Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

transport band in miniatuur

Gestart door modeltreinbart, 02 augustus 2008, 19:46:12 PM

modeltreinbart

Mijn vraag aan jullie is hoe kan ik deze het gemakkelijkst maken? Het zou namelijk dienen om palletten met vaten op te transporteren .
Ik beschik over een motertje van uit een doos van een kermis atractie maar ik weet niet of deze goed genoeg is? Hoe kan ik best de overbrenging maken? en uit welke materie kan ik ben de band maken om er op palleten of te lijmen of te bevestigen ?
kunnen jullie mij daar bij helpen ?
met vriedelijke modelbouwgroeten Bart
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Michiel

#1
Een oplossing is, ongemerkt een van de gemotoriseerde rupsbandvoertuigen van de kinderen confisceren voor het goede doel. [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

modeltreinbart

#2
Ik heb nog geen kinderen ondanks mijn 26 jarige leeftijd. Ik heb zelfs nog geen vaste relatie.
dus dat is ook geen optie
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Peter

#3
Koop een goedkope bouwdoos (van Airfix bv.) van een tank op schaal 1/72. Het maakt weinig uit welke, alleen een grote tank (Tiger I of II) heeft langere rupskettingen dan een kleine  tank (een Pzkw III bv.). In zo'n bouwdoos zitten twee prachtige rubberachtige rupskettingen die je voor een transportband kan gebruiken. Op beurzen vind je die dikwijls voor een gering bedrag.
Met vriendelijke groeten
Peter

wisselstromer

#4
misschien kan een brede elastiek ook al diesnt doen
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

modeltreinbart

#5
Aan een brede elastiek was ik ook aan het denken maar met welke lijm kan ik er dan plastic strips op plakken ?
en hoe zit het dan met de overbrenging van de motor naar de elastiek zijn dit dan wieletjes zonder tanden of met tanden?
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

ysbeer

#6
Als je een ring knipt uit een autoband,brommerband,scooter band fietsband,en weet ik veel hoeveel bandenmaten er nog meer zijn.
Ringen zat in verschillende maten en las vrij.
wim

Havoc

#7
citaat:
Als je een ring knipt uit een autoband,brommerband,scooter band fietsband,en weet ik veel hoeveel bandenmaten er nog meer zijn.
Ringen zat in verschillende maten en las vrij.


Dit werkt enkel voor "banden" die niet bewegen. Spijtig genoeg is een band geen cilinder maar een torus, je hebt dus steeds een kromming in een richting die je niet wil. Voor een zichtstuk dat niet werkt is dat geen probleem maar als je de boel wil laten werken gaat die er steeds aflopen.

Stuk videotape? Langs de achterkant zien die er soms mat uit, redelijk sterk en te lijmen. Ook goedkoop en in elke lengte te maken. Geleiderolletjes kan je uit een kapotte videorecorder slopen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

modeltreinbart

#8
De videotape lijkt me ok maar een videorecorder heb ik niet meer sinds de dvd is uitgevonden
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

erik de noorman

#9
Ik maak die dingen met schilderstape (afplakband van Tessa) en plasticstrips van evergreen ( nr. 110 / 0.4 x 0.5 mm). Flexibel en sterk en op maat.

Erik

modeltreinbart

#10
beste eric maar hoe maak je ze dan functioneel dus een lopende band ?
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

vandomm

#11
modeltreinbart , firma Weinert heeft zo'n, transportbandje oftewel opvoerbandje in het assortiment . Deze firma heeft trouwens een mooi aanbod van verscheidene attributen , zoals heftrucs , duwkarren fietsen enz.
Het adress is :  Weinert-modellbau.de
Cees .

modeltreinbart

#12
Dank je wel voor de website ik ga zeker eens een kijkje nemen.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

modeltreinbart

#13
Er stond heelaas niet op wat ik zocht maar toch bedankt kan miss nog van pas komen voor een ander stukje
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)