Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

M4 new look

Gestart door 2HLE27FMS, 29 juni 2008, 14:32:19 PM

conducteur

citaat:
Geplaatst door binco

voor mij 6m4 rijtuigen + 1 stuurstandrijtuig bordeau!!!
laat ze maar komen[:D]


Stuurstandrijtuig? Wie? Wat? Waar? Wanneer? Vertel meer, zeer ge?nteresseerd!!!!!!!!!!!!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Anarchy

citaat:
Geplaatst door binco

voor mij 6m4 rijtuigen + 1 stuurstandrijtuig bordeau!!!
laat ze maar komen[:D]



Initiatief is al lang afgeblazen hoor

@chef garde, geloof het of niet, ik heb ergens nog een foto liggen waar een bordeaux M4 in een new look ram M4 zit ;-)

nmbs

citaat:
Geplaatst door chef garde

citaat:
Geplaatst door itchy

Hello,
PS: nog eentje: werden tijdens de modernisatieperiode gemengde stammen ingezet met new look en bordeaux rijtuigen??


Neen, geen gemengde rammen.  De bordeaux rijtuigen beschikten over een 12-polige stekker, de new looks een 18-polige stekker.  Daardoor konden ze niet samen ingezet worden.


Ik meen me te herinneren dat er in het begin toch ergens een tijdje een Ptrein rondreed met ??n gemoderniseerd rijtuig, 's morgens achter de HLE en 's avonds achteraan.  Voor deze trein waren twee treinbegeleiders nodig voor de bediening van de deuren, door het verschil in draad.

Binco

citaat:
Geplaatst door Anarchy

citaat:
Geplaatst door binco

voor mij 6m4 rijtuigen + 1 stuurstandrijtuig bordeau!!!
laat ze maar komen[:D]



Initiatief is al lang afgeblazen hoor

@chef garde, geloof het of niet, ik heb ergens nog een foto liggen waar een bordeaux M4 in een new look ram M4 zit ;-)



geweldig k kom weer te laat [B)][B)][B)]
niks aan te doen[|)]

Jurgen

citaat:
Geplaatst door modeltreinbart

Op je eerste vraag kan ik je al een Ja antwoorden. de M4 rijtuigen van lima zijn voorzien van nem schacht . Op je 2de vraag kan ik je heelaas geen antwoord geven.





Ben je zeker dat deze set NEM schachten bezit? Ik dacht van niet hoor.
Ik dacht dat enkel de set 149605 een NEM schacht bezat.

In een andere aanbieding op Ebay staat een grotere foto en daar lijkt het alsof het een gewone vaste koppeling is die aan het draaistel vast zit.


@ Anarchy: die foto heb je naar mij eens doorgestuurd, dus ik bevestig dat er zo'n stam rondgereden heeft. Er hing een blauwe reeks 23 voor dacht ik.

@ binco: bekijk het zo, je bent te laat voor vroegere oplages, maar veel te vroeg voor nieuwe oplages. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

itchy

Dank voor de antwoorden. Nem-schachten of niet (kan iemand hier uitsluitsel over geven?), ik heb zo'n set op de kop kunnen tikken voor een redelijke prijs, 3x joepie. Sorry aan diegenen die ik -door dit oude draadje weer te doen herleven- valse hoop op een heruitgave heb gegeven!

Wat die schachten betreft: ik heb al foto's gezien van zo'n set met gewone beugelkoppelingen maar ook eentje met roco kortkoppelingen eraan. Kan natuurlijk ook ombouw zijn.

Ivm de gemengde samenstelling new look - bordeaux: dus toch eerder heeeel uitzonderlijk. We zien wel wat we ermee doen op de baan!

Steven

citaat:
Geplaatst door Jurgen

citaat:
Geplaatst door modeltreinbart

Op je eerste vraag kan ik je al een Ja antwoorden. de M4 rijtuigen van lima zijn voorzien van nem schacht . Op je 2de vraag kan ik je heelaas geen antwoord geven.





Ben je zeker dat deze set NEM schachten bezit? Ik dacht van niet hoor.
Ik dacht dat enkel de set 149605 een NEM schacht bezat.

In een andere aanbieding op Ebay staat een grotere foto en daar lijkt het alsof het een gewone vaste koppeling is die aan het draaistel vast zit.


@ Anarchy: die foto heb je naar mij eens doorgestuurd, dus ik bevestig dat er zo'n stam rondgereden heeft. Er hing een blauwe reeks 23 voor dacht ik.

@ binco: bekijk het zo, je bent te laat voor vroegere oplages, maar veel te vroeg voor nieuwe oplages. [:D]

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Sicco

citaat:
Ik meen me te herinneren dat er in het begin toch ergens een tijdje een Ptrein rondreed met ??n gemoderniseerd rijtuig, 's morgens achter de HLE en 's avonds achteraan.  Voor deze trein waren twee treinbegeleiders nodig voor de bediening van de deuren, door het verschil in draad.


De eerste twee gemoderniseerde rijtuigen hebben eerst proefgereden in een rode stam. Die stam heeft zo nog geruime tijd gereden. Ik heb hem ook ergens op foto. Het was evenwel de enige.

Jurgen

citaat:
Geplaatst door itchy

Dank voor de antwoorden. Nem-schachten of niet (kan iemand hier uitsluitsel over geven?), ik heb zo'n set op de kop kunnen tikken voor een redelijke prijs, 3x joepie. Sorry aan diegenen die ik -door dit oude draadje weer te doen herleven- valse hoop op een heruitgave heb gegeven!


Tja, voor ? 175 kan je niet sukkelen als je ziet dat dezelfde set al meer dan ? 220 staat. Ik had ze ook bij mijn te volgen veilingen staan.

citaat:
Geplaatst door itchy

Wat die schachten betreft: ik heb al foto's gezien van zo'n set met gewone beugelkoppelingen maar ook eentje met roco kortkoppelingen eraan. Kan natuurlijk ook ombouw zijn.


Dat komt misschien ook omdat er 2 verschillende sets zijn. De ene al wat recenter dan de andere en de meest recente heeft standaard NEM schachten.
Van de set die jij gekocht hebt weet ik het dus niet zeker, maar ik dacht van niet. Volgens Bart wel dus wel. Laat het maar weten als je de set in je bezit hebt.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

itchy

Inderdaad Jurgen 175 euro dat heb je goed gezien - dus zo'n 44 euro per wagon, wat voor 2e hands niet niks is, maar als je weet dat de vorige veilig een paar weken geleden tot over de 250 euro is gegaan...
Ik zal laten weten of er nu nem schachten opzitten of niet als ik de rijtuigen in mijn bezit heb.
Steven
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

itchy

ondertussen al 250... met nog meer dan een dag te gaan...

citaat:
Geplaatst door Jurgen


Tja, voor ? 175 kan je niet sukkelen als je ziet dat dezelfde set al meer dan ? 220 staat. Ik had ze ook bij mijn te volgen veilingen staan.

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

chef garde

Die kwiet die dat verkoopt heeft een stuk of 6 verschillende accounts, nie moeilijk!  Opbieden maar!

itchy

Dat was me ook al opgevallen... toch is het niet de enige veiling die zo hoog gaat voor die M4's, de laatste tijd zie je ze meer en meer de hoogte ingaan (ook van verkopers andere dan die met zijn 6 accounts)...
citaat:
Geplaatst door chef garde

Die kwiet die dat verkoopt heeft een stuk of 6 verschillende accounts, nie moeilijk!  Opbieden maar!

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Jurgen

citaat:
Geplaatst door chef garde

Die kwiet die dat verkoopt heeft een stuk of 6 verschillende accounts, nie moeilijk!  Opbieden maar!



Dat kan je toch melden aan Ebay want dat is bij mijn weten verboden. Of er moesten serieuze wijzigingen in het reglement aangebracht zijn.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

modeltreinbart

@ Jurgen : De set die ik heb is met Nemschacht vandaar mijn antwoord.
Maar ik heb mijn set niet zoveel betaald ik geloof 8 jaar terug ongeveer dat ik die 4400 bef heb betaald of ? 110 .
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

itchy

Hallo,

Even een einde breien aan dit draadje: de Lima set met 4 M4's new look, die ik eind augustus voor 175 euro had gekocht via E-bay... is helaas nooit aangekomen (zogezegd verloren met de post, maar ik wacht nog steeds op een referentie- of verzendingsnummer).  De verkoper in kwestie heeft een paar weken met mijn voeten kunnen rammelen (ofwel moedwillig, ofwel uit dommigheid, maar ik vermoed het eerste, zijn Ebay account is ondertussen afgesloten, wellicht iets te veel negatieve beoordelingen denk ik).
Gelukkig had ik via PayPal betaald en heb ik mijn centen kunnen terugeisen, met succes.  Maar ik had wel die rijtuigen gewild...! Maar bon, ik heb al bij al nog geluk gehad en heb weer een wijze les geleerd...

Steven
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail