Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Faller Car System in schaal N

Gestart door Michiel, 03 augustus 2008, 13:31:57 PM

Michiel

#15
Pech-o-Pech! De Top-Craft bleek al defect van bij het begin; de toerentalregelaar deed het helemaal niet! Dus teruggebracht, geld terug zonder probleem, maar ik zit dus weer zonder dremel [:(]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

#16
Ik heb dus nu een Dremel gekocht, maar het is nog even wachten voor de levering...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

#17
Ik heb ondertussen de dremel ontvangen, ik heb een sleuf geslepen, en er de ijzeren draad ingelegd. Maar...

Op welke manier kan ik nu best het wegdek afwerken. Ik heb gemerkt dat in schaal N, elke oneffenheid problematische is (de plakband zoals op de foto is geen verbetering). Dus, wie heeft er ervaring mee? Wie kan mij tips geven?

Toch nog even meegeven dat de ondergrond 6 mm MDF latten zijn, en dus lichtjes meeveren. Dus ik vrees dat pure gips er meteen weer afschilfert.


groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

adrievans

#18
Is hout plamuur of houtrotvuller een optie,mdf is tenslotte ook een houtsoort(soort hout)[:)]
Deze spullen zijn te koop bij een doehetzelf.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Michiel

#19
Ik zal eens een poging wagen met houtplamuur.

Zijn er misschien bepaalde modelleerpastas die licht-flexible blijven, of wie heeft al geexperimenteerd met een additief zoals latex of boekbinderlijm bij gips of dergelijke?

Wie heeft er al een Faller Car traject aangelegd, en hoe is het wegdek er afgewerkt?

met dank bij voorbaat,
groeten
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)