Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

I6-rijtuigen (roco)

Gestart door BD1701, 16 juni 2008, 17:04:47 PM

BD1701

Beste forumgenoten, ik had even een vraagje wat de nieuwe I6-rijtuigen (New Look) betreft. Dit weekend ban ik namelijk mijn 3 bestelde nieuwe I6-rijtuigen gaan afhalen. Bij thuiskomst viel mijn onmiddelijk iets op tussen de I6-rijtuigen in New Look die vroeger als eens uitgekomen waren en degene die nu uitgebracht zijn. Namelijk volgende zaken: het dak nu is grijs i.p.v. wit bij de vorige en ook is de onderkan (chasis) en de bogies nu in het grijs terwijl ze bij de vorige uitgave meer wit waren. Is er hiervoor een verklaring, heb die New Look rijtuigen dan in feite in ligt verschillende kleuren rondgereden, of was het misschien enkel bij de eerste exemplaren die de nmbs omgeschilderd had ofzo??
 

Jurgen

Welke New Look rijtuigen bedoel je?
Ik heb zelf de 45505 (met fietslogo) en daar is alles net hetzelfde als bij de nieuwe reeks I6 rijtuigen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

BD1701

Ik heb het over de volgende refenties:
45400  I6-rijtuig (1ste klasse / new look)
45401  I6-rijtuig (2de klasse / new look)
 

Jurgen

Ik ben eigenlijk naar iets anders op zoek maar kwam dit draadje nog eens tegen.
Je stelt een interessante vraag waar ik ook niet meteen het antwoord op weet.

Ofwel zit Roco fout met de kleur ofwel zijn de eerste (echte) rijtuigen inderdaad wit geschilderd geweest.
Iemand die uitsluitsel kan geven?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Break302

Beste BD1701

Het antwoord is vrij eenvoudig.
De eerste zijn fout van kleur.
Meer woorden ga ik er niet aan vuil maken.

Jos

Jurgen

Meer moesten we niet weten, zo moeilijk was dat niet h?. [;)]

Trouwens, het verlossende antwoord heeft meer dan een jaar op zich laten wachten. Ik vind dat erg, maar dat ligt niet aan jou hoor. Bedankt voor het antwoord.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

BD1701

Alvast bedankt voor het antwoord op mijn vraag, alhoewel ik nog steeds wat twijfel (ik wil daarom niet zeggen dat ik het niet geloof hoor) maar naar mijn mening hebben de eerste New Look rijtuigen (volgens de foto's die ik al gezien heb) toch een iets lichter kleur van dak gehad of de recente herschilderde zeg maar. Maja op foto is dat uiteraard moeilijk te bepalen he.
Bedankt voor de reactie
 

TimT

zijn deze allemaal in schaal 1/87 of bestaan ze ook in 1/100
Groeten Tim

janjozef

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem