ;D

Kees-Jan

Een eaos van een andere jas voorzien:

PKP Cargo Eaos by Rail-Kees, on Flickr

PKP Cargo Eaos by Rail-Kees, on Flickr

Nu nog 3 blauwe PKP eanossen.

jb

Bezig met wachten...tot het 6u is  ::) ::) ::)

oebr

#3891
Aldi vordert gestaag:



de ruwbouw is netjes gelijmd, de magnorail ligt uitgelijnd en het plateau staat op voetjes (de magnorail heeft een vrij diepe motor). In Diegem bvb. werd de Aldi effectief hoger dan de straat gebouwd, het zou dan ook wel kunnen dat deze hier naar analogie hoger komt te liggen dan de andere handelszaken die er omheen ligen. In de nabijheid komen immers nog een Foir'Fouille, een Krefel, een Brantano enz... te liggen. Grootste blikvanger zal een Maxi-GB worden, jawel een GB en geen Carrefour want oEBr is immers begin jaren '90 gesitueerd. Met als risico dat tegen de tijd dat die wijk klaar is de meeste toeschouwers die merken nog amper zullen kennen  :-\
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

dani

tof, die magnorail toestand.  Gaan daar mensen met winkelkarretjes mee in en uit de winkel lopen ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

oebr

dat is de bedoeling Dani...
de magnorail is met dat doel een speciale met trage motor.
Hoop dat dat op iets gaat trekken (ben er me een beetje op beducht dat het er uit zou zien zoals die fantasiedorpjes met bewegende schaatsertjes die je rond kerstmis al eens op vensterbanken ziet staan), eventueel maak ik de beentjes van de preisertjes nog los van de lijfjes om wat wandelen te suggereren.
Een tegenvaller is de vrij ruime courbe die ze moeten maken op de parking, binnen in de winkel is dat gelukkig wel opgelost met een soortement rad waar de ketting omheen draait, zodat een 180° draai mogelijk is.
Ik overweeg nog om de deuren te bewegen met een servo, maar vrees dat het sop de kool niet waard is,
een deur van 2mm die wegschuift is niet meteen een blikvanger  ;D
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

raf

de loco uit elkaar gehaald en de decoder er uit gesloopt
dan terug zo een oud schakel printje er terug in gesoldeerd en de loco rijd iets sneller
niet zo van whauw maar hij loopt nu redelijk normaal wat de snelheid betreft
nu mag hij met een sleep wagons de baan op en gaat hij niet alle andere trein samenstellingen tegen houden
dus operatie geslaagd
de decoder in de doos vastgeplakt zodat eventueel later de loco toch nog terug in originele staat kan worden gebracht

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Metpetergaathetbeter

@oebr misschien toch maar een SUPER-GB was een maxi is in de meeste gevallen vele keren groter dan een Aldi, een SUPER daarentegen is hoogstes 2 keer zo groot als een Aldi !

Groeten Peter ;)

PS ik kan het weten heb ik de beiden gewerkt en in de Carrefour doen mijn voeten veel meer pijn !  ;D

Johnnytrein

@Olivier, " hopelijk is ze der dan als 't gerepareerd is iets minder lomp mee." Die dame heeft dringend nood aan iets om op te staan. :)




groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 23 september 2014, 00:19:18 AM
@oebr misschien toch maar een SUPER-GB was een maxi is in de meeste gevallen vele keren groter dan een Aldi, een SUPER daarentegen is hoogstes 2 keer zo groot als een Aldi !

Groeten Peter ;)

PS ik kan het weten heb ik de beiden gewerkt en in de Carrefour doen mijn voeten veel meer pijn !  ;D
Zijt ge gisteren nog naar amsac geweest? Er lag daar iets voor u klaar. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

doomslu

Ik heb net het stressgehalte bij de deelnemers aan de minibaantjeswedstrijd wat de hoogte ingejaagd.  8)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Huugooke

Citaat van: doomslu op 23 september 2014, 19:39:07 PM
Ik heb net het stressgehalte bij de deelnemers aan de minibaantjeswedstrijd wat de hoogte ingejaagd.  8)
Weer aan't mass-mailen geweest Luc? ;D