Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

raf

ja dat hebben we ook reeds na gekeken

we hebben een test baantje met 3 keer detectie en rem secties wat dus in een ovaal licht
de print die werkt hebben we op elke plaats aangesloten zoals de kabels daar lagen en daar werkte ze elke keer
de loco's remde niet
zetten we een andere in de plaats dan remt de zooi

wel plezant dat er meerdere mee denken ergens moeten we tot een oplossing komen

het zijn zelf geetste printjes dus het zou ook nog kunnen dat er iets van een zeer dunne koper laag is over gebleven
de enige oplossing is dus de printjes terug uitelkaar te solderen maar dat doe ik liever ook niet

ik had dus reeds losse diode's zo aan gesloten en dan remt de zaak ook dus het blijft gek
de zelfde baan
de loco is ook niet veranderd
de wagons zijn ook dezelfde
en toch ???
ik heb hier nog een stel diode bruggen liggen (gelijkrichters)daar zou ik dit ook mee moeten kunnen maken
dit ga ik proberen voor morgen avond en dan kijken wat het geeft
ergens moet het toch lukken die werkende print te herhalen hé

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Michiel

Met een gelijkrichterbrug de + en - aan elkaar solderen, en gebruiken over de ~ en ~ klemmen.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

raf

ok update gehad

de reserve print doet het dus ook zoals het moet
een van de twee defecte daar zat een slecht contact in een van die aansluit blokjes
het andere wil niet werken maar dan vermoed ik dat er een breuk in een van de koperbanen kan zitten
dat is natuurlijk het nadeel van zelf printjes maken

dus probleem bijna opgelost ;donderdag avond schakel ik een heel stuk baan op elke detectie afzonderlijk om zo te kijken of de loco effectief blijft rijden over de diode's

man man wat een ellende als je het zelf niet in de hand hebt hahahaha
wachten op info kan soms ellendig lang duren hé

bedankt voor het mee denken en als het werkt post ik wel een filmpke
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Rangeerder platforms en relingen plooien, solderen en voorzien van plaketjes voor volgend project de MY1154 DJ/NEG . Cabines liggen al volledig afgewerkt klaar. Dan rest me nu nog de bufferbalken en de draaistellen onder handen te nemen. Een oplossing zooeken voor de afgebroken ruitenwissers (kan dus ook al eens gebeuren). Zal wel zien hoever ik dit jaar nog geraak want de feesten komen der aan. ;)
Den Eric.

Driesel

Michiel, wat bedoel je net met "die twee zielige boompjes"? Dat ze niet mooi gemaakt zijn, of dat ze daar niet echt op hun plaats staan?

Ceuleer,  een mooie foto omdat er een Class 66 op staat, zeker?  ;)

ERVIN

Ofwel heb ik op opendeurdagen of beurzen niet goed gekeken , ofwel heeft hier nog niemand aan gedacht , maar ik ben bezig met mijn doorgaand station in orde te maken en heb rijtuiglengteaanduidingen ( of hoe noem je zoiets) gemaakt , je ziet die dingen overal tegen de perrons hangen , zo weet de treinbestuurder hoe ver hij moet stoppen om zijn trein over de volledige lengte van het perron te plaatsen.


erik de noorman

Toch wel op mijn baan Kapelle op den Bos zijn deze ook aanwezig maar dat zijn zulke kleine details dat bijna niemand dat ziet of er oplet.

In alle geval de jouwe zijn mooi gemaakt.

Erik

Metpetergaathetbeter

#8167
maar jullie zijn dan wel 2 grote meesters op gebied van detailering op de modelbaan !  :) ;)

doomslu

Het is misschien het gepaste moment om even te vertellen waar die precies geplaatst worden en wat ze precies aanduiden?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

erik de noorman

Is hoofdzakelijk bedoeld voor heel lange treinen. Afhankelijk uit hoeveel rijtuigen een trein bestaat weet de treinbestuurder waar hij aan het juiste nr. moet stoppen om alle rijtuigen langs het perron te laten stoppen. Dus een trein die uit 4 rijtuigen bestaat stopt aan bordje nr.4..

Erik.

erik de noorman

Citaat van: erik de noorman op 01 december 2018, 11:15:54 AM
Is hoofdzakelijk bedoeld voor heel lange treinen. Afhankelijk uit hoeveel rijtuigen een trein bestaat weet de treinbestuurder waar hij aan het juiste nr. moet stoppen om alle rijtuigen langs het perron te laten stoppen. Dus een trein die uit 4 rijtuigen bestaat stopt aan bordje nr.4..
De afstand dat ze van elkaar staan is de lengte van een rijtuig (er zal wel een min. en max. afstand zijn maar die weet ik niet exact).
Erik.

doomslu

Het zou interessant zijn als iemand de afstand weet.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske


Dat ook, lijkt me intressant om het totaal gegeven te weten van die bakens

yannickvw

"Grensborden voor het aan perron brengen
van reizigerstreinen" - officiele naam  :)

en een gewoon rijtuig is ongeveer 25m, aangezien ze slechts even nummers kunnen hebben is dit om de 50m.

Klaas Zondervan

De afstand is gebaseerd op de lengte van de rijtuigen. Waar ze staan hangt af van de toegang tot het perron. Als de reizigers vanaf de achterkant het perron op komen staan de borden zo dat de laatst wagen nog net aan het perron komt.
Is de toegang tot het perron halverwege, dan zal de trein zo stoppen dat het midden ongeveer voor de toegang staat.
In Nederland kennen we zulke borden ook, maar die zien er heel anders uit: http://www.nicospilt.com/index_borden.htm