Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

bollen neus

De eerste DHL wagon (bezit er 2) gedemonteerd, alle kleine details zijn reeds geschilderd op de ketel. Ook op de draaistellen zijn de potten al voorzien van een blauw kleurtje. Chassis daar moet ik enkel nog wat stangen en leidingen in aluminium en gun metal zetten.
Een decal vergroot op papier, uitgesneden zodat ik een sjabloon heb, uitgesneden in tape en op de ketel geplakt. Nu reeds in de grondverf gespoten.
De decal komt er niet op maar ga proberen om deze in groter formaat op de ketel te schilderen door middel deels met penseel en deels met de air brush  (eirbrus dus). Heb het nog nooit uitgeprobeerd of het gaat lukken? Zal dit dan wel ondervinden, het is eens een andere uitdaging. Ook veel persoonlijker dan een decal te gebruiken.
Nadien wordt deze wagon ook voorzien van het nodige vuil alhier en aldaar.
Alé das tussen de pijntjes door hé.
Den Eric.

bollen neus

Zo de "tekeningskes" staan er op , beide kanten gedaan. Nu is de ketel, loopbrug en trap reeds vervuild. Rest me nu nog wat extra details te schilderen op de draaistellen en deze te samen met de chassis nog een vuile beurt te geven.
De tweede DHL wagon demonteren , die gaat afgebleekt worden met wat extra roest en verfafbladeringen (amai wat een geleerd woord)
Den Eric.

dani

allemaal fijn zo een uitleg, maar "blind" meevolgen is toch maar niks....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

55erke


bollen neus

Citaat van: bollen neus op 18 maart 2018, 11:05:25 AM
Citaat van: bollen neus op 24 februari 2018, 16:14:32 PM
Een film gemaakt van de afgewerkte Nohab modellen op de baan,  spoor O, elk met hun eigen sleep. Juist bij de CFL 1601 locomotief moet  ik enkel nog de wagon van vervuilen.
Diegene die een foto willen zien of een film laat het via dit forum even weten.
Den Eric.

Er zijn maar 4 mensen die film en/of foto's gevraagd hebben dus vree veel belangstelling is daar dan ook niet voor nietwaar?
En méér woordjes ga ik hier niet meer aan vuilmaken dat ga je dan ook wel begrijpen.
Den Eric.

dani

dus iedereen moet expliciet om foto's vragen en filpjes bedelen, anders krijgen we niks te zien ?
En wat is de "numerus clausus" alvorens er wat getoond wordt ?    100 man ?

ZWAK,  eerlijk gezegd ....


Als iedereen zo gaat beginnen tewerk gaan, dan  hebben we binnen kort weer een BBS  zoals in de jaren 90  IPV een  forum.

En bij deze ook geen woorden meer aan vuil maken.   
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Klaas Zondervan

Tot nu toe had ik er niks van gezegd maar ik vind die mededelingen zonder foto's tamelijk nutteloos.

raf

niets met treinen maar wel modelbouw
en nee niet bedelen om  foto's die ik mag en kan delen die krijg je zo LOL






hier licht de romp onderste boven dit voor de regen omdat de binnen kant voor een groot gedeelte uit MDF bestaat

hier de ruwbouw van de romp en ja der is nog altijd rommel want e rmoeten nog 2 slagschepen gebouwd worden en nog 9 duikboten van 2 meter "da zijn de kleintjes "


zo da was het voorlopig
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

SuSke

Citaat van: Klaas Zondervan op 27 april 2018, 16:49:41 PM
Tot nu toe had ik er niks van gezegd maar ik vind die mededelingen zonder foto's tamelijk nutteloos.

+1
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

GECE


efl045

Eric antwoordt nochtans heel correct op de vraag "Waar zijn we nu mee bezig". Er wordt toch nergens gevraagd te laten zien waar we mee bezig zijn?
En al wie helemaal niet antwoordt, is die dan met niks bezig?
En alsof er geen bijdragen zijn met foto's die nog veel nuttelozer zijn... Na 1000 keer 't zelfde soort fotootje is het een verademing eens wat tekst te kunnen lezen zonder foto's, maar ja, ik heb het al altijd meer voor romans dan voor strips gehad, gebruik jullie fantasie een beetje hé.
En iedereen die Eric kent en volgt weet toch al lang waar er wel foto's van zijn werk te zien zijn?

Ben

Wat Eric doet moet hij zelf weten, niets moet alles mag. Maar voor teksten lees ik graag de krant, bij bezigheden vind ik plaatjes kijken leuk en alles, ook boten en bolle neuzen hebben mijn interesse. ;)

Hier ben ik bezig met een straatje met v.n.l. halfmodellen tegen een achterwand wat langzaam vordert:







Gr, Ben.

modelbaanHO

Heel mooi gemaakt, maar die grote schuifdeuren op het gebouw naast het tankstation gaat men nooit open kunnen doen.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

raf

nee daar zijn de loop rails wat kort voor LOL

maar ik zie veel gebruik van giethars welke ik ook gebruik
waar halen jullie dat spul is de vraag
hier in B kost het een fortuin en in NL gooien ze je het naar je kop
er is ook verschil in dikte van het spul
NL loopt als water en BE is een beetje stroperiger
de silicone haal ik ook in NL maar daar is die wat dikker maar als je hem giet heb je minder ingesloten lucht bellen
terwijl dat juist met de meer lopende wel het geval is
ontluchtten met vacuüm doe ik wel maar toch blijven er soms belletjes achter 

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Rangeerduivel

Citaat van: modelbaanHO op 28 april 2018, 11:44:26 AM
Heel mooi gemaakt, maar die grote schuifdeuren op het gebouw naast het tankstation gaat men nooit open kunnen doen.

Nee, gezien het stuk rail ontbreekt waaraan de poort hangt in open toestand....
Maar zijn wij muggezifters zeg!  ;D

Knap maar "clean" werk, hopelijk wordt er ook vervuild en geweatherd...

;)