2 dagjes spotten

Gestart door 55erke, 29 juli 2008, 23:49:34 PM


treinliefde

Amaai Johan,

Weer prachtige foto's.


loebaske

Idd. zeeeer mooie foto's en loopzuiver [;)][;)]

janjozef

zeker die voorlaatste vind ik een knappe compositie hebben
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

tom007


Michiel

Zeer mooie vangst, Johan!
En voor diegene die geïnteresserd zijn in mooie foto's, Laufbe is bezig met een deel van zijn archief van foto's op het franse broederforum te plaatsen... http://www.trainminiaturemagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=3582&whichpage=1
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

als je onderaan begint,vindt ik de 4de wel de mooiste
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

wisselstromer

aarschot is dan ook een treienpadadijs he [:D]
heel veel goederen  van en naar de haven
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Jurgen

Als je foto's wil nemen zonder dat er bovenleidingspalen in de weg staan moet je eens aan de andere kant van de Gijmelsesteenweg komen kijken. De straat heet "Kelverstraat", dit is een vrij lang stuk vlak naast de spoorweg zonder bovenleidingspalen. Je moet maar eens een routeplanner raadplegen.
Je kan aan de hand van het sein en de overweg (die een stukje verder uit het zicht ligt) zien en horen wanneer er een trein aankomt.
Overdag heb je ongeveer om de 10 minuten wel een trein.
Vooral reeksen 21, 27, 20, 23 en 26 komen er langs. Maar ook de Class 66 locs van verschillende maatschappijen, Railion, SNCF FRET. Dit kunnen er meer zijn, maar deze heb ik zelf al gezien.
Verder komen er veel Breaks langs, de klassieke tweetjes en M5 en M6 rijtuigen (met een reeks 21 of 27 natuurlijk).

Om je een idee te geven, plaats ik even 2 foto's. De eerste is genomen richting Diest, de 2de richting de splitsing Aarschot - Begijnendijk:


Op het rechtse sein kan je dus zien of er een trein uit Diest aankomt. Als het sein oranje springt heb je nog tijd om batterijen te vervangen. Springt het op rood, zorg dan maar dat je klaar staat. [:D]


Deze foto is dus richting de splitsing in Aarschot. Aan de andere kant van de wei en de bomen is er een overweg en als deze dicht gaat kan je de bel horen als je goed luistert. Zo weet je dus ook dat er een trein daar is.

Zoals je ziet, weinig of geen obstakels dus. Het enige dat eigenlijk hinderlijk zou kunnen zijn staat op de plaats waar ik de foto's genomen heb. Daar ga ik dus bij staan en dan heb ik nergens last van.
In deze straat is bijna geen verkeer. Nadeel is wel dat men er soms tegen hoge snelheid langsvliegt, hoewel er een snelheidsbeperking van 50 km/u geld. Zorg dus dat je zichtbaar bent.
Het is maar een tip. [;)]


Verder herken ik van je foto's geen enkele plaats in Aarschot zelf. De eerste 2 zullen al meer in Ourodenberg of Begijnendijk genomen zijn. De volgende 2 zijn tussen Langdorp en Testelt genomen. Ben ik juist?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

loebaske

Das nu eens een tip van een rat in het vak....
Ben al eens benieuwd naar een paar kiekjes op deze plaats...[:)]

Jurgen

citaat:
Geplaatst door loebaske

Das nu eens een tip van een rat in het vak....



Hmm, ik heb gewoon eens een paar keer een paar uur daar gestaan en had het digitale cameraatje van mijn vader mee. Dat is zo'n miniding waar je goede vakantiefoto's mee kan nemen, maar om te spotten is het niet echt wat je moet hebben.
Ik heb verschillende foto's genomen, maar om nu te zeggen dat ze zo formidastisch zijn is wat overdreven.
Laat ons zeggen dat van de 100 foto's die ik neem er 2 goede tussen zitten. [:D] All?, bij manier van spreken h?.

Ik zal er morgen eens een paar online zwieren. Ze moeten eerst nog op internet geplaatst worden en daar is het nu te laat voor. (Lees: geen zin omdat ik morgen om kwart voor 10 uit mijn bed moet en dat is te vroeg naar mijn vakantienormen. [:D])
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

55erke

citaat:
Geplaatst door Jurgen



Verder herken ik van je foto's geen enkele plaats in Aarschot zelf. De eerste 2 zullen al meer in Ourodenberg of Begijnendijk genomen zijn. De volgende 2 zijn tussen Langdorp en Testelt genomen. Ben ik juist?



hoy
dat heb je goed gezien ja[;)] Ik ga vaak spotten tussen aarschot en diest (niet zo ver voor mij , ben van westerlo)  en je hebt daar vele mooie spotplaatsen.  en er komt inderdaad veel goederen voorbij.
Ik ga vooral voor de 20ers maar de andere zijn ook wel leuk. Alleen de breaks ben ik wel moe gezien daar[:D]

Op lijn 24 heb je tegenwoordig echt niet veel goede plaatsen meer om te spotten , met al hun palen[}:)] maarja niets aan te doen he.

groeten
Johan

55erke



Trouwens de DB 225en spot ik tegenwoordig ook regelmatig te aarschot en onlangs nog de blauwe 5531 [;)]

groeten
Johan

dimi

Het zou kunnen (als de foto's gisteren zijn genomen)dat de foto met de DB'ers mr. Re 460 is[:)]
Het is normaal dat je die 225'ers regelmatig ziet rond Aarschot, wij doen daarmee onze treinen richting Keulen.

Jurgen

Jaja, die 225'ers komen regelmatig langs.
Ik kan ze van bij mij thuis niet zien, ik woon aan de verkeerde kant van de lijn. Maar horen doe ik ze wel, net als alle andere (goederen)treinen die langsdenderen.

Johan, ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik hier een paar van mijn foto's plaats. Het gaat tenslotte over hetzelfde, namelijk spotten. Alleen zijn mijn foto's allemaal (behalve de 2 laatste) op 1 dag genomen. [:D]

De 2001 richting splitsing in Aarschot.


Diezelfde 2001 later op de dag richting Diest.


2010 met een goederentrein richting de splitsing.


Weer een reeks 20, ditmaal de 2021 richting Diest.


Gevolgd door een foto van de 2024.


De 2150 met een stam M5 dubbeldekkers. Deze stopt in het station van Aarschot.


Losse rit van de 2322.


Een schakeling van een 23 en een 26.


De 2380 met een lege STVA trein.


En diezelfde 2380, nu in een losse rit.


Een tweeledig stelletje op weg naar het station van Aarschot.


Een AM96 op weg naar Diest.


Ook de CityRail stelletjes kan je hier tegenkomen, dit is de 975 gekoppeld aan het tweeledige stelletje 762.


De 2 Railion 225'ers op weg richting Diest.


Nog eens een 23 met een 26.


De 2008 richting de splitsing van lijn 16 en 35.


Tot slot een aan de NMBS verhuurde Class 66. Dit is een loc van Railion verhuurd aan de NS die de loc verder onderverhuurt aan de NMBS. Dit staat in mijn Spoorwegjournaal te lezen die ik vandaag ontvangen heb.

Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.