Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

geluk gehad

Gestart door eric, 10 augustus 2008, 23:01:39 PM

eric

Efkens geluk gehad vandaag.
Het was klaar, maar vergeten de brug tussen twee tafels dicht te doen.

IMGhttp://i81.photobucket.com/albums/j209/eric080162/2607-1.jpg/IMG

een geluk dat er een sleep aan hing, of hij had 80cm lager gelegen

ERVIN

#1
Kan je daar geen beveiliging tussen hangen Eric, zodat dit in de toekomst niet meer kan gebeuren??

Over "geluk gehad" gesproken!![:0]

eric

#2
En dan zijn we gelijk terug bij het draadje "Ooit zal het klaar zijn"
De beveiliging daarvoor[:D][:D][:D]

zo'n meterke zonder spanning voor de brug (als deze openstaat)
Maar dat zijn zo van die dingen die er gewoonlijk overschieten om het uit te voeren.

ERVIN

#3
citaat:
Geplaatst door eric

Maar dat zijn zo van die dingen die er gewoonlijk overschieten om het uit te voeren.



Daar zal dan , volgens mij, nu snel verandering in komen h?.[;)]

eric

#4
Deze heeft het al eens meegemaakt aan de andere zijde.



Op een afgebroken kippenhok, buffers en wat lakschade is hij er nog goed onderuit gekomen.

Niet vragen wat dat kippehok is h? Erwin[;)]

Michiel

#5
Mijn stoomlok type 81 is van 70 cm hoogte tegen de stenen tegels uit elkaar gespat. Na zorgzaam de lok weer in elkaar te prutsen, bleek ie toch niet meer de oude. Het drijfstangensysteem (in schaal N) krijg ik niet meer soepel, waardoor ie nu wordt ingezet als testlok om kreupel over de eerste rails te kruipen.

Ik heb nu (bijna) overal boorden aangelegd, opdat mijn dierbare dingetjes niet meer het vrije luchtruim kunnen kiezen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

loebaske

#6
Het is eigenlijk zeeeeer belangrijk om stopsecties te voorzien bij zulke ravijnen, dat is nu iets dat ik altijd eerst voorzie[;)][;)]
en ook opvang randen in bochten, daar waar het niet zichtbaar is h

Rikkie

#7
Ik heb onder m'n N-baantje(1 op 2 meter) een wit doek gespannen met 8 haakjes. Bij ontsporing valt het materiaal in het doek. Net zoals de circusartiesten in het net. En bij werkzaamheden onder de tafel moet ik juist het doek losmaken van de haakjes. Bij de werken boven de tafel is het doek ook handig als er eens klein (en soms moeilijk vindbaar) gerief naar beneden valt. Is het doek vuil stop ik het in de wasmachien en is het ook terug stofvrij.
Rikkie

Rochevalien

#8
citaat:
Geplaatst door Saraan

Mijn stoomlok type 81 is van 70 cm hoogte tegen de stenen tegels uit elkaar gespat. Na zorgzaam de lok weer in elkaar te prutsen, bleek ie toch niet meer de oude. Het drijfstangensysteem (in schaal N) krijg ik niet meer soepel, waardoor ie nu wordt ingezet als testlok om kreupel over de eerste rails te kruipen.

Ik heb nu (bijna) overal boorden aangelegd, opdat mijn dierbare dingetjes niet meer het vrije luchtruim kunnen kiezen.


>>>> Heb ik OVERAL gemaakt waar de treinen ondergronds gaan,kan je heel gemakkelijk maken uit stroken van vloerbedekking (zeker 5cm hoog)Dat houdt gegarandeerd elke wagon of lok tegen die uit de sporen gaat.

Gerrit

Rochevalien

#9
citaat:
Geplaatst door ERVIN

Kan je daar geen beveiliging tussen hangen Eric, zodat dit in de toekomst niet meer kan gebeuren??
Over "geluk gehad" gesproken!![:0]



Een kontaktje aanbrengen onder die brug dat een relais bedient die de spanning onderbreekt.
Zo zie je maar weer dat een relais nog nuttig kan zijn in deze digitale wereld[8D]

Gerrit

Mattias

#10
Iemand uit onze modelclub liet zijn roco 6218 vallen van een anderhalve meter hoog!

De buffers waren afgekraakt, er zat een scheur in de kap en het chassis was gekraakt + draad decoder los.

Alles is nu weer vermaakt, op de buffers na...

Raar maar waar, de loc rijdt nog steeds even vlot [:D]
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder