Watertoren uit recyclagemateriaal ...

Gestart door rixke rail, 12 juli 2008, 20:31:24 PM

rixke rail

Ik wilde niet langer Adrie's oorspronkelijke topic kapen, dus ben ik maar een nieuw begonnen want ...
ik wilde iedereen bedanken voor de lofbetuigingen en ook de opbouwende kritiek ! De kleur was idd. te donker grijs en ik vond hem al langer niet meer naar mijn goesting, dus heb ik hem ?


IMGhttp://i60.photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/93a.jpg/IMG

IMGhttp://i60.photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/93b.jpg/IMG

IMGhttp://i60.photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/93c.jpg/IMG


? losgemaakt en een opfrissingsbeurt gegeven. Extra steunberen aangebracht tussen het platform en het waterreservoir en ook het logo van de watermaatschappij boven de ingangsdeur.
Ik heb hem even teruggeplaatst om een idee te hebben, hij staat nog niet definitief terug vast. Hij moest op dat moment nog verder afgewerkt worden. Wat denken jullie er nu van ?
Modelspoorse groeten, Eric.
Edit :
citaat:
geplaatst door Gerrit
en staan de bakstenen muren rond ipv recht

Wat bedoelt U hiermee, Gerrit ? :I
Er bestaan toch rond gemetste watertorens ?
Ik ben even naar foto's van watertoren wezen  google'en, namelijk ! :D


Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Havoc

#1
Rixke, ik denk dat er veel afhangt van uw foto, die lijkt me gewoon te donker. Of het licht komt teveel van 1 kant. Kan je geen extra lamp bijzetten? En een statief gebruiken. Ik vind de bakstenen in de laatste foto echt goed maar zou ze graag eens scherp zien.

Heb je nog foto's van de opbouw?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

rixke rail

#2
Voila Johan,
een detailfoto, hopelijk is het stenenpatroon duidelijk zo.
Het is overigens steentjespapier van Faller, dat ik hiervoor gebruikt heb.



Ik heb geen foto's van de opbouw.
De toren is gemaakt lang voor ik een digitale camera of p.c. had, zelfs lang voor dit forum bestond.
Ik wil wel, bij voldoende belangstelling een nieuwe maken, met de stap-voor-stap foto-bijlage. Wie weet ! [}:)]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

ruben13

#3
zeer mooi maar bestaat zo een water toren ook in het echt ??


rixke rail

#4
citaat:
Geplaatst door ruben13

zeer mooi maar bestaat zo een watertoren ook in het echt ??



Ik ben z?ker dat er g??n tw?? gelijke watertorens te vinden zijn ! [;)] Er zijn zoveel vormen, mooie oude en moderne gedrochten.
Dus is de mijne ook uniek ! [}:)]
Voor de goede verstandhouding : het is g??n watertoren voor een lokdepot, maar een waterleiding-watertoren, met een volledig gesloten kuip dus !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

ERVIN

#5
Mooi ding hoor Rixke [:X]

En voila, de collega's geven je uitleg hoe je het nog mooier kan maken, en je bent meteen goed begonnen.[;)]

rixke rail

#6
Vooralleer het onderwerp af te sluiten nog dit :
deze toren van de oude omwalling is volgens hetzelfde principe als de watertoren gemaakt, namelijk met rollen van brede isolatietape :





Voor het platform gebruikte ik eveneens een ronde bierkaart en tenslotte een half rolletje van w.c.-papier voor het gebouwtje bovenaan. De vlag is van een setje kaasprikkers.
Tot zover het maken van gebouwen uit recyclagemateri?el.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Gerolf

#7
citaat:
Tot zover het maken van gebouwen uit recyclagemateri?el.
Wil dat zeggen dat je geen recyclagemateriaal meer gaat gebruiken [?]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Stefan Appelmans

#8
Neen, hij moet alleen maar nieuwe rollen isolatie tape gaan kopen...[:D]
Wat ook goed is, is het cartonbuis van aluminiumfolie rollen: Goed rond, recht en stevig!
stefan.

rixke rail

#9
citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

citaat:
Tot zover het maken van gebouwen uit recyclagemateri?el.
Wil dat zeggen dat je geen recyclagemateriaal meer gaat gebruiken [?]



Nee hoor, ik bedoel in dit topic, met dit soort materiaal !
Ik heb mij verkeerd uitgedrukt. [:o)]

citaat:
Geplaatst door Stefan Appelmans
Neen, hij moet alleen maar nieuwe rollen isolatie tape gaan kopen...


Da's dan ook weer waar, en smeerkaasdozen heb ik niet meer genoeg ! [B)]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

ruben13

#10
hallo weet jij misschien ook welk van welk materiaal ik
zo'n olie tank kan maken ??


prulleman

#11
Lima heeft bruikbare tankwagens. Die vind je soms voor een spotprijsje. De wagen trekt op niks, maar de tank is heel bruikbaar.[;)]

ruben13

#12
kan je dit ook zelf maken iemand ervaring


doomslu

#13
citaat:
Geplaatst door ruben13

kan je dit ook zelf maken iemand ervaring



Alles kan, Ruben. Hier heb ik geen ervaring mee, maar het lijkt mij wel mogelijk om dit uit "afval" te maken. Kwestie, om te beginnen, van een tube van de juiste afmetingen te vinden.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ruben13

#14
het is die ronding aan de bij kanten die moeilijk zijn