Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

bollen neus

Vandaag alle bestellingen binnen gekregenin spoor O. Veel rails en een wissel.
Ook voorbereidend werk gedaan vanvervuilen van een MTH ketelwagon in schaal O. Zal nog enkele dagen duren eer deze klaar zal zijn. Der is nu eenmaal wat werk aan, eerst volledig demonteren zodat ketel, draaistellen en stalen chassis apart onder handen kunnen genomen worden.
Dan al een idee voor de baan , veel wissels om te kunnen rangeren, snelheidsduivels komen der nu ook niet op.
Den Eric.

raf

Wissels aan het herstellen
accu's aan het laden
printjes maken en afregelen ;en ook nog wat programmeren voor een zeilbaan

en dan nog wat zaken  die gedaan moeten worden

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Nog een stukje opbouw in elkaar flangsen voor spoor O baan op te starten.
Den Eric.

oebr

#7548


in de keuken aan het model-knutselen (en veel aan het bijleren)

als chemie en koken op elkaar lijken,
zullen bakken en vormpjes afgieten ook wel aan mekaar verwant zijn he.

Edit: blijkt dat zellaan zeer goed met styreen te verlijmen valt,
dat opent perspectieven...




On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

bollen neus

Allerlei mogelijke trajecten uittekenen voor sporenplan baantje in Oschaal. Bochten niet krap maken , flexi rails gebruiken maar hierdoor kan het natuurlijk wat uitzweven. Het zal een compromise worden in wat nog haalbaar is en wat nog acceptabel is voor de grote ketelwagons op een normale wijze erdoor te loodsen. Dus nie kort deur den bocht.
Eén gedeelte ben ik al tevreden over, misschien deze week eerste part voorzien van fuiter en dan terug sporen leggen voor de kurk op maat te maken.
Den Eric.

Dirkh


Michiel

Als je er over gaat nadenken wordt het lastig, met twijfels en spijt.  Dus, verstand op nul, en doorzetten.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

raf

opzoek naar de laatste micro servo die ik nog ergens moet hebben liggen
het systeem werkt maar ik moet er twee hebben en waar heb ik die reserve nu weer gelegd ????
https://www.youtube.com/watch?v=UWgFy6ZFGy0
dat wiebelen was geen succes dat is er reeds terug van afgehaald maar nog geen tijd gehad om het te filmen
er is te veel speling op de stuur stang en dat kan ik niet verhelpen daar het gat in de servo arm van fabrieks wegen reeds te groot is
maar nu  nummer twee de ju
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Gerolf

Citaat van: raf op 19 september 2017, 15:12:34 PM
er is te veel speling op de stuur stang en dat kan ik niet verhelpen daar het gat in de servo arm van fabrieks wegen reeds te groot is

Heb ik ook voorgehad - en een buisje in dat servo-gat gelijmd  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

raf

een buisje er in lijmen zou een oplossing kunnen zijn maar ik had er geen liggen
de slagboom is gemonteerd en werkt
alleen moet er nog een steunpaal komen op de kop omdat hij nu te ver door valt
bij het terug op heffen moet de micro servo (2Gr)te veel kracht zetten en geet het met een sprongetje
eens de paal staat is dit probleem ook opgelost
https://www.youtube.com/watch?v=_7N1ps8FHsc
https://www.youtube.com/watch?v=oJ2M_bOXfS0
op het filmpje zie je het teveel door zakken zeer goed
hij staat nog niet vast en moet vooraan nog 1 mm omhoog komen dan staat hij ook wat beter recht
maar dat heeft geen invloed op het door zakken spijtig genoeg
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Michiel

Loopt mooi, nog een beetje snel, maar je bent er bijna. Wat fijnafregeling en zien dat die snok bij het optrekken van de slgboom eruit is.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

raf

Michiel die snelheid kan nog iets omlaag maar het probleem gaat zijn dat de slagboom meer omlaag gaat staan dan omhoog
het is namelijk wat treinen passage betreft daar nogal druk
dat slagje word opgelost zo snel die eindpaal in de grond staat vrijdag LOL
dan maak ik een nieuw filmpke

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Platen aan het schilderen en daarna beplakken met fuiter, tegen de trillingen reeds.
Den Eric.

Klaas Zondervan


Havoc

Denk dat hij feuter bedoelt. Verbastering van het franse feutre, vilt. Tegen trillingen kan je in de autohandel bitumenplaten kopen. Weegt een ton maar dempt prima. Heb daar vroeger pc kasten mee gedempt.
Met vakantie voor onbepaalde duur.