Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

raf

Waarom ???? Ik laat Eric dat doen die heeft daar heel veel ervaring mee en dan ben ik zeker dat het goed gedaan is
Alleen dat 3 delig stel zijn verlichting krijg ik dus voor geen meter aan het werken op die roco maus en op de esu werkt dat perfect
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Alberke

Citaat van: raf op 13 februari 2018, 20:59:21 PM
Waarom ???? Ik laat Eric dat doen die heeft daar heel veel ervaring mee en dan ben ik zeker dat het goed gedaan is
Alleen dat 3 delig stel zijn verlichting krijg ik dus voor geen meter aan het werken op die roco maus en op de esu werkt dat perfect
gr raf
Om het zelf te kunnen kunnen natuurlijk!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Citaat van: raf op 13 februari 2018, 20:59:21 PM
Waarom ???? Ik laat Eric dat doen die heeft daar heel veel ervaring mee en dan ben ik zeker dat het goed gedaan is
Alleen dat 3 delig stel zijn verlichting krijg ik dus voor geen meter aan het werken op die roco maus en op de esu werkt dat perfect
gr raf
En met diezelfde Arduino (en een PC  ;) ) kan je ook rijden.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

raf

nee Hugo dat kan ik niet en het is ook helemaal niet de bedoeling om dat daar mee te kunnen .
de roco muis is gekocht om in de scholen te gebruiken waar we demo geven op hun open deur dagen .
voor de rest rijden mijn treinen op de club baan en ik kan kiezen of de 3 of de 2 rail baan.
op mijn eigen module bakken kan ik zowel 3 als 2 rail rijden en daar heb ik dus echt geen pc met arduino voor nodig

daarnet een stuk of 8 bezetmelders in elkaar gesoldeerd die kunnen straks onder de baan gezet worden om te kijken of ze wel goed werken zoals ik het gedacht heb
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Nu de sporen liggen kan ik terug beginnen met hoofddoel van de hobby, namelijk NOHAB verbouwen. De gemaakte draaistellen nu onderhanden genomen, details geschilderd, dan komen er nog silicone tubes op gemonteerd , als laatste wordt alles wel vervuild maar dat gaat echt maar als laatste stap zijn.
Ook bedradingen verschillende kleuren aan LED gesoldeerd en voorzien van weerstanden om gemakkelijker de schakelingen te voorzien aan de decoder.
Als laatste nog een simpele manier verzinnen om de pinkdoos te bevestigen.
Den Eric.

bollen neus

Pinkdoos heeft zijn plaats gekregen, naast de speaker. En een eenvoudige oplossing voor trager te laten draaien van de ventilatoren is er ook aangereikt . Gewone dioden gebruiken. Heb er een 4 tal in serie geplaatst en nu draaien de ventilatoren traag genoeg, ook minder lawaai.
Deze week de hoofdlijn monteren onder de baan en draden aansluiten, vree spannend werk hé.
En af en toe wat schilderswerkje doen aan kleine onderdeeltjes die aan de bufferbalken moeten gemonteerd worden.
Den Eric.

bollen neus

Draden solderen, draden solderen en draden solderen onder de baan.
Den Eric.

Havoc

Aan het nadenken wat allemaal wegmag, of ik nog met treinen verder ga.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

bollen neus

Citaat van: Havoc op 23 februari 2018, 20:09:37 PM
Aan het nadenken wat allemaal wegmag, of ik nog met treinen verder ga.

Je zou dan vandaag niet de enigste zijn die wil stoppen, kreeg bericht van 2 mensen die met alles zijn gestopt van treinen.
Den Eric.

doomslu

Is 't vandaag de grote treinenstopdag?  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

oebr

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Havoc

Niet met alles stoppen, maar
Citaat van: bollen neus op 23 februari 2018, 20:15:57 PM
Citaat van: Havoc op 23 februari 2018, 20:09:37 PM
Aan het nadenken wat allemaal wegmag, of ik nog met treinen verder ga.

Je zou dan vandaag niet de enigste zijn die wil stoppen, kreeg bericht van 2 mensen die met alles zijn gestopt van treinen.
Den Eric.

Niet met alles stoppen, wel serieus eens nadenken wat wel en wat niet. Nu staat hier:
- 40 jaar verzameling Z waavan 99% nog nooit gereden heeft en het er naar uit ziet dat het nooit zal rijden
- wat N trams (idem)
- H0e, maar daar zit wel wat beweging in
- staan nog enkele spoor 1 stukken
- live steam op 45mm spoor (geen spoor 1)
- live steam 89mm spoor
- live steam en elektrisch 127mm spoor
- enkele dozen blikken spoor 0
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Dirky

Oh Johan,

ik heb zo'n 50m2 zolder waar "hobby" gestockeerd staat. Naast treintjes een pak modelvliegtuigen, modelboten, muziekinstrumenten (zelfbouw synth), onderdelen van echte vliegtuigen en dan nog een pak hobby-relikwieën van mijn vader zaliger. En ik doe niets weg. Behalve dan bvb de recent aangekochte treintjes - van de voorbij 10 jaar - die kan ik gemakkelijk verkopen want die dingen hebben geen ziel.
Ik besef wel dat er een dag komt dat ik plaats zal moeten maken omdat we bvb naar een service-flat o.i.d. moeten. Dan schenk ik alles wel aan mensen die me genegen zijn. Nog liever dan te verkopen...

dus, als ge plaats hebt en 't staat niet op uwen teen, geniet er nog wat van!

marc goovaerts

Nu, ik hoop dat jullie het plezier in de treintjes niet kwijtraken.
Maar wanneer je niets wil verkopen en voor oudere dingen geen bevriende liefhebbers zou vinden, dan hou ik het Speelgoedmuseum in Mechelen (waar ik één van de vaste gidsen speel) voor warm aanbevolen.

bollen neus

Citaat van: doomslu op 23 februari 2018, 20:54:47 PM
Is 't vandaag de grote treinenstopdag?  :-\

Luc,
Dit gebeurd wel waker hoor dat mensen stoppen, die zitten per sé niet hier op het forum. ;)
Den Eric.