Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Pierre

Mooi begin van een pleintje. ;)
Groet Pierre.


Floris

hm, geloof dat ik vandaag 1 van die geveltjes nog in resin zag liggen...  8) ;D

OlivierV

#7997
Prutsen met Welberg Scenery en wat potten van andere merken. Dit alles in de mix, binnenkort gebracht op de grote geinige modelspoorexpo te Leuven.

Zeer mooie gevels in wording Frank!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

gardevil

Citaat van: Floris op 31 juli 2018, 21:37:27 PM
hm, geloof dat ik vandaag 1 van die geveltjes nog in resin zag liggen...  8) ;D
Dacht ik niet (tenzij iemand ze na heeft gemaakt ;) )
Allemaal bedankt voor de complimenten.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

bollen neus

Restanten van de baan verder afbreken, rails opbergen in de nodige dozen. Gaat nog lang in de dozen staan peis ik . Dan nog verder de kasten uitmesten van nieuwe onderdelen en te koop stellen.
Den Eric.

raf

ik ben nu buiten rails aan het leggen op de oude manier
dus nageltjes kloppen en daarna als de rails juist liggen ze vast tikken
maar het zou dus een tuinspoor zijn zei het niet dat ze op een schip liggen
deze werden gebruikt om de torpedo's en diepte bommen over het schip te transporteren
1000 kilo voor een torpedo da pak je zo maar niet op en leg je ook niet zo een 60 meter verder neer om ze daarna in een buis te steken mijn gedacht

daar waren dus een soort van lorries voor waar ze binnen in het ruim konden opgetakeld worden om ze de buizen te herladen
aan de buizen stonden dan een soort van kraantjes waarmee ze dan van de lorries werden af ge hoven
de diepte bommen het zelfde liedje met 4 op zo een lorrie en dan duwen maar tot ze achter waren
ik weet niet of die lorries voorzien waren met een mechaniek dat ze maar bv in een richting konden rollen want bij zware zee gang moest toch herladen worden maar zonder enige rem of blokerings mechaniek zouden die bij elke golf bergaf rollen denk ik

je vind er dus noegabollen van die karretjes
nu foto's




zo da was het en zeg nu niet dat het niks met treinen te maken heeft hé want rails zijn rails en het zijn trouwens oude roco rails die ik nu hergebruik
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Peter

Nog altijd voorzichtig met een rond vijltje de lampopeningen uit te vijlen zodat ij, zonder te veel schade aan te brengen,die leds in die openingen krijg.
Vermoed dat die lamp openingen ooit zijn bij geretoucheerd met gele verf (vijltje kleurt in elk geval geel  en de Roco lichtgelijders zaten bijna muurvast in die openingen). Maar met wat geduld (en minder heet weer ;)) komt dat wel in orde. 
Met vriendelijke groeten
Peter

Dirky

Beetje verder gewerkt aan prototype M2 (voor spoor 1)

20180808 003 by Dirky dyniMo, on Flickr

en een project opgestart waar heel wat vakwerk aan te pas komt:

20180808 018 by Dirky dyniMo, on Flickr

Metpetergaathetbeter

een beetje verder gewerkt aan M2 onderstel wat is het vervolg of is dat een nagenoeg afgewerkt produkt?

Dirky

Om het lange verhaal kort te maken:
> enkele jaren terug kreeg ik een bestelling voor 2x 59 met M2 aanhang. Inmiddels is de echtgenote van de brave man overleden (kanker) en heeft hij het helaas ook te pakken. Dus staat het op hold maar nu en dan doe ik er iets aan verder als het past binnen andere activiteiten. Zo heb ik deze bogie-zijkanten meebesteld met onderdelen voor de H0 type 11. (een project dat ook op hold gezet werd trouwens)

Hoe dan ook, als ik dan gezond mag blijven, komt er "one of these days" een 59 met 4x M2!

raf

of het hier hoort ??? geen idee
maar ik kwam ditte tegen op het www

3D printer ,lazer cutter en frees machine in een ding zeg maar
https://all3dp.com/1/snapmaker-3d-printer-review/
ok het is allemaal klein maar voor mensen die geen grote dingen moeten bouwen vind ik het een geslaagd ding

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Dirky

PS @ Raf,

ik zie dat je aanhangwagen 2 nummerplaten draagt... mijn gebuur heeft daarvoor een fikse boete gekregen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Dirky op 09 augustus 2018, 06:59:17 AM
Hoe dan ook, als ik dan gezond mag blijven, komt er "one of these days" een 59 met 4x M2!
dat eerste wensen we met z'n allen U toe zelfs mocht je niet aan die 2de voorwaarde kunnen voldoen !   :);)

raf

hoi dirk bedankt om het te melden
ja ik heb deze nog niet zolang geleden gekregen en er eigenlijk gewoon om hem thuis te krijgen mijn nummer plaat op gehangen
en sinds dien is daar eigenlijk niet meer naar omgekeken
die oude plaat zit vast geroest want toen gingen de schroeven ook al niet los als ik hem gaan ophalen was

ik zal er nu er onweer opkomst is naar kijken want veel anders durf ik vandaag toch niet buiten op starten

bedankt en de groeten
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

loebaske


Wat aan het schilderen geweest van een herenhuis dat reeds eerder is besproken in MSM
Mits nog wat schoonheids foutjes dat macro beelden duidelijk maken...

Zonder dakpannen



Met het dak erop, net op tijd voor het onweer





en de binnekoer in kassei, nu nog het geheel aankleden met struiken en plantjes...word vervolgt  ;)



.