Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Huugooke

Om het uitzicht van de "gedoofde lamp" niet te verstoren heb ik van "sprue" ofte overschot van een bouwdoos eerst een langgerekt lichtgeleidend staafje gemaakt (warm maken en trekken tot de gewenste "dunte".
Dat in het kleine gaatje geduwd. De lamp dan opgevuld met Micro Crystal Clear.
Aan de binnenkant een buisje waar een Led in past ,daarvan het achterste gedeelte warm-wit geschilderd en de rest zwart. Zo heb ik ook wat interieur licht.
Nu nog een methode om het dak vast te zetten, anders kan ik niet meer aan de motor.

OlivierV

Citaat van: Stieven76 op 30 juli 2014, 16:23:30 PM
Citaat van: OlivierV op 30 juli 2014, 16:18:58 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 30 juli 2014, 10:02:16 AM
Citaat van: OlivierV op 29 juli 2014, 22:20:40 PM
Kamer aan 't verschuiven, enfin, alles is verschoven, nu gewoon wat brol terugplaatsen.

Komt er een bed bij misschien???  :D :D

;)
Een groter bed zou welkom zijn ja. Of toch op zijn minst handig. Maar het is niet het geval ... ;)

Teveel info  ;D ;D ;D
Bwa, dat is niet teveel info hoor. Om te slapen is een groter bed gewoonweg handiger, soms is 't nu midden in de nacht oorlog voor ruimte en deken (alhoewel deken minder nu met die warmte). Dan lig ik op iets van een 25cm gewrongen en moet ik met ne forsen duw mijn overige 20cm bed gaan opeisen. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

marc goovaerts

hugo, die mooie verlichting binnenin geeft wel een extra 'lege' indruk... Ga je het interieur nog wat opvullen ?

Huugooke

Citaat van: marc goovaerts op 30 juli 2014, 19:54:03 PM
hugo, die mooie verlichting binnenin geeft wel een extra 'lege' indruk... Ga je het interieur nog wat opvullen ?
Als ik eens foto's vind van het interieur ja, een decoder (ke) zou er nog in kunnen...

marc goovaerts

Inderdaad, verdorie niet simpel te vinden. Die 'boxcars' komen blijkbaar ook in een oneindig aantal variaties.
Googelend is dit het beste wat ik kon vinden:



Kan toch al wat inspiratie geven, dacht ik.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 30 juli 2014, 16:18:58 PM

Een groter bed zou welkom zijn ja. Of toch op zijn minst handig. Maar het is niet het geval ... ;)

ik  zou in uw geval  liever een klein bed houden voor dat breder bed heb je nog alle tijd  ::) :-\ ;D

Groeten Peter ;)

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 30 juli 2014, 21:53:27 PM
Citaat van: OlivierV op 30 juli 2014, 16:18:58 PM

Een groter bed zou welkom zijn ja. Of toch op zijn minst handig. Maar het is niet het geval ... ;)

ik  zou in uw geval  liever een klein bed houden voor dat breder bed heb je nog alle tijd  ::) :-\ ;D

Groeten Peter ;)

Tijd heb ik daar sowieso nog, 'k moet dat zelfs niet eens zelf kopen. :D Zij krijgt er een voor haar verjaardag en als 't een beetje deftig blijft duren dan moeten we geen bed meer kopen. :D

OT. Ik heb nog een M2 voorzien van lichtjes, jammer dat er bij het dichtdoen een draadje langs het raam zit geplooid, maar goed, maakt mij niet zoveel uit, wanneer de volledige stam klaar is post ik wel een fotootje.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Olivier,
ik denk dat je mij niet goed begrepen hebt ! :-\

Groeten Peter

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 30 juli 2014, 22:35:39 PM
Olivier,
ik denk dat je mij niet goed begrepen hebt ! :-\

Groeten Peter
Toch wel hoor. ;)

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SirGresley

Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

fnmdevil

Onlangs in het "Danmarks Jernbanemuseum" geweest, daar stond een "bolle neus"? met een opengewerkte zijkant zodanig dat je zicht had op de motor, Reeves ik hoop dat je er wat aan hebt.








bollen neus

Den DSB ex 1108 nu STRUCTON 9505 aan het monteren (helaas op Ho heeft deze zo geen motorke zoals hierboven te zien is, die kan er nie in)
Den Eric.

dani

aan het experimenteren met S88 en een pendeltraject op de ECOS, voor het toeristentreintje in wording en als het lukt ook voor de trambaan.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Huugooke

Citaat van: marc goovaerts op 30 juli 2014, 19:54:03 PM
hugo, die mooie verlichting binnenin geeft wel een extra 'lege' indruk... Ga je het interieur nog wat opvullen ?

wel al een afbeelding gevonden van een plaat zoals aan de zijkant:
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:GE_70_ton_switcher_builder_plate.JPG

en een beetje interieur
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:GE_70_ton_switcher_builder_plate.JPG

marc goovaerts

Euh... ik kom twee keer op dezelfde afbeelding terecht ?

Die plaat zou eventueel nog te doen zijn als grijs/zilver decal ?