lievelings trein

Gestart door thom h, 08 augustus 2008, 19:50:08 PM

thom h

wat is jullie lievelings trein in grootbedrijf?

Rikkie


Gerolf

Da's een moeilijke, er zijn zoveel mooie machines en treinen...
Ik denk dat het type 10 m'n favoriet is, maar het type 12 vind ik ook schitterend. Grote stomers voorop dus...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

eric

Diesels van de NMBS reeksen 51, 55, 59, 62.
Electrische treinstellen van de NS Mat 46, 54, 57 enz.

mini-bs

De train sp?cial van FTS (charter) eind jaren '70, de IRp in de vroege jaren 90, de Memling ook al toendertijd en de Vennbahn-sleep eind jaren 90, begin 2000.


bestaat nog niet in model, wel is er een hollandse versie van Roco maar die is niet zo mooi.
De FTS was een reisorganisatie die sinds 1950 slaaptreinen naar eigen vakantiedorpen in zuidelijk Frankrijk ingelegd heeft. In NL was het een onafhankelijk bureau van de SNCF, hier was het een co-op met Railtour (die toen alle bestemmingen buiten Frankrijk bleef doen).


Vennbahn-souvenir...
beeldje van de 1603 met K-rijtuigen en het Mitropa-restaurant.
Volledige sleep bestaat in H0...
 

Tom

Vooral de Bolle Neuzen reeks 52, 53, 54 in het decor van de Athus - Meuse, geweldig... [:p]
Vooral in livrei 1970 vind ik ze persoonlijk schiterend.
Jammer dat ik ze zelf nooit in de jaren 80 heb mogen aanschouwen langs deze lijn met de bekende kajak en erts treinen.
Tom

thom h


DWL

Een heeeeeeeeeeeel moeilijke keuze, ik heb zoveel favorieten,
hier zijn er enkele, maar ik ga ze indelen, anders kom ik er helemaal niet uit.

1) BELGIE (stoomloc type 29)


2) EUROPA (Zwitserse smalspoor E-loc RhB)


3) AMERIKA (zwaarste stoomloc ooit - Big Boy)


Dit is slechts een greep uit mijn lievelingen,

Lucien
Lucien

PeterC

Bij mij zijn het vooral de zware Duitse Stoomloks waar ik liefhebber van ben, maar twee types springen er wel uit (zoals blijkt uit mijn handtekening):

De BR50


en de BR52


Verder ben ik ook nog gek van alle K?f's en railbussen.
Groetjes, Peter


rixke rail

Toch wel eentje uit de oude doos :



Hij bestaat nog in het echt, door enkele mannen van A'pen-Dam, dacht ik, destijds terug in glorie hersteld.
Maar waar is hij nu ergens geland [?]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

nick_9450


Michiel

Er zijn vele bewonderenswaardige lokomotieven, maar de Belgische stoomlok van het type 10 was zijn tijd zo ver vooruit.. zij blijft nog steeds mijn favorite.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

modelbaanHO

Voor mij de NMBS e-locs reeksen 22, 23 en 25. De reden: mijn vader was TB op deze locomotieven. Ik hoop dat dit model ooit nog wordt uitgebracht in (betaalbare) gelijkstroomversies voor tp IV.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Anarchy

Goh da's een hele moeilijke! [:o)]

Elektrisch: reeks 21/27 (omdat ik daar zelf mee rijd en dit samen met de reeks 20 de tofste loc's zijn)

Diesel: reeks 51/55

poco loco

LievelingsTREIN:
Bloktrein met bolneuzen in dubbeltractie op de Athus-Meuse.
De mijne rijdt in oorspronkelijke livrei, Tom. We gingen mekaar daar dus niet tegen het lijf lopen [;)].

LievelingsLOCOMOTIEF:
SNCF,reeks A1A-A1A 62000, Baldwin-dieselloc.
In oorspronkelijke livrei.
Een BEEST.
Foto's:
http://cftr.evolutive.org/amateur/engins_moteurs/baldwin.php
http://www.rail.lu/materiel/sncf62000.html

Luc.