Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Project BR 184

Gestart door Bundesbahnfreak, 20 juli 2008, 14:42:57 PM

Bundesbahnfreak

Van een oude vriend heb ik eens een E410 4-spanningslok van de DB van Lima gekregen.  Gezien dit type niet meer op de markt is en het andere alternatief van Trix (de oude dan) toch niet dat is wat het moet zijn dacht ik deze lok onder handen te nemen.

imgIMGhttp://i227.photobucket.com/albums/dd10/bundesbahnfreak/Picture-2.jpg/IMG/img

De kast is goed genoeg maar de dakopbouw is niet wat het moet zijn.
In de eerste plaats zijn de de panto's volledig fout en zijn de dakdetails zoals de isolatoren, hoofdschakelaar, claksons enz niet goed.

Daarom heb ik de ganse dakopbouw verwijderd en weggevijld, de gaten gedicht en het dak in de originele muizengrijze kleur geschilderd, eveneens zijn de looptreden en de basis van de doorvoerisolator zilvergrijs geschilderd.

De voorruiten hingen ook mijn voeten uit, deze heb ik weggenomen het onstane gat vergroot en een voorruit van Marklin erin geplaatst.

De orignele lichtgeleider voor de koplampen is uitgebroken en voor de witte is een lichtgeleider van Marklin geplaatst, de rode ga ik met glasvezel en een rode LED proberen.
De zilveren ringen rond de koplampen is eveneens nagebootst, verder zijn al een paar details geverd zodat ze beter uitkomen.

Verder zijn al de gaten voorzien voor trekhaken en luchtslangen en zijn op de bogies de overtollige Indusimagneten verwijderd

Zover zit ik nu
imgIMGhttp://i227.photobucket.com/albums/dd10/bundesbahnfreak/Picture-4.jpg/IMG/img

Momenteel is het wachten op de 4 panto's van Sommerfeldt die de juiste sleepstukken gaan krijgen, stuurposten van Marklin en dakdetails (isolatoren, pantomotoren, hoofdschakelaar en klaxons) van Roco (deze zijn reeds lang besteld, maar Roco kennende V)

Wordt vervolgd

Groeten

Rudy


wisselstromer

#1
rudy
mooi project precies
stuur me eens een pm ivm die onderdelen van roco en mss kan ik wat voor je doen

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Bundesbahnfreak

#2
bedankt voor het aanbod, maar mijn winkelier ging morgen naar roco, omdat hij zelf vond dat het te lang duurde

groeten

rudy

wisselstromer

#3
ok geen probleem

maar moest het nodig zijn laat je maar iets weten

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Gerolf

#4
Op vraag van Rudy is dit draadje verplaatst naar deze rubriek.
Ik ben benieuwd naar de verdere verbouwingen...[;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Bundesbahnfreak

#5
De stuurpost is gelverd, onderdeel van Marklin (ge ziet da DC+AC bijeengezet kan worden[;)]
[/img]

de stuurpost is wat bijgeschilderd volgens het origineel, een geamputeerd manneke erin.  Ik heb aan de achterkant van de stuurpost een stuk plastiek weggevijld om een rechthoekige gele LED in te moffelen om de stuurpostverlichting na te bootsen.

De foto is niet echt scherp, met die kl**e digitale camera's heb ik wat moeite.

Groeten

Rudy

Bundesbahnfreak

#6
Panto's zijn geleverd, de juiste sleepbladen gemonteerd.

Foto's volgen nog als bibi eens tijd heeft

Groeten

Rudy

Bundesbahnfreak

#7
Ondertussen zijn we verder, alle onderdelen zijn geleverd.  De gaten in het dak zijn geboord voor de isolatoren, klaxons, antenne, panto's enz. Deze stukjes zijn geschilderd en geplaatst
Eveneens zijn de metalen decals van Gassner geplaatst.

De Duitse panto staat gelicht, de 2 buitenste zijn de DC-panto's voor NMBS-NS en de andere neiet gelichte is die voor SNCF-CFL

De dakkabel heb ik geplooid uit een stuk wikkeldraad voor electromotoren.

De grote zilveren sierlijn is er ondertussen ook op gesukkeld

Sorry voor het grote formaat

Groeten

Rudy
[/img]
[/img]
[/img]

Peter

#8
Ziet er al goed uit Rudy,
Ben eens benieuwd als ie af is.

Met vriendelijke groeten
Peter

Bundesbahnfreak

#9
Voor degene die meer info willen over de echte lok;
Ik had er eens een special over gemaakt:
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=5489

Ben aan het denken over nieuwe "specials" tot binnenkort

Groeten

Rudy

Bundesbahnfreak

#10
Heb er nog effe verder aan kunnen werken.
Een lok heeft een voorkant met naast de trekhaak en de luchtleidingen ook electrische kabels.  Zo ook bij de BR184. Aan de ene kant een hoogspanningskabel voor de treinverwarming en aan de andere kant de kabel "dubbeltractie of trek en duw".
Ik heb de mijne ook deze kabels aangemeten. De volgende keer moeten ze nog wat bijgewerkt worden dat ze niet meer doorhangen.

Ik heb hem ook eens op zijn poten gezet, zodat het geheel er wat anders uitziet

Wat vinden jullie ervan?  Ondertussen zijn er al 56 onderdeeltjes op of in de lok bijgeplaatst.




Lang deze weg wil ik ook een treinwinkel in Diepenbeek bedanken voor de levering van alle onderdeeltjes.  Bedankt Ine

Wordt vervolgd

Groeten

Rudy

C-rail

#11
Mooi, ga je hem nog weatheren??

Bundesbahnfreak

#12
citaat:
Geplaatst door C-rail

Mooi, ga je hem nog weatheren??



Bedankt.

Neen aan weatheren waag ik me niet, is soms mooi maar het kan een model echt verknoeien.  Trouwens in TP4 waren de DB-loks zuiver.

groeten

Rudy

PS, ben bezig met de waterdecals van Gassner erop te zetten, is een zenuwenwerkje.  Tot binnenkort

hapkin

#13
Mooi Rudy goed bezig man

Steve

C-rail

#14
Met die decals erop wil ik hem wel zien, dat geeft altijd een extra detail aan het model.