Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

loebaske


Een diorama aan het maken met Welberg Scenery materiaal tegen 11 maart voor op men standje tijdens de OD van de AMSAC in Gent.

Thommy

Citaat van: bollen neus op 24 februari 2018, 09:54:10 AM
Citaat van: doomslu op 23 februari 2018, 20:54:47 PM
Is 't vandaag de grote treinenstopdag?  :-\

Luc,
Dit gebeurd wel waker hoor dat mensen stoppen, die zitten per sé niet hier op het forum. ;)
Den Eric.

Twijfels zijn er ook. Om wat af te bouwen in m'n andere hobby en weer meer tijd te steken in deze hobby. Maar vriendin zou liever omgekeerde zien dat ik modelbouw afbouw omdat ik geen baan heb, geen tijd heb (door de andere hobby oa.) en idd een pak vrienden heb met de moto's. Dus blijven we op een status quo momenteel.
Greetz

Thommy

bollen neus

Een film gemaakt van de afgewerkte Nohab modellen op de baan,  spoor O, elk met hun eigen sleep. Juist bij de CFL 1601 locomotief moet  ik enkel nog de wagon van vervuilen.
Diegene die een foto willen zien of een film laat het via dit forum even weten.
Den Eric.

philippe_007

Eric,

zeker dat we de film/foto's willen zien...


Zelf ben ik bezig met kortsluiting te zoeken op de baan, sinds een ESU switchPilot Servo het heeft begeven zit ik met een kortsluiting...
Vandaag eindelijk eens de tijd genomen om een nieuwe  decoder te plaatsen en achter de kortsluiting te zoeken.
Eindelijk de boosdoener gevonden, puntstuk en railstaaf waren tegen elkaar verschoven. Dit opgelost door met een juweliers zaag 0.2mm weg te zagen.
Nu alles terug aansluiten 


adrievans

#7699
Citaat van: philippe_007 op 24 februari 2018, 16:24:43 PM
Eric,

zeker dat we de film/foto's willen zien...


Zelf ben ik bezig met kortsluiting te zoeken op de baan, sinds een ESU switchPilot Servo het heeft begeven zit ik met een kortsluiting...
Vandaag eindelijk eens de tijd genomen om een nieuwe  decoder te plaatsen en achter de kortsluiting te zoeken.
Eindelijk de boosdoener gevonden, puntstuk en railstaaf waren tegen elkaar verschoven. Dit opgelost door met een juweliers zaag 0.2mm weg te zagen.
Nu alles terug aansluiten

Ik doe altijd voor de zekerheid met secondenlijm er een stukje plasticcard tussen lijmen , en als de lijm droog is het overtollige plastic wegsnijden.
Zeker als het op nadien lastig bereikbare plaatsen is (schaduwstation , uiterste hoek van de modelbaan)
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Klaas Zondervan

Ik doe er ook altijd iets tussen. Meestal een drupje houtlijm. Dat blijft geleiden zolang het nog nat is, maar eenmaal opgedroogd is het een goede isolator. En het overtollige is makkelijk weg te snijden.

philippe_007

ik had overal een drup secondelijm gebruikt, maar precies niet goed...
de volgende keer zal het een stukje plasticard zijn dat er tussen komt

bollen neus

Vandaag hopelijk de laatste draden bevestigen zodat er kan getest worden . We zijn benieuwd of er geen kortsluitingen gaan zijn, alles is wel al doorgemeten maar met den Murphy weet ge nooit natuurlijk.
Den Eric.

philippe_007


bollen neus

Test geslaagd, deze namiddag nog een paar doen.
Ook al de restanten van de strookjes kurk aan het vermalen met nen oude mixer. Dan kan ik dat later gebruiken voor ballast als het ware. En dan alles eens proper stofzuigen en opruimen dat zal ook al iets beter ogen.
Den Eric.

bollen neus

Reeds met 6 locomotieven hier even getest, alles is goed verlopen, kleinigheden in bochten nog wat bijwerken maar dik tevreden . :)
Hopelijk volgende week beter weer dan kunnen we schilderen en verder wat foefelen aan model. Voor de zekerheid al een volgend Nohab aan het demonteren en stukken in dozen steken met de te maken nummer opgezet want anders geraak ik der niet meer uit. Ook de eerste MBW wagon aan het demonteren voor te vervuilen, werk genoeg op gemakske. (en das nie de WC)
Den Eric.



bollen neus

Ventilatoren aan het repareren zodat ik deze terug kan gebruiken in schaal O model.Betere bedradingen maken en al reeds voorzien van dioden.
Den Eric.

dani

om de ene of andere reden is zo een verhaal zonder "prentjes" toch minder aantrekkelijk...  maar ik heb begrepen dat je bewust geen foto's plaatst...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Citaat van: dani op 05 maart 2018, 13:00:53 PM
...maar ik heb begrepen dat je bewust geen foto's plaatst...

Heeft één en ander te maken met industriéle spionage oid, zo blijkt! ;D ;D

;)

bollen neus

Citaat van: Rangeerduivel op 05 maart 2018, 14:01:07 PM
Citaat van: dani op 05 maart 2018, 13:00:53 PM
...maar ik heb begrepen dat je bewust geen foto's plaatst...

Heeft één en ander te maken met industriéle spionage oid, zo blijkt! ;D ;D

;)

Hoe weet jij dat? ;D
Den Eric.