Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

OlivierV

Zeker doen, ze gaan er dan direct een pak beter uitzien! Hier hebben mijn 5 Roco 62-ers deze behandeling gehad.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Andress24

Citaat van: OlivierV op 18 november 2018, 17:36:31 PM
Zeker doen, ze gaan er dan direct een pak beter uitzien! Hier hebben mijn 5 Roco 62-ers deze behandeling gehad.
Vandaag met succes de oude lampjes van mijn 6300 door ledjes vervangen - hoera!! 😀 Nu alleen nog die cabinetjes eruit prutsen om te schilderen. Iemand een tip?
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

mardig23

Daar gaat Peter alles van weten, zeker van! ;)
Mvg Karl

Metpetergaathetbeter

nee, toch niet ik vroeg het aan iemand die wat handiger was als ik, want als ik ergens kracht moet zetten-laat ons zeggen ik ken mijn macht niet ! :-[  Laat ons zeggen het voordeel van bij een Modeltreinclub aangesloten te zijn  ;)

Andress24

Peter, dat ken ik...  ;D 'k Zou hier toch ook liever voor de subtiele approach gaan, anders eindig ik nog in de rubriek Dedju toch...' k Zal straks eens een draadje starten over cabinetjes ongeschonden uitbouwen.
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

Dirky


ERVIN

@Andress24 , om de cabine te verwijderen dien je de kap aan beide zijde een beetje naar buiten te duwen , je ziet dat er twee clips onder de zij-ramen zitten , als die zijn losgekomen dan kan je de cabine er makkelijk uit trekken. Succes. ;)

Michiel

@Dirky, dit is een mock-up; hand-gemaakt uit styreen. Zouden de definitieve modellen ook handgemaakt worden, of wordt het machinaal? En een klein detail: bij het interieur van de M2 rijtuigen zie je ook het ronde dak van binnen, en heeft dus geen plat vals plafond. Met jouw constructie zoals die nu te zien is op de foto, zal het interieur met het ronde plafond niet mogelijk zijn, maar ik weet niet of dat ook de bedoeling is. Maar nogmaals, dat is vooral muggezifterij van mijn kant. Benieuwd naar het vervolg.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Andress24

Citaat van: ERVIN op 19 november 2018, 10:48:35 AM
@Andress24 , om de cabine te verwijderen dien je de kap aan beide zijde een beetje naar buiten te duwen , je ziet dat er twee clips onder de zij-ramen zitten , als die zijn losgekomen dan kan je de cabine er makkelijk uit trekken. Succes. ;)
Erwin, bedankt voor de tip!
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

Dirky

Michiel,

Deze mock-up is opgebouwd met PVC schuimplaat, gefreesd op de CNC machine. Een model op ware grootte heb ik nodig om "betere" oplossingen te vinden. Op een computerscherm in 3D is alles mogelijk maar de realiteit bewijst vaak anders. Meestal heft het te maken met de zwaktes van de gebruikte materialen die men niet juist inschat. (extreme voorbeeld: een staaf "boter" in 3D is kaarsrecht, maar in realiteit...  :) )
Het dak zal later uit één stuk gevormd worden en dus aan de binnenzijde volledig vrij zoals het hoort.

De definitieve modellen krijgen een bovenbouw in hard plastiek. Onderbouw messing en/of staalplaat.

Havoc

Citaat van: Dirky op 19 november 2018, 11:46:36 AMEen model op ware grootte heb ik nodig om "betere" oplossingen te vinden. Op een computerscherm in 3D is alles mogelijk maar de realiteit bewijst vaak anders.

Een waarheid als een koe...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

bollen neus

Begonnen aan de volgende verbouwingen, een 9505 Sructon en de MY1154 DJ/NEG , eerste met sound tweede enkel digitaal decoder (zot genoeg) in schaal O. Ik hoop ze tegen eind volgend jaar klaar te hebben.
Den Eric.

bollen neus

De gemaakte deeltjes in messing zoals de richels, antennes en bakske op het dak aan het verlijmen. Wordt afgewerkt dan  (lees maar opgevuld de zijkanten) met polyester en proper gemaakt , telt dus ook voor de lange uitlaat. Bij dit model de 1154 zijn er veel gelijkenissen zoals bij model MY1158 Contecrail alhoewel er nog veel verschillen te zien zijn. Hebben dus ook nog samen in dubbel tractie gereden in de tijd van DJ/NEG privé firma vandaar.
Dan zijkanten ontdoen van de middelste zandbakken, dus wat vijl en schuurwerk. Bezigheid genoeg voor vandaag, enne ..... de zon schijnt wat moet nen mens méér hebben?
Den Eric.

Gerolf

Een beetje elektronica voor een bekende ...

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OlivierV

Begonnen met overzetten van Foto's van de bouw van de modulebaan van mijn flickr naar de flickr account van de club. Zo zit ik onder de 1000. Wel een heus werk, overal al die links in de bijbehorende draad vervangen.

Brengt natuurlijk wel de herinneringen van de bouw weer. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan